Auteur Topic: [Shirts] SuitSupply  (531542 keer gelezen)

Pavalion

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Shirts] SuitSupply
Reactie #1155 Gepost op: 06 mei 2014 - 03:54:02
Ik was vandaag in de SuSu in Amsterdam. Aangezien ik bezig ben mijn hele garderobe van WE overhemden te veranderen naar SuSu 100% Katoen, Two-Ply en Egyptisch Katoen was ik even gaan passen.

Ik was eerder opgemeten en mij werd toen verteld dat ik een boordmaat 39 heb. Een pas-shirt met boordmaat 39 hadden ze momenteel niet, alleen een maat 4o (maat 39 en 40 hebben dezelfde maten behalve de boord). Ik heb die dus aangedaan en hieronder was het resultaat.

Ik had klaar kunnen zijn met coupenaden aan de achterkant a 5,- (toch?). Maar toen merkte ik de hangende schouders.
Ik had begrepen dat de kleermaker bij de SuSu het hangende gedeelte niet kan vermaken, kan dit ergens anders wel?

Anders moet ik een shirt nemen met een boordmaat 38. Wat dus in praktijk (lettend op de maattabel van SuSu hierboven geplaatst) 38.5 centimeter is. Als ik mijzelf opmeet met een vinger ertussen kom ik precies op 38.5 uit. Maar dan zit ik weer met het (mogelijk) krimpprobleem.

Oftewel kort samengevat en de vragen.

1) Is er een mogelijk fix voor de hangende schouders? Boordmaat 39 en 40 hebben schouders van 47 CM. Boordmaat 38 heeft schouders van 45 CM.
2) Is er een ander alternatief voor dezelfde prijs/kwaliteit (SuSu 60,- overhemd plus coupenaden voor 5,-)
Ik wil maatwerk (dubbele prijs) voorlopig vermijden i.v.m. een studentenbudget van een 18-jarige. Tenzij voor een pak
3) Zal ik toch maat 38 proberen en eventueel de knoop iets verplaatsen en het knoopgaatje iets verbreden?
4) Andere suggesties (eventueel over de fit)?

Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd.

Gr,

Pava

Vriend35

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Shirts] SuitSupply
Reactie #1156 Gepost op: 06 mei 2014 - 08:22:30
1. http://www.kleermakeronline.nl/producten/blouse/blouse-schouders-opnemen

Edit: Ik heb ze een mail gestuurd of dit het versmallen van de schouderbreedte is. Ben zelf ook benieuwd.

2. Ik denk dat je bij elk merk met dit probleem zit, alleen zijn de schouders bij Susu wel erg breed.

3. Op de foto lijkt 40 als goed te zitten bij de boord, dus 2cm kleiner wordt het niet.
Laatst bewerkt op: 06 mei 2014 - 08:25:49 door Vriend35

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Shirts] SuitSupply
Reactie #1157 Gepost op: 06 mei 2014 - 08:29:12
Ik zou toch voor maatwerk gaan, de aanpassingskosten zijn uiteindelijk hoger en komt verre van in de buurt qua custom fit.

Gemiddelde RTW shirts van SuSu kosten ook al snel 100e.. ex vermaken.
Quotidie potest esse ultimo die

Vriend35

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Shirts] SuitSupply
Reactie #1158 Gepost op: 06 mei 2014 - 08:32:09
Gemiddelde RTW shirts van SuSu kosten ook al snel 100e.. ex vermaken.

Begint bij €60,-

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
[Shirts] SuitSupply
Reactie #1159 Gepost op: 06 mei 2014 - 08:40:25
Vind hem lelijk zitten:
-schouders
-taille
-mouwen te lang

Wat ik zelf altijd doe is kleine maat nemen en dan boordknoop laten verzetten..

Zo op de foto lijkt 40 nog iets te ruim bij de boord, ik zou een 38 nemen en dus het knoopje 1cm laten verzetten..

