Auteur Topic: Italia vs UK, ronde 1342  (18363 keer gelezen)

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Re: Italia vs UK, ronde 1342
Reactie #45 Gepost op: 28 januari 2009 – 14:36:32
haha, ja dat zeker.
Wat ik daar heb gezien lusten de ergste honden geen brood van ;)

Ik wil best een boekje open doen voor de liefhebber. Maar dan valt de romantiek om Oger heen weg denk ik...  Maar voor de liefhebbers laat het me weten.

Dan had je ook niet ordinair moeten beginnen met het uitnodigen

edit: voor de duidelijkheid, ik heb Tim geen pm gestuurd
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

foto010101

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.495
    • Bekijk profiel
Re: Italia vs UK, ronde 1342
Reactie #46 Gepost op: 28 januari 2009 – 15:01:49
Damens even voor de duidelijkheid ik antwoord NIET meer op de pm's over wat er bij Oger gebeurt.
Ik heb wel betere dingen te doen dan iedere keer die nieuwsgierige mensen te woord te staan.

Mijn excuses hiervoor maar na 50 keer hetzelfde verhaal te moeten vertellen brei ik er nu echt een eind aan.

Wel jammer, ik heb volgens mij direct een pm naar je gestuurd. Je hebt de belofte gemaakt hierop te antwoorden. Zijn er überhaupt mensen die een pm hebben ontvangen?
Laatst bewerkt op: 28 januari 2009 – 15:03:21 door foto010101
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.358
    • Bekijk profiel
Re: Italia vs UK, ronde 1342
Reactie #47 Gepost op: 28 januari 2009 – 15:48:29
Ja,maar weinig nieuwe dingen voor mij.

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Re: Italia vs UK, ronde 1342
Reactie #48 Gepost op: 28 januari 2009 – 16:49:48
Dan had je ook niet ordinair moeten beginnen met het uitnodigen

edit: voor de duidelijkheid, ik heb Tim geen pm gestuurd

Ik heb niemand uitgenodigd er was een iemand die er vraag naar had en die heb ik netjes te woord gestaan.

Ik heb genoeg pm's terug gestuurd vraag maar aan elkaar wat er allemaal voor interesants daar gebeurd.
Ik geef ook nogal eens seminars voor belangrijke gezelschappen in het buitenland vaak en daar heb ik het erg druk mee.
Ik heb dus geen tijd om nog eens 50 pm's te beantwoorden.

Daarbij dat de mensen op dit forum meer geintreseerd zijn in roddels dan in een interesante discussie over kleding verbaast mij en stelt mij teleur.
Ik dacht dat dit een stijlforum was.
Return to innocence...

Tungsten Duvall

  • Gebruiker
  • Berichten: 232
    • Bekijk profiel
Re: Italia vs UK, ronde 1342
Reactie #49 Gepost op: 28 januari 2009 – 17:14:15
Ging dit topic niet over Italië versus UK ?

Naast het italiaanse werk vind ik bepaalde zaken uit de UK niet te versmaden; of is het toch Italy? Mijn Bamford & Sons stukken (Britser kan het volgens mij niet; zie ook het B&S topic http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=3650.msg219280#new) zijn namelijk allemaal 'made in italy'. Ik weet het niet meer ...  :lol:

En wat betreft 'roddelen' (kan het toch niet laten ...): ik stel het op prijs als hier op het forum eerlijke informatie wordt verstrekt aan elkaar, opdat wij allen bij aankopen zo min mogelijk de (spreekwoordelijke) kat in de zak kopen. Dat zie ik als een meerwaarde van dit forum.

Gegroet!
Laatst bewerkt op: 28 januari 2009 – 17:20:10 door Tungsten Duvall
Blijf jezelf zonder dezelfde te blijven

foto010101

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.495
    • Bekijk profiel
Re: Italia vs UK, ronde 1342
Reactie #50 Gepost op: 28 januari 2009 – 17:54:21
Daarbij dat de mensen op dit forum meer geintreseerd zijn in roddels dan in een interesante discussie over kleding verbaast mij en stelt mij teleur.
Ik dacht dat dit een stijlforum was.

