Ik was vandaag in de SuSu in Amsterdam. Aangezien ik bezig ben mijn hele garderobe van WE overhemden te veranderen naar SuSu 100% Katoen, Two-Ply en Egyptisch Katoen was ik even gaan passen.
Ik was eerder opgemeten en mij werd toen verteld dat ik een boordmaat 39 heb. Een pas-shirt met boordmaat 39 hadden ze momenteel niet, alleen een maat 4o (maat 39 en 40 hebben dezelfde maten behalve de boord). Ik heb die dus aangedaan en hieronder was het resultaat.

Ik had klaar kunnen zijn met coupenaden aan de achterkant a 5,- (toch?). Maar toen merkte ik de hangende schouders.
Ik had begrepen dat de kleermaker bij de SuSu het hangende gedeelte niet kan vermaken,
kan dit ergens anders wel?Anders moet ik een shirt nemen met een boordmaat 38. Wat dus in praktijk (lettend op de maattabel van SuSu hierboven geplaatst) 38.5 centimeter is. Als ik mijzelf opmeet met een vinger ertussen kom ik precies op 38.5 uit. Maar dan zit ik weer met het (mogelijk) krimpprobleem.
Oftewel kort samengevat en de vragen.
1) Is er een mogelijk fix voor de hangende schouders? Boordmaat 39 en 40 hebben schouders van 47 CM. Boordmaat 38 heeft schouders van 45 CM.
2) Is er een ander alternatief voor dezelfde prijs/kwaliteit (SuSu 60,- overhemd plus coupenaden voor 5,-)
Ik wil maatwerk (dubbele prijs) voorlopig vermijden i.v.m. een studentenbudget van een 18-jarige. Tenzij voor een pak3) Zal ik toch maat 38 proberen en eventueel de knoop iets verplaatsen en het knoopgaatje iets verbreden?
4) Andere suggesties (eventueel over de fit)?
Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd.
Gr,
Pava