Auteur Topic: [Shirts] SuitSupply  (485016 keer gelezen)

HakeemT

  • Gebruiker
  • Berichten: 146
    • Bekijk profiel
Re: Suit Supply
Reactie #15 Gepost op: 18 februari 2009 – 19:56:11
Wel ondersteboven (op mijn shirts dan)...
I'm ok with being unimpressive; I sleep better...

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: Suit Supply
Reactie #16 Gepost op: 18 februari 2009 – 21:11:39
Belofte maakt schuld.......
een kort verslagje over mijn bezoek aan SuSu (A4)

De bijzonder vriendelijke mevrouw met wie ik een afspraak had, was direct beschikbaar. Dat stemde mij meteen gunstig...

Men werkt met een pashemd. Nu weet ik dat dat best aardig kan uitpakken, want bij Society Shop was het resultaat prima, maar toch heb ik dan een wat vreemd gevoel. Het enige wat eigenlijk is opgemeten is de borstomtrek en de mouwlengte (dwz. het verschil tussen wat het moet zijn en wat het passhirt aan mouwlengte heeft).

Boorden en manchetten waren prima te kiezen. Voor de knopen had met een beperkt assortiment, maar ik zag zo snel geen MOP. En inderdaad hanepoot, die ik ook al eens ben tegen gekomen als kraaienpoot heet hier lilly button.

Stoffen die ik zo in mij hoofd had waren er niet. Men had 3 stalen boeken met stoffen, ik heb wel eens een fraaiere collectie gezien moet ik zeggen. Maar toch een paar fraaie stoffen gekozen (u zult het over een week of 6 wel zien).

Kortom....ik ben zelf erg benieuwd naar het resultaat. Als ik de hele gang van zaken vergelijk met bijvoorbeeld "shirts and capuchino" of onze goede vriend Menco, dan bekruipt mij toch een wat rommeliger gevoel.

Daarnaast haalde ik ook een linnen zomerjasje op (foto's volgen morgen).
Wat mij ook gunstig stemde was dat de mijnheer die mij dit jasje vorige week liet zien, mij nog herkende, het juiste jasje in de juiste maat voor mij klaar legde.

Toen ik de boel had afgerekend bedacht ik mij (dit was werkelijk geen kwaade opzet) dat ik van een van de twee shirts wel een pochet wilde hebben want in die kleur heb ik die niet. Dus...kunt u mij er even 1 pochet bij leveren. Natuurlijk dat is 8 Euro extra. Goh....da's jammer ik neem hier net voor bijna 400 Euro aan kleertjes mee. Dan kunt u mij, denk ik, wel een pochet van 8 Euro cadeau doen. Dat bleek een probleem te zijn. Het bleek dat dat absoluut niet mogelijk was. Desnoods wilde de juffrouw die mij hielp ook nog wel even de manager vragen. Deze mijnheer kwam meteen even met mij praten. Het bleek een erg vriendelijk mijnheer te zijn, die dezelfde boodschap had: het kon niet/mocht niet/ technisch ook niet haalbaar.

Nouja....dan niet joh....laten we het hierbij.

Nu vraag ik mij af:
1) ben ik gewoon een zak hooi dat ik uberhaupt verwacht dat er een pochetje af kan
2) ben ik gewoon een zak hooi dat ik met de gang van zaken accoord ben gegaan en het erbij laat
3) ben ik gewoon een zak hooi dat ik uberhaupt de boel heb afgenomen


Anyway.... the proof of the pudding is in the eating.....
Dus eind maart ga ik gebeld worden, en dan vel ik een eindoordeel.
Niets zo veranderlijk als de mens

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: Suit Supply
Reactie #17 Gepost op: 18 februari 2009 – 21:12:58
Wel ondersteboven (op mijn shirts dan)...

dat viel mij ook op bij de blouse van de mevrouw die mij hielp....vast een mode verschijnsel of een teken van onnauwkeurig werk.
Niets zo veranderlijk als de mens

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanitเ - modern tailors
Re: Suit Supply
Reactie #18 Gepost op: 18 februari 2009 – 21:56:54
Jaja... wacht maar af als puntje bij paaltje komt heb je daar ook helemaal niets aan.

True, maar je kan het nog enigzins volgen. Je hoeft alleen niet te verwachten dat het een 'verzekering' is inderdaad.  :r
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: Suit Supply (maatshirts)
Reactie #19 Gepost op: 18 februari 2009 – 22:24:03
Nu vraag ik mij af:
1) ben ik gewoon een zak hooi dat ik uberhaupt verwacht dat er een pochetje af kan
2) ben ik gewoon een zak hooi dat ik met de gang van zaken accoord ben gegaan en het erbij laat
3) ben ik gewoon een zak hooi dat ik uberhaupt de boel heb afgenomen
Een zak hooi dus in ieder geval: je laat me geen keuze.
Er is dus geen flexibiliteit: ้้n van de mindere kanten van een keten met regels van bovenaf. Eenmanszaken bouwen eerst en vooral relaties op, ketens zijn daar minder goed in.