Deze typisch menselijke niewsgierigheid heb je zelf aangewakkerd. Dan moet je niet achteraf gaan zeuren.
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Re: Italia vs UK, ronde 1342
Reactie #51 Gepost op: 28 januari 2009 – 18:31:03
Deze typisch menselijke niewsgierigheid heb je zelf aangewakkerd. Dan moet je niet achteraf gaan zeuren.

Zou je die toon een beetje willen minderen ;)
Ik heb GEEN nieuwsgierigheid aangewakkerd. Ik vind dit stuk tekst van jou een excuus voor jezelf omdat je zelf zo nieuwsgierig bent.

Nieuwsgierig zijn is ongezond. Mensen die dat zo ernstig hebben. Hebben toch een psychisch probleempje lijkt mij.

Return to innocence...

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Italia vs UK, ronde 1342
Reactie #52 Gepost op: 28 januari 2009 – 18:34:29
Ging dit topic niet over Italië versus UK ?

Naast het italiaanse werk vind ik bepaalde zaken uit de UK niet te versmaden; of is het toch Italy? Mijn Bamford & Sons stukken (Britser kan het volgens mij niet; zie ook het B&S topic http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=3650.msg219280#new) zijn namelijk allemaal 'made in italy'. Ik weet het niet meer ...  :lol:

En wat betreft 'roddelen' (kan het toch niet laten ...): ik stel het op prijs als hier op het forum eerlijke informatie wordt verstrekt aan elkaar, opdat wij allen bij aankopen zo min mogelijk de (spreekwoordelijke) kat in de zak kopen. Dat zie ik als een meerwaarde van dit forum.

Gegroet!

Bamford and Sons valt te classificeren zijnde een (internationaal) 'luxury life style' merk, het is zeer zeker geen traditioneel Brits bedrijf.

Deze typisch menselijke niewsgierigheid heb je zelf aangewakkerd. Dan moet je niet achteraf gaan zeuren.

Zou je die toon een beetje willen minderen ;)
Ik heb GEEN nieuwsgierigheid aangewakkerd. Ik vind dit stuk tekst van jou een excuus voor jezelf omdat je zelf zo nieuwsgierig bent.

Nieuwsgierig zijn is ongezond. Mensen die dat zo ernstig hebben. Hebben toch een psychisch probleempje lijkt mij.



Gelieve deze discussie in het SF café voort te zetten.
Laatst bewerkt op: 28 januari 2009 – 22:21:17 door Daedalus
cyka blyat

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Re: Italia vs UK, ronde 1342
Reactie #53 Gepost op: 28 januari 2009 – 18:45:33
Dat is inderdaad waar Daedalus dat merk is inderdaad een 'luxury life style' merk.

Als ik het over Brits heb heb ik het over huizen als Gieves & Hawkes (bespoke) of Anderson & Sheppard etc. etc.
Return to innocence...

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Italia vs UK, ronde 1342
Reactie #54 Gepost op: 28 januari 2009 – 18:57:05
Goeie bijdrage Daedalus maar waar baseer je je bewering op dat de Britten 'volledig weggedrukt' zijn door de Italianen? Ik wijs je er nogmaals op dat als je wil overleven in St James's je zeer hoge omzetten zal moeten maken. Die hoge omzetten worden niet alleen gemaakt door de Engelsen zelf die daar vanouds hun shirts kopen of laten maken, maar ook door een universeel publiek van met name Fransen, Amerikanen en Japanners voor wie de Engelse stijl nog altijd het summum is. Loop eens door Jermyn Street en verbaas je over de nationaliteiten die je daar ziet rondstruinen.

