Auteur Topic: Ogér  (1122926 keer gelezen)

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel I
Reactie #165 Gepost op: 04 december 2005 - 22:42:01
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "Vodka"
Van wat ik uit het topic opmaak is het meer de irritatie voordat je ook maar iets gezien hebt :)

Op vakgebied zijn ze erg kundig, denk niet dat iemand dat zal ontkennen :)

Ja dat is nog erger, dan kun je er nagenoeg zeker van zijn dat het tegenvalt. Vooroordelen werken vaak niet zo best voor een eerste indruk. Ik vind het iig een prima zaak, er is altijd wel wat op aan te merken. Op alles.

volgens mij begrijp je vodka's post verkeerd. Volgens mij doelt Vodka op het feit dat de verkopers naar je toe komen voordat je wat gezien hebt. Jij doelt volgens mij(gezien je post) op het feit dat wij iets roepen over die verkopers voordat wij het gezien hebben..

Correct me if i am wrong..

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Oger - Deel I
Reactie #166 Gepost op: 04 december 2005 - 22:43:30
Citaat van: "ruby tuesday"
Van wat ik uit het topic opmaak is het meer de irritatie voordat je ook maar iets gezien hebt :)

Op vakgebied zijn ze erg kundig, denk niet dat iemand dat zal ontkennen :)

Ja dat is nog erger, dan kun je er nagenoeg zeker van zijn dat het tegenvalt. Vooroordelen werken vaak niet zo best voor een eerste indruk. Ik vind het iig een prima zaak, er is altijd wel wat op aan te merken. Op alles.

volgens mij begrijp je vodka's post verkeerd. Volgens mij doelt Vodka op het feit dat de verkopers naar je toe komen voordat je wat gezien hebt. Jij doelt volgens mij(gezien je post) op het feit dat wij iets roepen over die verkopers voordat wij het gezien hebben..

Correct me if i am wrong..

Laten we Vodka vragen wat hij bedoelde. Ik lees op het forum beide insteken.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel I
Reactie #167 Gepost op: 04 december 2005 - 22:44:45
ik doel enkel op je post..dus wat bedoel je ermee? :?  :?:

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel I
Reactie #168 Gepost op: 04 december 2005 - 22:48:14
Ik bedoel dat er ook een aantal mensen zijn die graag mee roepen over Oger zonder er ook maar een voet binnen te hebben gezet.

Verder zijn er nog een aantal mensen die er al met een negatieve gedachte binnen stappen, dan kan ik me voorstellen dat het geen plezierige ervaring wordt.

Ik kom er toch met enige regelmaat en koop er echt niet altijd iets. Ze doen net zoveel of weinig moeite als ik schoenpoets kom halen als wanneer ik een pak kom kopen. Ik verbaas me dan ook altijd sterk over die cowboy verhalen.

Het zal wel aan mij liggen...

Vanità - modern tailors

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel I
Reactie #169 Gepost op: 04 december 2005 - 22:49:40
Ben ik met je eens, loop wel eens in Rotterdam binnen(Amsterdam 1x ofzo)ook nog nooit wat verkeerds meegemaakt....

Maar denk dat Vodka iets ander bedoelt..

Toch?

Huey

• Gast
Oger - Deel I
Reactie #170 Gepost op: 04 december 2005 - 22:51:17
Ik vind de verkooptechnieken bij Oger gewoon heel opdringerig. Voordat je 10 stappen gezet hebt ben je vaak al 3x aangesproken. Verschrikkelijk vind ik dat.

Winkelpersoneel hoort van elkaar te weten waar ze mee bezig zijn en wie er met welke klant bezig is. Dat lukt daar niet altijd even goed.

Atelier italia is wel iets beter dan de andere gedeeltes heb ik het idee.

Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel I
Reactie #171 Gepost op: 04 december 2005 - 22:53:07
Wat Ruby zegt, tevens beaam ik Huey's post
Sailing, an expensive way to travel for free"

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel I
Reactie #172 Gepost op: 04 december 2005 - 22:54:50
Citaat van: "Huey"
Ik vind de verkooptechnieken bij Oger gewoon heel opdringerig. Voordat je 10 stappen gezet hebt ben je vaak al 3x aangesproken. Verschrikkelijk vind ik dat.

Winkelpersoneel hoort van elkaar te weten waar ze mee bezig zijn en wie er met welke klant bezig is. Dat lukt daar niet altijd even goed.

Heel typisch, heb ik nog nooit mee gemaakt. Als ik zeg dat ik eerst even wil rondkijken en wel bij hem terug kom als ik daar behoefte aan heb dan krijg ik daarna geen andere meer over me heen.

Atelier Italia heeft erg mooie kleding hangen maar de verkopers hebben een ontzettende air... "Dit is niet voor het gewone volk, niet iedereen mag hier kopen". Goed, ik loop wel even naar Pauw.

