Auteur Topic: Ogér  (1127165 keer gelezen)

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Oger
Reactie #2775 Gepost op: 18 april 2012 - 17:50:57
Hij had ook als een echte hollander kunnen vragen wat kost die riem.

Mediaman

• Gast
Reactie #2776 Gepost op: 18 april 2012 - 17:57:23
Hij loopt een als duur bekendstaande winkel en er wordt hem wat duurs verkocht,....wat een verrassing!

Eigen keus, eigen verantwoordelijkheid.

Adrem

• Gebruiker
  • mnml
    • Bekijk profiel
Reactie #2777 Gepost op: 18 april 2012 - 18:53:52
Natuurlijk eigen verantwoordelijkheid. Maar je kunt niet ontkennen dat die verkoper het ook wel zag aan z'n schoenen. Aan de andere kant, in dit topic werd er geklaagd dat je anders behandeld werd wanneer je 'mindere' kleren droeg. Is het nog niet goed.

Trouwens, ze doen niet aan provisie toch? (meen ik eens gelezen te hebben)
To consciously avoid fashion is in itself a fashion.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #2778 Gepost op: 18 april 2012 - 19:04:06
Hij had ook als een echte hollander kunnen vragen wat kost die riem.

Tevens mijn mening..

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2779 Gepost op: 18 april 2012 - 19:15:09
Ach, iedereen hier wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Die man heeft in ieder geval een mooie riem, ben blij voor hem.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2780 Gepost op: 18 april 2012 - 19:21:33
Zo mooi zijn ze nou ook weer niet. : )

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2781 Gepost op: 18 april 2012 - 20:25:57
Hij loopt een als duur bekendstaande winkel en er wordt hem wat duurs verkocht,....wat een verrassing!

Eigen keus, eigen verantwoordelijkheid.

Je hóeft natuurlijk niet te begrijpen wat ik schrijf.

Die man had werkelijk geen idee.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2782 Gepost op: 18 april 2012 - 20:32:43
Verwacht jij als je een winkel binnenloopt waar ze jou, terwijl je niet in die winkel was maar een pak op kantoor werd aangemeten voor de lieve som van maar liefst 400,- E en daar een pak koopt van nog eens ongeveer zo'n bedrag dat ze een riem in je krent stoppen (bedankt wolf, ik lach nog steeds) van de helft van dat bedrag?

Ik noem het geen misleiding, zover wil ik niet gaan, maar dat die klant onvolledig werd geïnformeerd en nooit de verwachting heeft gehad en ook niet had hóeven hebben dat die riem tweehonderd knaken zou kosten lijkt me evident.

Kort door de bocht dit keer, Media.

Mediaman

• Gast
Reactie #2783 Gepost op: 18 april 2012 - 20:53:01
Verwacht jij als je een winkel binnenloopt waar ze jou, terwijl je niet in die winkel was maar een pak op kantoor werd aangemeten voor de lieve som van maar liefst 400,- E en daar een pak koopt van nog eens ongeveer zo'n bedrag dat ze een riem in je krent stoppen (bedankt wolf, ik lach nog steeds) van de helft van dat bedrag?

Ik noem het geen misleiding, zover wil ik niet gaan, maar dat die klant onvolledig werd geïnformeerd en nooit de verwachting heeft gehad en ook niet had hóeven hebben dat die riem tweehonderd knaken zou kosten lijkt me evident.

Kort door de bocht dit keer, Media.

No problem, blijf het naief vinden.

Als ik het goed begrijp was jij er niet bij en heb je het verhaal van hem en dan ga ik er vanuit dat hij het verhaal in zijn voordeel verteld om niet als een totale oetlul over te komen. Sowieso kan Oger hier toch weinig goed doen, dus waar praten we dan over?

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2784 Gepost op: 18 april 2012 - 21:15:24
Tsja, ik zou het niet netjes vinden. Ik snap die sales wel hoor, die kijkt en denk "Dit wordt geen vaste klant, ik melk hem nu maar uit".
Als ik dit bij mijn klanten zou flikken, bouw je niet echt de status van een trusted advisor op.

Ik zou het anders gedaan hebben, ik zou zeggen: "riempje erbij? Kijk meneer deze is echt prachtig en doet uw mooie schoenen (dat vinden van lier types namelijk allemaal) echt tot zijn recht komen. Hij is alleen wel 450 euro. Oh iets te duur nou, ik denk dat u nog een bijna net zo'n goeie uitstraling kan hebben met dit model, die doen we dan voor de helft."

Als hij het toch kan betalen doet hij dat wel, klant een goed gevoel en jij weer je commissie.   
if i stop lying i just disappoint you

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2785 Gepost op: 18 april 2012 - 21:22:22
Ja,die riem is toch een moeilijker geval dan dat ik dacht

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2786 Gepost op: 18 april 2012 - 22:48:01
No problem, blijf het naief vinden.

Als ik het goed begrijp was jij er niet bij en heb je het verhaal van hem en dan ga ik er vanuit dat hij het verhaal in zijn voordeel verteld om niet als een totale oetlul over te komen. Sowieso kan Oger hier toch weinig goed doen, dus waar praten we dan over?

Hoe zou dat komen?

Mediaman

• Gast
Reactie #2787 Gepost op: 19 april 2012 - 06:55:54
Hoe zou dat komen?

Voor het imago hier van Oger zijn heus wel redenen te noemen en die begrijp ik ook echt wel. Ik heb alleen het idee dat hier mensen zijn die interessant doen door er op een bepaalde manier over (mee) te lullen en dat ze er hoogstens een paar sokken in de sale hebben gekocht.

En ondanks alles gaat men blijkbaar toch iedere keer weer terug aan de herhaalde kritiek te zien in dit topic. Als je het geen prettige winkel vind, ga er dan niet heen?!

Durf dan ook wel de stelling aan dat veel mensen hier never ever waren geweest als Oger er niet was geweest. Idem voor Jort Kelder en Quote. Dit trio is imo verantwoordelijk voor een groot deel sartoriale ontwikkeling in dit land van de afgelopen 10/15 jaar. Daar mag men wel wat meer credits voor krijgen vind ik.

Het is denk ik grotendeels afgunst en succes heeft nu eenmaal vele vijanden.
Laatst bewerkt op: 19 april 2012 - 07:26:31 door Mediaman

Dorian Gray

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2788 Gepost op: 19 april 2012 - 08:47:50
Ik moet zeggen dat ik ook meestal alleen bij de sale koop bij Oger, maar herken het beeld niet van Oger wat hierboven geschetst wordt. Uiteraad is er verschil per verkoper en zal de een wat aggresiever verkopen dan de ander, maar dat is bij andere winkels niet anders.

Ook werkt Oger niet op basis van commissie, dat is althans aangegeven is een recent interview.

http://fd.nl/entrepreneur/young-entrepreneur/682781-1201/mijn-beste-advies-stop-met-het-traditionele-sollicitatiegesprek

Overigens hebben klanten ook een eigen verantwoordelijkheid om te vragen wat iets kost. Als je bij oger bent weet je dat het iig geen Wibra prijzen zullen zijn.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2789 Gepost op: 19 april 2012 - 09:07:32
Lezen. Altijd lastig.