Auteur Topic: Ogér  (1127158 keer gelezen)

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Re: Oger
Reactie #2730 Gepost op: 26 maart 2012 - 11:55:32
Grappig, ik heb juist één das die echt te lang voor me is en dat is een RTW Petronius :-D En dat terwijl ik MTO-dassen op 60" laat maken, dat is al behoorlijk lang.
The man with style, is the man who can smile

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2731 Gepost op: 26 maart 2012 - 12:08:02
Dat is inderdaad lang Avvo. Standaard is het toch 57"?

Mediaman

• Gast
Reactie #2732 Gepost op: 30 maart 2012 - 22:15:20

Cesare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2733 Gepost op: 30 maart 2012 - 22:20:50
Kreeg vandaag een mail dat Famoso helaas niet meer is, en dat Raymond bij Oger in Amsterdam is gaan werken. Dat is dan in ieder geval een leuke en goede vent erbij!
Winnaar van de kekkeschoentjes -> zie archief

Idomeneo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2734 Gepost op: 03 april 2012 - 11:50:18
Interview met de heren Lusink op BNR: http://www.bnr.nl/?service=player&type=column&audioId=1489682

De stem doet me enigszins denken aan Radio Bergeijk. Toen ik het opzette dacht m'n vriendin dat het een parodie was.

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #2735 Gepost op: 03 april 2012 - 12:11:55
Lekker zouteloos inderdaad.
//

Aalbers

• Bekijk profiel
Reactie #2736 Gepost op: 13 april 2012 - 00:49:13
Tijdje terug bij Oger Rotterdam een MTM DFS-pak aan laten meten. Twee-knoops, donkerbruin met een nog donkerder bruin ruitje erop, notched lapels, side vents, flat front, extra strakke pijpjes. Naar mijn smaak een prachtpak, maar bovendien vriendelijk en zeker niet uit de hoogte geholpen (ook al liep ik voor schobbedebonk die zaak binnen).

Morgen aldaar een afspraak voor een een-knoops zwart-wit glen check met een lichtblauwe ruit zonder vents. Zin in.

Maar Oger blijkt op dit forum weinig populair. Waar kan ik volgens julie (liefst) in Rotterdam een volgend pak voor max 1000 euro laten aanmeten?

(1ste post, maar las al wel eens mee.)

treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2737 Gepost op: 13 april 2012 - 01:17:16
Ach, Oger Rotterdam is een heel ander verhaal dan Oger Amsterdam. In Rotterdam zijn ze met beide benen op de vloer blijven staan en daar word je over het algemeen netjes en correct geholpen. Ik zou eens bij de fine pezze-dagen van Raffaele Caruso-pakken gaan kijken (14-15 april). Vaak is er nog heel wat moois uit te slepen voor een zacht prijsje.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2738 Gepost op: 13 april 2012 - 08:34:52
Ja, klopt.
Ik heb een keer bij zo'n fine pezze ( bij Frans Boone samen met Paul Brussel herinner ik me nu) een cashmere visgraat op de kop getikt.
Normaal €2200.

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2739 Gepost op: 13 april 2012 - 09:07:29
Ach, Oger Rotterdam is een heel ander verhaal dan Oger Amsterdam. In Rotterdam zijn ze met beide benen op de vloer blijven staan en daar word je over het algemeen netjes en correct geholpen.

Zo erg hoeft het bij Oger in Amsterdam toch niet altijd te zijn. Toen ik daar in december binnenstapte, werd ik hartelijk begroet en geholpen door de vroegere manager van de vestiging in Antwerpen (Mitchell heet hij, denk ik), die zich nog goed mijn voorliefde voor Finamore-hemden herinnerde.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2740 Gepost op: 13 april 2012 - 09:08:30
Of ff een afspraak met Menco maken bij A'dam.  :mrgreen:
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #2741 Gepost op: 13 april 2012 - 17:41:52
Ach, Oger Rotterdam is een heel ander verhaal dan Oger Amsterdam. In Rotterdam zijn ze met beide benen op de vloer blijven staan en daar word je over het algemeen netjes en correct geholpen.

Wel netjes en correct, maar blijf de sfeer daar ook afstandig vinden.

Aalbers

• Bekijk profiel
Reactie #2742 Gepost op: 13 april 2012 - 19:30:37
Vandaag ook weer prima geholpen. Wordt een puik pak. En extra prima: had m'n bruine ruitjespak aan dat ik er in januari heb laten maken, zegt-ie: 'Die mouwen zijn toch wat te wijd en te lang' en 'Als je 'm van de week niet nodig hebt, laat ik ze wel inkorten en versmallen. Wat dat kost? Niks, is service.'

@treviorum: Helaas kan ik m'n centen maar 1 keer uitgeven (2 pakken in 1 weekend kopen wordt me te gortig, moet het plezier toch een beetje spreiden), maar hou ik in de gaten voor een volgende keer. Bedankt.

@Orno: Ik heb 'm effe gegoogled en sla 'm voor de zekerheid maar over (al maakt-ie op z'n blog mooie combinaties).

@ebosch: Ik vind ze vriendelijk genoeg. Ik wil dat ze me een goed pak aanmeten en hoef niet perse met ze te gaan bowlen. Maar heb niet zo heel veel ervaring, dus weet niet wat standaard is.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #2743 Gepost op: 13 april 2012 - 20:51:42
@ Aalbers,

Ik heb ook niet bijzonder veel ervaring, maar de gunningsfactor ontbreekt bij mij altijd een beetje bij die winkels.. Ik weet wel dat ik binnenkort snel een keer naar Vanita ga voor een maatshirt. Daar is de sfeer in mijn ogen een stuk prettiger.

Idomeneo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2744 Gepost op: 17 april 2012 - 17:50:22
Ik berichtte 4 weken geleden over een maatjasje dat ik besteld had bij Oger. Er is in het atelier helaas iets fout gegaan met de mouwlengte, waardoor het over moet. Ik moet nog even geduld hebben dus. Verder zat het jasje perfect, de pasvorm is in vergelijking met m'n Suit Supply maatpak duidelijk een gradatie beter.

De stof is nu niet meer leverbaar dus ik heb een andere uitgezocht. Diederik en Menco hebben me prima geholpen. Ter compensatie voor het langere wachten mag ik met korting een lichtgrijze maatbroek laten maken. Ik blijf de vorderingen hier posten. :)