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: Suit Supply (maatshirts)
Reactie #20 Gepost op: 18 februari 2009 – 22:29:14
Een zak hooi dus in ieder geval: je laat me geen keuze.
Er is dus geen flexibiliteit: ้้n van de mindere kanten van een keten met regels van bovenaf. Eenmanszaken bouwen eerst en vooral relaties op, ketens zijn daar minder goed in.

Ik had iets meer creativiteit verwacht heer Brussel.
Het gemak waarmee de manager vertelde dat hij mij wel snapte, maar daar niks mee kon doen vond ik erg onprettig. Ik heb het gevoel dat dat inderdaad bij wat kleinere zaken heel anders werkt.
Niets zo veranderlijk als de mens

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: Suit Supply (maatshirts)
Reactie #21 Gepost op: 18 februari 2009 – 22:34:02
Ik had iets meer creativiteit verwacht heer Brussel.
Het gemak waarmee de manager vertelde dat hij mij wel snapte, maar daar niks mee kon doen vond ik erg onprettig. Ik heb het gevoel dat dat inderdaad bij wat kleinere zaken heel anders werkt.
Dat eerste: ik verberg mijn creativiteit, zo bestaand, elders...
En met het laatste ben ik het dus eens. Hetzelfde zie ik bij restaurants (waar ik nog n้t ites meer van weet-:)).

TBD

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 2.964
  • E้n miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Re: Suit Supply (maatshirts)
Reactie #22 Gepost op: 18 februari 2009 – 23:04:33
Wat dit betreft heb ik dan weer wel een goede ervaring bij SuSu, waar een klein probleem eenvoudig door de store manager werd verholpen. Het ging hier om 16 euro en dit was geen enkel probleem.

(Overigens nog geen spoor van mijn shirts)

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: Suit Supply (maatshirts)
Reactie #23 Gepost op: 18 februari 2009 – 23:09:30
Wat dit betreft heb ik dan weer wel een goede ervaring bij SuSu, waar een klein probleem eenvoudig door de store manager werd verholpen. Het ging hier om 16 euro en dit was geen enkel probleem.

(Overigens nog geen spoor van mijn shirts)

Het ontbreken van 2 shirts vind ik nog niet op wegen tegen 16 euro :-)
Niets zo veranderlijk als de mens

TBD

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 2.964
  • E้n miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Re: Suit Supply (maatshirts)
Reactie #24 Gepost op: 18 februari 2009 – 23:11:16
Dat moet je dan nog maar weer afwachten. Morgenmiddag mag ik van mezelf weer gaan bellen.  :evil:

Edit: 9 januari besteld, 29 januari ben ik gebeld dat ze klaar waren, meteen gemeld dat ze naar Groningen moeten, 18 februari: geen shirts.
Laatst bewerkt op: 18 februari 2009 – 23:13:39 door Marijn

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: Suit Supply (maatshirts)
Reactie #25 Gepost op: 19 februari 2009 – 01:26:55
Beetje hetzelfde verhaal hier als maboc, het geheel voelde wat rommelig aan door gebruik van een passhirt. Ik wist dat ook niet van te voren dus was wel enigszins verbaasd hierover. Wel waren er heel veel opties te kiezen, je kan best een leuk shirt samenstellen (wat ik ook heb gedaan, ben alleen een beetje 'bang' voor de fit vanwege dat malle passhirt). In Rotterdam hebben ze overigens 5 of 6 van die stoffenboekjes, best veel keus dus. Ook kun je voor 8 euro extra MOP-knopen kiezen. Al met al geen slechte ervaring, maar zoals gezegd zal alles afhangen van de fit. Laten we voorlopig maar uitgaan van het beste, eind maart weten we meer...

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: Suit Supply (maatshirts)
Reactie #26 Gepost op: 19 februari 2009 – 08:14:22
Beetje hetzelfde verhaal hier als maboc, het geheel voelde wat rommelig aan door gebruik van een passhirt. Ik wist dat ook niet van te voren dus was wel enigszins verbaasd hierover. Wel waren er heel veel opties te kiezen, je kan best een leuk shirt samenstellen (wat ik ook heb gedaan, ben alleen een beetje 'bang' voor de fit vanwege dat malle passhirt). In Rotterdam hebben ze overigens 5 of 6 van die stoffenboekjes, best veel keus dus. Ook kun je voor 8 euro extra MOP-knopen kiezen. Al met al geen slechte ervaring, maar zoals gezegd zal alles afhangen van de fit. Laten we voorlopig maar uitgaan van het beste, eind maart weten we meer...

