Auteur Topic: John Edward  (14385 keer gelezen)

Casino

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.975
    • Bekijk profiel
John Edward
Gepost op: 20 december 2008 – 17:01:55
Deze week sprak ik een vriend van me over het eerste sollicitatiepak dat hij net heeft aangeschaft. Alle emoties van de aanschaf van mijn eerste sollicitatiepak kwamen weer boven.

Ik heb dat pak ongeveer anderhalf jaar geleden bij John Edward gekocht en wil jullie mijn ervaringen niet onthouden. De behandeling was zo verschrikkelijk dat het puur voor mijn gemoedsrust al goed is om de emotie even van me af te schrijven.

Ik had net een MTM pak en een MTM shirt bij SuSu Rotterdam gekocht, maar de levertijd was erg lang. Mijn studentenpak kon ik recht overeind zetten en ik had net een afspraak gemaakt voor een sollicitatiegesprek bij mijn droomwerkgever. Er moest dus iets nieuws komen voor weinig geld. Ik liep in die tijd rond in typische Groningse studentikoze kleertjes, ging twee keer per jaar naar de kapper en scheerde me maximaal twee keer per week. Wellicht dat een dergelijk uiterlijk niet veel voorkomt in een herenmodezaak in de randstad, maar dat rechtvaardigt niet hoe ik behandeld ben bij John Edward.

Allereerst meldde ik mij bij John Edward in Den Haag met het verzoek om een blauw pak in een kwartmaat zonder bandplooi en een blauw shirt met dubbele manchetten. Ik vond een pak dat mij erg goed stond, maar dat was antraciet en de blauwe pakken in die maat waren op. Er werd vervolgens met de vestiging in Rotterdam gebeld, daar bleek het pak wél te zijn in mijn maat. Het zou voor mij achter gehangen worden. Ik woonde toen tussen Den Haag en Rotterdam, dus ik vond het allang best. De prijs was ongeveer €200, het pak kon snel vermaakt worden en stond mij goed.

Ik kwam ook voor een shirt. Op het eerste gezicht zag ik geen shirt naar mijn gading in de rekken hangen, dus ik vroeg of ze ook maatwerk hadden. Ik kreeg twee dunne stoffenboekjes voor mijn neus en men liet mij begaan. Ik vond een mooie herringbone en vroeg wat een shirt in die stof moest kosten. De russische verkoopster kijkt meewarrig haar collega aan en trekt vervolgens de stoffenboekjes uit mijn handen. Ze schiet bijna uit haar slof en zegt dat ik een gewoon shirt aan moet schaffen in een vergelijkbare stof (geen woord repte ze over de pasvorm). Inderdaad bleek ze een shirt te hebben hangen in een blauwe herringbone, dat ik heb aangeschaft voor ongeveer €35 inclusief vermaakkosten voor de mouwen.

Vervolgens vertrok ik naar Rotterdam. Daar aangekomen meld ik mij bij een oudere medewerker en leg uit dat ik net in de vestiging in Den Haag was en dat er een blauw pak in maat 25 achter gehouden zou zijn. De man denkt even na en loopt naar het gewone rek met de betreffende pakken. Hij kijkt even en zegt dat het pak dat ik zoek er niet meer is. Ik leg nogmaals uit dat het pak achter gehouden zou zijn. De man ontkent dat glashard. Hij meldt echter wel dat hij exact het door mij gewenste pak heeft hangen, maar dat dit voor iemand anders is die er helemaal voor uit Den Haag komt. "Ja inderdaad, dat ben ik!" zeg ik hem. Maar nee, het pak was voor iemand anders en ik mocht het niet eens zien: geen discussie mogelijk en het was inmiddels sluitingstijd dus mij werd verzocht de winkel te verlaten. Een behoorlijk surrealistische ervaring, ik dacht even dat ík gek was geworden.

Zwaar geïrriteerd droop ik af. Het was zaterdagavond en maandag moest ik weer bij mijn bijbaantje zijn, dus ik moest op zondag weer de stad in.

Op zondag ben ik verschillende winkels in Den Haag binnen geweest en nergens trof ik een pak dat mij zo goed stond als het pak bij John Edward. Met hangende pootjes ging ik dus weer naar hun winkel in Den Haag. De Russische verkoopster was er weer en zij hielp mij wederom bij het passen van het antracietkleurige pak. Midden in een zin rent ze weg, want een bekende klant kwam binnen en die had voorrang. Ik loop vragend om mij heen kijkend naar voren om een andere verkoper te vinden. Deze vind ik na vijf minuten en ik beklaag mij over de behandeling. De verkoper legt mij op arrogante toon uit dat de klant die net binnen kwam een advocaat was die een zaak deed die op dat moment in het nieuws was. Overigens was dit niet juist, het was de procureur, maar dat terzijde. Uiteindelijk schaf ik het pak aan en vraag om een extra broek. Die was er niet en moest nabesteld worden. Ik heb hier vier keer achter aan gebeld in een periode van ongeveer drie maanden, maar de broek was niet binnen en ik zou gebeld worden. ACHT MAANDEN LATER staat de Russische verkoopster op mijn voicemail met de mededeling dat de door mij bestelde broek binnen was. Ik heb hem maar lekker laten liggen...

