Auteur Topic: Ogér  (1127157 keer gelezen)

will65

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Oger
Reactie #2745 Gepost op: 17 april 2012 - 21:24:29
Zondag toevallig bij Oger Rotterdam binnengelopen, waar de kleermaker van Caruso aanwezig was. Ik wilde eigenlijk wat meer info over de DFS lijn, maar als er een tailor van Caruso aanwezig is kan je deze kans natuurlijk niet laten lopen.

De eerste wat oudere verkoper die mij hielp viel me een beetje tegen. Hij liet me een jasje passen wat mij overduidelijk niet stond en volgens hem perfect zat. Hierna geholpen door een wat jongere medewerker waar ik duidelijk meer mee op één lijn zat. Hij bezat duidelijk een voorliefde voor mooie kleding en bracht dit goed over. Mede op zijn aanraden gelijk een pak te laten aanmeten, terwijl ik anders weer de deur was uitgelopen.

Hij nam mij ook nog even mee naar de bovenste etage waar de allermooiste pakken zijn te bewonderen, maar snel weer naar beneden aangezien ik een jasje aandeed met een prijskaartje van €3998,- :shock: Volgens hem het merk dat Moszkowicz altijd draagt.

Al met al een leuke ervaring bij Oger Rotterdam!

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2746 Gepost op: 17 april 2012 - 21:46:04
Een collega ging van de week zijn vermaakte RTW red ophalen bij Oger. Leuk pak, maar collega is van het type Van Lier schoenen terwijl hij aan pakken wel wat meer begint uit te geven. Zocht nog een riem voor bij zijn schoenen.

Deze meneer?

Ja doe maar.

We zullen hem even voor u op maat maken meneer!

Komt er dus bij het afrekenen achter dat hij een Santoni-riem van 198 euro mag aftikken. :mrgreen: Voor ons allemaal al niet het goedkoopste, maar als je normaal een Bijenkorf riem koopt.... Hij had nog nooit van het merk gehoord.

Hij vraagt mij vervolgens of ik het merk ken, moest enigszins beschaamd toegeven dat ik er daar wel een aantal van heb ja. :P

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2747 Gepost op: 17 april 2012 - 22:28:42
Een collega ging van de week zijn vermaakte RTW red ophalen bij Oger. Leuk pak, maar collega is van het type Van Lier schoenen terwijl hij aan pakken wel wat meer begint uit te geven. Zocht nog een riem voor bij zijn schoenen.

Deze meneer?

Ja doe maar.

We zullen hem even voor u op maat maken meneer!

Komt er dus bij het afrekenen achter dat hij een Santoni-riem van 198 euro mag aftikken. :mrgreen: Voor ons allemaal al niet het goedkoopste, maar als je normaal een Bijenkorf riem koopt.... Hij had nog nooit van het merk gehoord.

Hij vraagt mij vervolgens of ik het merk ken, moest enigszins beschaamd toegeven dat ik er daar wel een aantal van heb ja. :P

Ai. Weer zo'n pijnlijk gevalletje. Zo'n verkoper dient natuurlijk vooraf de prijs te noemen, in plaats van eerst praktisch de verkoop te sluiten door de riem op maat te maken. Dan durf je als klant haast niet meer af te zien van aankoop...
Alleen als het een vaste klant is, waarvan je als verkoper weet dat deze goed geïnformeerd is, kan je dit soort grappen uithalen.
You can buy clothes, but you can't buy style

Adrem

• Gebruiker
  • mnml
    • Bekijk profiel
Reactie #2748 Gepost op: 17 april 2012 - 23:57:09
Tja lastig geval.  "Prima meneer, u weet dat hij 198 euro kost?" ga als verkoper ga je ook niet zeggen. En na het afrekenen vragen "zullen we hem nog op maat maken?" ook niet. Die collega weet best dat Oger niet de bijenkorf is.
To consciously avoid fashion is in itself a fashion.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2749 Gepost op: 18 april 2012 - 00:02:06
Tja lastig geval.  "Prima meneer, u weet dat hij 198 euro kost?" ga als verkoper ga je ook niet zeggen. En na het afrekenen vragen "zullen we hem nog op maat maken?" ook niet. Die collega weet best dat Oger niet de bijenkorf is.

Waarom niet? Lijkt me volkomen normaal.

