Auteur Topic: Italia vs UK, ronde 1342  (18401 keer gelezen)

GSA

  • Gast
Re: Italia vs UK, ronde 1342
Reactie #60 Gepost op: 28 januari 2009 – 22:10:11
Retail, ongetwijfeld een vies woord voor de puristen hier. Op het aantal RTW en MTM shirts verkocht wereldwijd. De custom operaties van de bedrijven in kwestie laat ik voor het gemak buiten beschouwing. De Italianen (met in het bijzonder de Napolitanen) zijn op meer plaatsen in de wereld verkrijgbaar en in grotere volumes. Maar misschien is wegdrukken niet het goede woord, in het geval de Italianen wereldwijd een nieuwe markt hebben aangeboord ten koste van locale merken en modemerken. Dan is overvleugeld of overschaduwd een beter alternatief, want de Italiaanse verkoop en marketing is in dat geval groter en toonaangevender, in ieder geval voor het grote publiek.

Op dat laatste punt zal je waarschijnlijk met mij van mening verschillen, maar ik vermoed dat dat ligt aan jouw  klassieke(?) Angel-Saksische oriëntatie (ik herinner me een aantal posts in het voorsteltopic) wat betreft stijl. 'Die Italiaanse waan'. Dat geldt denk ik ook voor groep klanten die trouw blijft aan de traditionele Engelse producenten en ik denk dat die groep relatief klein is. 

Het is waar dat je grootse omzetten moet draaien om de immer stijgende huurprijzen in Londen te kunnen betalen. Ik wil je er wel op wijzen dat dit aan hun marges vreet. Zie de huurprijzen en Savile Row's strijd voor voortbestaan als kleermakersstraat. In hoeverre de Britse shirtmakers daarvoor kunnen compenseren met behulp van RTW en MTM verkoop in herenmodezaken wereldwijd en die paar vestigingen die ze hebben in Parijs, New York etc. zou ik niet kunnen zeggen.

Wat vind je trouwens van de 'Nieuwe Britten' zoals Oswald Boateng, Richard James, Reuben Alexander en dergelijke?
Retail was in eerste instantie ook een vies woord, maar je ziet dat het merendeel op de row nu ook met rtw bezig is; sommigen kijken zelfs al stiekem naar azië (alhoewel savile row bespoke nog gewoon van savile row komt). Nieuwelingen als richard james en ozwald boateng werden hier ook raar voor aangekeken maar worden inmiddels als volwaardige savile row tailors gezien. Het blijft nou eenmaal moeilijk om de kosten te betalen en dan komt het zakelijke vernuft wel van pas.

Ik las ergens (weet zo even de bron niet) dat g armani van plan is een bespoke atelier op de row te openen, slimme zakelijke zet en/of gehaaide plaagstoot.?

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Italia vs UK, ronde 1342
Reactie #61 Gepost op: 28 januari 2009 – 22:13:59
Retail was in eerste instantie ook een vies woord, maar je ziet dat het merendeel op de row nu ook met rtw bezig is; sommigen kijken zelfs al stiekem naar azië (alhoewel savile row bespoke nog gewoon van savile row komt). Nieuwelingen als richard james en ozwald boateng werden hier ook raar voor aangekeken maar worden inmiddels als volwaardige savile row tailors gezien. Het blijft nou eenmaal moeilijk om de kosten te betalen en dan komt het zakelijke vernuft wel van pas.

Ik las ergens (weet zo even de bron niet) dat g armani van plan is een bespoke atelier op de row te openen, slimme zakelijke zet en/of gehaaide plaagstoot.?

Jep, was een klein relletje over een tijdje geleden: http://business.timesonline.co.uk/tol/business/industry_sectors/consumer_goods/article684985.ece
cyka blyat

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: Italia vs UK, ronde 1342
Reactie #62 Gepost op: 28 januari 2009 – 22:35:02
Heeft Jasper Conran ook niet een maatwerk afdeling?
Van hem heb ik alleen maar... Wedgwood :-)

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Italia vs UK, ronde 1342
Reactie #63 Gepost op: 29 januari 2009 – 14:08:29
Ik denk niet dat hij wat in de nieuwe britten ziet maar dat is ook niet erg.

Laten we Oscar Udeshi niet vergeten, met de extreemste cutawayboord ooit gesignaleerd:

Laatst bewerkt op: 29 januari 2009 – 14:25:08 door Daedalus
cyka blyat

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Italia vs UK, ronde 1342
Reactie #64 Gepost op: 29 januari 2009 – 15:27:36
Aanvulling:
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors