Don heeft gelijk m.b.t. tot de voorwaarden. Bij schending van dergelijke voorwaarden kan je ook naar de kantonrechter gaan, of daar mee dreigen. Het gaat natuurlijk maar om een knoop, maar er zijn nauwelijks kosten gemoeid bij de kantonrechter. Altijd wel eisen dat de stomerij wordt veroordeeld in de proceskosten.
Puntje is wel dat op het moment dat je dreigt met juridische stappen, je - ongeacht de uitkomst - waarschijnlijk op zoek kunt gaan naar een andere stomerij. Het schijnt me toe dat je een bewijsprobleem hebt, de hoofdregel in het burgerlijk procesrecht is 'wie stelt moet bewijzen' (art. 150 Rv.). Je moet dus aannemelijk maken dat de stomerij de 'zorgplicht' van art. 6 van de algemene voorwaarden heeft geschonden.
Artikel 6 - Aansprakelijkheid stomerij
Tenzij de stomerij bij vakkundige beschouwing de hieronder onder a tot en met d genoemde omstandigheden had behoren op te merken en schade ten gevolge daarvan in redelijkheid had kunnen vermijden
Bovendien zal de kantonrechter waarschijnlijk eerst zich ernstig afvragen waarom twee partijen het niet eens kunnen worden over een minnelijke (buitengerechtelijke) schikking.
De geschillencommissie is sowieso een goedkopere optie en je de kans dat je op zoek moet naar een andere stomerij is kleiner in mijn beleving. De uitspraak van de geschillencommissie is wel bindend. Je verliest daarmee de optie om de kantonrechter in te schakelen.
Kortom: toch eerst maar Faconnable bellen om te kijken of ze die knopen voor je hebben, lijkt me

Groeten,
Don