Auteur Topic: Kapotte knoop na stomen  (7822 keer gelezen)

Juul

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Kapotte knoop na stomen
Reactie #15 Gepost op: 25 juli 2013 - 12:57:41
Ik schop deze ook een keer omhoog aangezien ik niets vergelijkbaars kan vinden.

Gisteren mijn pak teruggekregen van de stomerij. Mijn vrouw had 'm netjes opgehaald. Thuisgekomen kijk ik nog eens voordat ik 'm terughang in de kast en tot mijn verbazing zie ik meerdere kapotte knopen (paarlemoer)! Een knoop op de mouw zit er gewoon nog maar half op (stuk volledig afgebroken) en een aantal andere knopen op de mouw met happen eruit. Sluitknoop kan ik ook gaan vervangen. Ziet er echt niet uit. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dit zo aan z'n klant kan meegeven. Ga d'r dit weekend mee terug. Eerste keer dat ik naar deze stomerij ga, en dus laatste keer.

Vraag hoe ik dit kan voorkomen. Moet ik in het vervolg expliciet vragen om extra voorzichtige behandeling? Heeft dit nut? Natuurlijk kan er een knoop sneuvelen, prima, maar moet er nu sowieso 7 a 8 vervangen.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #16 Gepost op: 25 juli 2013 - 14:15:20
Over het algemeen letten stomerijen daar goed op maar parelmoer is erg kwetsbaar. In het geval van kwetsbare knopen kan de stomerij hier extra op letten door ze per stuk "in te pakken". Wellicht in het vervolg verstandig dit nog even speciaal aan te geven. Parelmoer blijft echter een kwetsbaar materiaal en de kans op breuk is bij reiniging dan ook erg groot.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Juul

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17 Gepost op: 25 juli 2013 - 22:10:50
Dank, Sergio. Ik zal het de volgende keer van tevoren overleggen bij de volgende stomerij. Dit weekend ook maar meteen knopen bijbestellen...

Juul

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #18 Gepost op: 29 juli 2013 - 09:34:16
Afgelopen weekend teruggegaan naar de stomerij. Die wees mij onmiddellijk naar de kleine lettertjes: schade aan knopen betreft eigen risico. Hier was ik het natuurlijk niet mee eens. Aangegeven dat ik begrip heb voor een gebroken knoop, maar niet voor 7 a 8. Daarna zei hij dat het aan mijn jasje/knopen lag, aangezien hij er bij andere jasjes geen last van had. Bevestigde voor mij alleen maar het gebrek aan warenkennis, of aandacht daarvoor.

Anyway, toen naar mijn vaste kledingzaak gelopen. Daar de situatie voorgelegd. Hoewel het natuurlijk niet hun probleem is, wilden ze meteen voor mij alle knopen vervangen door een nieuwe set. Een kopje koffie en half uurtje later liep ik met een zo goed als nieuw jasje weer de deur uit. Hulde aan Hoogenboom in Nijmegen!

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #19 Gepost op: 29 juli 2013 - 11:44:06
Een kopje koffie en half uurtje later liep ik met een zo goed als nieuw jasje weer de deur uit. Hulde aan Hoogenboom in Nijmegen!

Dat is zeker heel netjes! Volgende keer een ander stomerij dus. Heeft Hoogenboom geen adresje voor je in de buurt?
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."