Mediaman

• Gast
Reactie #2750 Gepost op: 18 april 2012 - 07:40:07
Kan me niet voorstellen dat hij idd niet wist waar hij was.

Hij wilde in het nabijzijn van stijlkoning Mikey, hij waarover al dames op kantoor giechelen, niet ovekomen als een boerenlul en durfde het niet te vragen en hoopte dat het mee zou vallen. Dat viel het niet,...jammer joh.  :lol:

Eigenlijk is het Mikey z'n schuld.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #2751 Gepost op: 18 april 2012 - 08:54:24
Haha Media volgens mij verwoordt jij dit probleem perfect :wink:

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2752 Gepost op: 18 april 2012 - 08:59:50
Neemt niet weg dat je als verkoper best kunt zeggen wat de prijs van die riem is, of bijvoorbeeld zeggen; deze is van Santoni en is iets duurder, we hebben er ook een van het huismerk o.i.d. dan is het aan de klant om te vragen hoe duur de riem dan precies is.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2753 Gepost op: 18 april 2012 - 09:08:12
Maar dan heeft ie minder provisie..

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2754 Gepost op: 18 april 2012 - 09:10:24
De collega in kwestie vond het niet eens zo'n punt en lachte het een beetje weg zo van 'heb ik ook eens een echt mooie riem', maar ik proefde wel de nodige verwondering. Hij hoeft er ook geen boterham minder om te eten trouwens.

Kan me niet voorstellen dat hij idd niet wist waar hij was.

Hij zou daar nooit zijn binnengekomen als wij vorig jaar niet zo'n maatsessie aan de zaak zouden hebben gehad. Zo'n pak op maat was toen een heel schappelijke aanbieding van ik geloof 400,- euro per pak. Je moet weten dat dit iemand is die z'n pakken hiervoor bij laten we zeggen bij Setpoint kocht. De gemiddelde Nederlandse kantoorman dus. Dit soort mannen heeft geen idee dat er überhaupt pakken bestaan die bijvoorbeeld het tienvoudige daarvan kosten.

Ik denk dat het de kunst van een goede verkoper is om ook dit type klant en zijn wensen goed aan te voelen. Om zonder de klant vooraf op subtiele wijze over de prijs te informeren, hem een riem te verkopen die de prijs is van bijna een half pak vind ik dan niet heel netjes. Mijn idee en gevoel hierover is dat dit wel tot elkaar in verhouding moet staan, ook in relatie tot de schoenen die je klant draagt. Ook meen ik dat dit in algemene zin voor een ieder wel de verwachting is; dat de prijs van producten die je worden verkocht in relatie staan tot elkaar. Voor een goede verkoper is het natuurlijk een koud kunstje om dit op integere wijze aan je klant over te brengen.

Een riem voor bij die schoenen, natuurlijk hebben wij die meneer. Ik heb er verschillende, maar precies de riem in die kleur hebben wij alleen in bijzonder goede kwaliteit meneer. Handgemaakt in Italië. Echt een prachtige riem meneer, maar wel wat duurder. Mag ik deze aan u laten zien?

Zoiets bijvoorbeeld.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2755 Gepost op: 18 april 2012 - 09:29:16
Maar dan heeft ie minder provisie..

Klopt. Maar als ik het bnr interview van de heren Lusink mag geloven willen ze graag dat hun verkopers 'iedereen' correct behandelen.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2756 Gepost op: 18 april 2012 - 09:36:07
Z'n vrouw heeft nu wel meteen iets moois om hem mee te slaan.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2757 Gepost op: 18 april 2012 - 09:53:38
mon dieu, koop je van die chocodips en schuiven ze ook nog zo'n matchymatchy riem in je bruine ster. a 200 eurietjes meneertje. mag ik u begroeten?

live and let die

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2758 Gepost op: 18 april 2012 - 10:00:59
Ik heb niet meegekregen dat ze 'm daarin gestopt hebben, wolf.

:mrgreen:

Mediaman

• Gast
Reactie #2759 Gepost op: 18 april 2012 - 10:05:10
Als hij hem draagt op kantoor, zal hij het hoogste woord voeren bij de meisjes vd typekamer en denken dat de typechicks net zo op hem zullen soppen als dat ze dat op Mikey doen.

Die riem zal niet alleen een deuk in zijn knip veroorzaken, Stichting Korrelatie, game over, burn out, scheiding, aan de dope, over & uit.

Mikey bedankt.