Meer in het algemeen, en in de geest van dit topic, is het nuttig om vast te stellen dat praktisch 100% van de contemporaine herengarderobe een Angelsaksische oorsprong heeft. Van jeans tot rokkostuum en van sneaker tot pumps. Italianen hebben hoegenaamd niets - ik hoor graag voorbeelden - bijgedragen aan de inhoud van jouw of mijn garderobe. Wat Italianen wel hebben gedaan is 'spelen' met materialen en designs: gebruik van lichtere stoffen en van meer kleuren, een knoopje hier of daar meer of minder, een boordje wat anders gesneden, een mouwtje anders aangzet en dat soort dingen. Maar substantieel is de invloed van Italianen op de herengarderobe verwaarloosbaar.







Retail, ongetwijfeld een vies woord voor de puristen hier. Op het aantal RTW en MTM shirts verkocht wereldwijd. De custom operaties van de bedrijven in kwestie laat ik voor het gemak buiten beschouwing. De Italianen (met in het bijzonder de Napolitanen) zijn op meer plaatsen in de wereld verkrijgbaar en in grotere volumes. Maar misschien is wegdrukken niet het goede woord, in het geval de Italianen wereldwijd een nieuwe markt hebben aangeboord ten koste van locale merken en modemerken. Dan is overvleugeld of overschaduwd een beter alternatief, want de Italiaanse verkoop en marketing is in dat geval groter en toonaangevender, in ieder geval voor het grote publiek.

Op dat laatste punt zal je waarschijnlijk met mij van mening verschillen, maar ik vermoed dat dat ligt aan jouw  klassieke(?) Angel-Saksische oriëntatie (ik herinner me een aantal posts in het voorsteltopic) wat betreft stijl. 'Die Italiaanse waan'. Dat geldt denk ik ook voor groep klanten die trouw blijft aan de traditionele Engelse producenten en ik denk dat die groep relatief klein is. 

Het is waar dat je grootse omzetten moet draaien om de immer stijgende huurprijzen in Londen te kunnen betalen. Ik wil je er wel op wijzen dat dit aan hun marges vreet. Zie de huurprijzen en Savile Row's strijd voor voortbestaan als kleermakersstraat. In hoeverre de Britse shirtmakers daarvoor kunnen compenseren met behulp van RTW en MTM verkoop in herenmodezaken wereldwijd en die paar vestigingen die ze hebben in Parijs, New York etc. zou ik niet kunnen zeggen.

Wat vind je trouwens van de 'Nieuwe Britten' zoals Oswald Boateng, Richard James, Reuben Alexander en dergelijke?
cyka blyat

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: Italia vs UK, ronde 1342
Reactie #55 Gepost op: 28 januari 2009 – 18:59:44
Ik denk niet dat hij wat in de nieuwe britten ziet maar dat is ook niet erg.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Italia vs UK, ronde 1342
Reactie #56 Gepost op: 28 januari 2009 – 19:03:20
Ik denk niet dat hij wat in de nieuwe britten ziet maar dat is ook niet erg.

Toch zijn zij het die opnieuw de aandacht hebben gevestigd op bespoke en Savile Row.
cyka blyat

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: Italia vs UK, ronde 1342
Reactie #57 Gepost op: 28 januari 2009 – 19:05:29
Timothy Everest valt ook onder de nieuwe britten maar maakt wel mooie pakken.Hij zou wat mij betreft zo op de Row kunnen zitten.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Italia vs UK, ronde 1342
Reactie #58 Gepost op: 28 januari 2009 – 19:07:01
Timothy Everest valt ook onder de nieuwe britten maar maakt wel mooie pakken.Hij zou wat mij betreft zo op de Row kunnen zitten.

Heeft Jasper Conran ook niet een maatwerk afdeling?
cyka blyat

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: Italia vs UK, ronde 1342
Reactie #59 Gepost op: 28 januari 2009 – 19:08:50
Volgens mij niet maar dat weet ik niet zeker voor vrouwen in ieder geval wel.Mijn vriendin koopt ook bij hem vandaar.
Support your local Mikey Fuoco chapter.