Inderdaad. dat was ook mijn beleving.
Eind maart spreken we elkaar :-)
Niets zo veranderlijk als de mens

HakeemT

  • Gebruiker
  • Berichten: 146
    • Bekijk profiel
Re: Suit Supply (maatshirts)
Reactie #27 Gepost op: 19 februari 2009 – 09:29:51
Begrijp ik dat Maboc en Dennisbal (of misschien wel meer) eigenlijk maar op 2 plaatsen zijn opgemeten?

Ik ben bij de SuSu winkel in Laren geweest, en ben daar echt uitstekend geholpen.
Er werd mij verteld dat men als basis het shirt neemt dat de 'juiste' borstomvang heeft. Per 'maat' hebben ze een standaard en 'slim' uitvoering. Zo kwam ik zelf uiteindelijk uit op een passhirt / basisshirt maat 39s (m'n boordmaat is 37) waarna op toch zeker 15 plaatsen (ik heb niet geteld, ik denk uiteindelijk wel meer) m'n maten werden opgenomen. Zoals gezegd zijn er inderdaad heel veel opties te kiezen, maar bij een nieuwe aanbieder hou ik het altijd rustig...

Na 5 weken was m'n bestelling binnen. Voor een eerste maatshirt (bij een voor mij nieuwe aanbieder) ben ik erg tevreden; mijn enige opmerking is dat er iets te veel stof rond het armsgat zit. Ik heb aangegeven de shirts 2x te willen wassen / dragen en vervolgens worden ze bij SuSu nog wat ingenomen. Deze aanpassing kunnen ze ook gewoon in het systeem kwijt, dus bij een eventueel volgende bestelling moet dat direct goed zitten.
I'm ok with being unimpressive; I sleep better...

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: Suit Supply (maatshirts)
Reactie #28 Gepost op: 19 februari 2009 – 09:44:14
Begrijp ik dat Maboc en Dennisbal (of misschien wel meer) eigenlijk maar op 2 plaatsen zijn opgemeten?

Ik ben bij de SuSu winkel in Laren geweest, en ben daar echt uitstekend geholpen.
Er werd mij verteld dat men als basis het shirt neemt dat de 'juiste' borstomvang heeft. Per 'maat' hebben ze een standaard en 'slim' uitvoering. Zo kwam ik zelf uiteindelijk uit op een passhirt / basisshirt maat 39s (m'n boordmaat is 37) waarna op toch zeker 15 plaatsen (ik heb niet geteld, ik denk uiteindelijk wel meer) m'n maten werden opgenomen. Zoals gezegd zijn er inderdaad heel veel opties te kiezen, maar bij een nieuwe aanbieder hou ik het altijd rustig...

Na 5 weken was m'n bestelling binnen. Voor een eerste maatshirt (bij een voor mij nieuwe aanbieder) ben ik erg tevreden; mijn enige opmerking is dat er iets te veel stof rond het armsgat zit. Ik heb aangegeven de shirts 2x te willen wassen / dragen en vervolgens worden ze bij SuSu nog wat ingenomen. Deze aanpassing kunnen ze ook gewoon in het systeem kwijt, dus bij een eventueel volgende bestelling moet dat direct goed zitten.

Ik spreek names mezelf, dus voor Dennisbal weet ik het niet, maar ....3 plekken

1 - mbv. de borstomtrek werden een basis shirt gekozen.
2 - De boordmaat werd nog specifiek opgenomen. (eigenlijk een verschilmeting tussen wat het passshirt had, en wat er volgende de SuSu-mevrouw af moest.)
3 - lengte van de mouw (maar weer het verschil tov. wat het moet zijn en het passirt)

Het opmeten bestond vooral uit....kijken naar het huidige shirt en dan beslissen of er ergens iets af moest (op het oog). Ik vertrouw in deze maar op de kennis en kunde van de mevrouw van SuSu  :shock:

Wellicht had jij een andere actie? Deze actie is natuurlijk wel een soort confectie eigenlijk (gezien de aantallen) :-)
Niets zo veranderlijk als de mens

TBD

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 2.964
  • E้n miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Re: Suit Supply (maatshirts)
Reactie #29 Gepost op: 19 februari 2009 – 09:49:29
Bij mij is er wel degelijk uitgebreid gemeten, weliswaar op basis van een passhirt, maar toch. Het ging bij het passhirt om de borstomvang want dit was het enige wat zij niet konden aanpassen. Voor de rest kon ik al mijn vragen/eisen kwijt aan de maatnemer en heeft hij deze keurig verwerkt.

(ja ja Maboc, nu maar afwachten of ik deze shirts ooit krijg ;-))