Vanità - modern tailors

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel I
Reactie #173 Gepost op: 04 december 2005 - 22:55:59

dacht ik al, daarom reageerde ik vast.. zit trouwens toch wel behoorlijk verschil in aanbod rotterdam-amsterdam???

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel I
Reactie #174 Gepost op: 04 december 2005 - 22:56:55

dacht ik al, daarom reageerde ik vast.. zit trouwens toch wel behoorlijk verschil in aanbod rotterdam-amsterdam???

Qua personeel of collectie?

Vanità - modern tailors

Huey

• Gast
Oger - Deel I
Reactie #175 Gepost op: 04 december 2005 - 23:07:05

Heel typisch, heb ik nog nooit mee gemaakt. Als ik zeg dat ik eerst even wil rondkijken en wel bij hem terug kom als ik daar behoefte aan heb dan krijg ik daarna geen andere meer over me heen.

Atelier Italia heeft erg mooie kleding hangen maar de verkopers hebben een ontzettende air... "Dit is niet voor het gewone volk, niet iedereen mag hier kopen". Goed, ik loop wel even naar Pauw.

Pauw vind ik veel prettiger, als ik daar zeg dat ik even rond wil kijken dan laten ze me ook echt met rust. Bij Oger word je vaak toch nog in de gaten gehouden zeg maar.

Ik sta zelf ook regelmatig in de winkel, dus misschien ben ik er wat gevoeliger voor dan anderen. Maar Oger is zeker geen lichtend voorbeeld voor mij wat betreft verkoop techniek.

Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel I
Reactie #176 Gepost op: 04 december 2005 - 23:12:48

Niet alleen qua aanbod, ook vwb personeel zit er veel verschil tussen (mijn perceptie). In Oger Den Haag kom ik graag, in A'dam veel opdringerige verkopers.
Sailing, an expensive way to travel for free"

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel I
Reactie #177 Gepost op: 04 december 2005 - 23:14:29
Pauw vind ik veel prettiger, als ik daar zeg dat ik even rond wil kijken dan laten ze me ook echt met rust. Bij Oger word je vaak toch nog in de gaten gehouden zeg maar.

Ik sta zelf ook regelmatig in de winkel, dus misschien ben ik er wat gevoeliger voor dan anderen. Maar Oger is zeker geen lichtend voorbeeld voor mij wat betreft verkoop techniek.

Ik heb zelf ook jaren in een winkel gestaan. De meeste mensen hebben veel meer ondersteuning nodig tijdens het winkelen, dat is ook een van de sterke punten van Oger. Zelfs de meest onwetende persoon kan daar naar binnen gaan en er weer goed gekleed uitlopen, dat kan alleen met een goed advies en kennis van zaken. Ze kennen me ondertussen dus weten dat ik daar niet zo'n behoefte aan heb en zelf weet wat ik wil. Enkele kennen mijn smaak zelfs en selecteren dingen uit de collectie als ik binnen ben, vind dat soort betrokkenheid heel mooi en niet opdringerig. Maar het moet je passen, zoals met alles.

Vanità - modern tailors

Huey

• Gast
Oger - Deel I
Reactie #178 Gepost op: 04 december 2005 - 23:18:35
Klopt wat je zegt, als je meer geld dan smaak hebt kun je bij Oger naar binnen gaan en er perfect gekleed uitgaan. Die jongens daar zijn gewoon goed in die dingen. Ik heb ook al vaker gezegd dat die gasten daar gewoon geen domme jongens zijn en een goed gevoel voor mode en kleding hebben.

Máár het is daar bedrijfsbeleid om vrij agressief te verkopen. Tenminste, dat is wat een verkoper van Oger me vertelde.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel I
Reactie #179 Gepost op: 04 december 2005 - 23:31:28
Klopt wat je zegt, als je meer geld dan smaak hebt kun je bij Oger naar binnen gaan en er perfect gekleed uitgaan. Die jongens daar zijn gewoon goed in die dingen. Ik heb ook al vaker gezegd dat die gasten daar gewoon geen domme jongens zijn en een goed gevoel voor mode en kleding hebben.

Máár het is daar bedrijfsbeleid om vrij agressief te verkopen. Tenminste, dat is wat een verkoper van Oger me vertelde.

Voor nederlandse begrippen is het vrij agressief (kan even geen beter woord vinden, vind dit te krachtig), in amerika is dit weer veel normaler. Maar met zo'n waanzinnig grote collectie en de peperdure behuizing zul je ook wel moeten. Ik wil niet weten wat die panden per maand moeten kosten, wat het interieur heeft gekost, voor hoeveel er in de schappen hangt, wat al dat personeel kost dat ze hebben. Je zult het maar moeten opbrengen.

Vanità - modern tailors