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Shirts] SuitSupply
Reactie #1160 Gepost op: 06 mei 2014 - 08:51:54
Wat Emilio zegt, als dat budgetair gezien je voorkeur heeft. Niet aan het knoopsgat rommelen trouwens, dan sluit je knoop niet meer.

Vriend35

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Shirts] SuitSupply
Reactie #1161 Gepost op: 06 mei 2014 - 08:58:50
1. http://www.kleermakeronline.nl/producten/blouse/blouse-schouders-opnemen

Edit: Ik heb ze een mail gestuurd of dit het versmallen van de schouderbreedte is. Ben zelf ook benieuwd.

Antwoord:

De afstand van de hals tot aan de inzet van de mouw wordt kleiner. Dit kan maximaal 2,5 tot 3 cm per kant, omdat je anders in de problemen komt met de arm insteek en de beweging ruimte. Hou er rekening mee dat de mouwlengte omhoog komt, waardoor de mouw korter op de hand valt.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
[Shirts] SuitSupply
Reactie #1162 Gepost op: 06 mei 2014 - 09:03:15
Wat Emilio zegt, als dat budgetair gezien je voorkeur heeft. Niet aan het knoopsgat rommelen trouwens, dan sluit je knoop niet meer.

Heeft mijn moedertje een keer voor mij gedaan..

Dat shirt is inderdaad goed verknalt :)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Shirts] SuitSupply
Reactie #1163 Gepost op: 06 mei 2014 - 09:13:48
Vermaken van de schouders vind ik daarnaast ook too much voor een shirt van 59,- euro. Wil je het goed doen dan kost dat wat meer dan even een paar coupenaden, zonder de garantie dat het shirt dan een optimale fit heeft.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Shirts] SuitSupply
Reactie #1164 Gepost op: 06 mei 2014 - 09:29:51
De passhirts zijn in de regular fit, meen ik, wellicht eens een slim fit en een extra slim fit proberen? Scheelt bij mij een slok op een borrel.

Vriend35

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Shirts] SuitSupply
Reactie #1165 Gepost op: 06 mei 2014 - 09:30:51
Vermaken van de schouders vind ik daarnaast ook too much voor een shirt van 59,- euro. Wil je het goed doen dan kost dat wat meer dan even een paar coupenaden, zonder de garantie dat het shirt dan een optimale fit heeft.

Heb je inderdaad gelijk in, als je alles moet vermaken kun je beter Munro MTM doen.

Vriend35

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Shirts] SuitSupply
Reactie #1166 Gepost op: 06 mei 2014 - 09:32:06
De passhirts zijn in de regular fit, meen ik, wellicht eens een slim fit en een extra slim fit proberen? Scheelt bij mij een slok op een borrel.

Schouderprobleem blijft dan hetzelfde

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Shirts] SuitSupply
Reactie #1167 Gepost op: 06 mei 2014 - 09:33:41
Waarom hoge eisen stellen als RTW niet voldoet? Dan maar 1 shirt minder..
Quotidie potest esse ultimo die

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Shirts] SuitSupply
Reactie #1168 Gepost op: 06 mei 2014 - 09:37:27
Schouderprobleem blijft dan hetzelfde

Ah, bon.

Pavalion

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Shirts] SuitSupply
Reactie #1169 Gepost op: 06 mei 2014 - 09:58:17
Ik weet dat ik voor 59,- niet al te hoge eisen kan stellen. Het gaat mij in dit geval alleen om de juiste boordmaat en schoudermaat (voor mij persoonlijk). Dingen als coupenaden plaatsen of mouwen korter maken is geen probleem en zou eventueel zelfs mijn moeder kunnen doen.

Ik ga even de suggestie van Emilio onder de loep nemen en zien of een 38 met een eventuele verplaatsing van de knoop werkt.
In maat 40 pasten er trouwens 1,5/2 vingers tussen mijn nek en de stof.
En de pas-shirt was een slim-fit.