Voor mij is dit een toonbeeld van de arrogante houding van 'gevestigde' herenmodezaken richting jonge heren. Totaal disrespect voor mensen die niet in het vaste klantenpatroon passen van 40+, attachékoffer, confectiepak en brogues. Zakelijk gezien is het helemaal debiel om starters zo te behandelen. Als ik mij bedenk wat ik sindsdien allemaal aan kleding en schoenen heb aangeschaft bij zaken waar ik wél goed behandeld ben, en wat ik nog aan zal gaan schaffen... Ze zouden dolgelukkig moeten zijn als ik 10% daarvan bij hun had besteed.



Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.369
    • Bekijk profiel
Re: John Edward
Reactie #1 Gepost op: 20 december 2008 – 17:08:31
Jij hebt wel pech met de zaken die je uit kiest.

Casino

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.975
    • Bekijk profiel
Re: John Edward
Reactie #2 Gepost op: 20 december 2008 – 17:16:26
Tell me about it! Vooralsnog zijn de enige keren dat het goed ging in zaken geweest die positief op SF vermeld staan (SuSu, NvN, Sir Max)!

Ik heb ook een bestelling lopen bij Tom James (www.tomjamesco.com), ik ga er stiekem vanuit dat ik hier wél ga slagen en zal sowieso een recensietje op SF plaatsen.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.692
    • Bekijk profiel
Re: John Edward
Reactie #3 Gepost op: 20 december 2008 – 17:26:11
Ik vond het een vermakelijk stukje, bedankt voor het nemen van de moeite van het schrijven van een review.

@ Bogart; Casino geeft aan dat hij een wat 'jonger' uiterlijk heeft. Ook schroomt hij niet zo'n winkel binnen te stappen in een outfit die men daar kennelijk het aanzien niet waard vindt. Ik denk dat hij een punt heeft als hij stelt dat het tekenend is voor de 'gevestigde orde' dat de klant bij binnenkomst getoetst wordt op zijn vermeende kredietwaardigheid en naar gelang daarvan de 'moeite' bepaald wordt die ze in iemand steken.

Dit soort ervaringen hebben we hier natuurlijk al vaker kunnen lezen; dat als iemand met een jong uiterlijk met een oude Levi's en All-Stars aan een 'klassieke' winkel binnenkomt, diegene niet serieus genomen wordt.

@ Casino: Vat zoiets niet persoonlijk op. Dit soort dingen gebeuren ook in andere branches. In bijvoorbeeld de autobranche is het idem-dito. Hoe vaak verkopers daar op d'r falie krijgen omdat de klant in campingsmoking genegeerd wordt, je wil het niet weten.

Niet zelden zijn het dit soort mensen die later bij een andere dealer een auto kopen van tienduizenden Euro's.


2 cent van Mikey.

Casino

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.975
    • Bekijk profiel
Re: John Edward
Reactie #4 Gepost op: 20 december 2008 – 18:15:19
Dank voor het compliment Mickey!

Om misverstanden te voorkomen wil ik wel even aangeven dat ik mijn uiterlijk niet als 'jonger' zou omschrijven. Op mijn 13de zag ik eruit als 16 en op mijn 14de als 18. Ik heb er altijd wat ouder uitgezien voor mijn leeftijd, en nu ik 28 ben pluk ik daar de zure vruchten van  :cry:

Mijn toenmalige outfit was beter te omschrijven als 'onverzorgd'. Schoenen poetsen en shirts strijken deed ik alleen in uiterste noodgevallen. Daarnaast liep ik uiteraard in afgetrapte spijkerbroeken. Ik heb nooit gène gehad om een kledingwinkel binnen te stappen in een outfit die ze daar niet verkopen. De klant hoort de koning te zijn en ik hoef geen indruk te maken op de verkopers. Amy Groskamp - Ten Have heeft ook nooit iets gezegd over kledingvoorschriften in winkels ;)


Andersom maak ik het ook geregeld mee: sommige verkopers valt het niet op dat iemand bereid is om iets meer uit te geven. Ik was laatst te vroeg voor een afspraak en liep, wederom casual doch iets verzorgder gekleed, in een winkelcentrumpje een 'juwelier' binnen om naar horloges te kijken. De man sleepte mij meteen van de Frederique Constants (het enige high-end merk dat hij had) naar de citizen horloges, met de opmerking dat dit toch wel hele dure horloges waren en ik maar even mee moest lopen naar iets ander moois.

Ik had vers gepoetste C&J wholecuts aan mijn voeten, mijn maatshirtmouwen opgerold en een Frederique Constant om mijn pols.

Ik kan niet anders dan concluderen dat ik er voor sommige mensen hoe dan ook uit zie als een arme sloeber.

Storm

  • Gebruiker
  • Berichten: 422
    • Bekijk profiel
Re: John Edward
Reactie #5 Gepost op: 20 december 2008 – 23:01:17
Ik kan mij vinden in de "onkunde" van het personeel bij John Edward. Meer dan een jaar geleden ben ik in de vestiging te Rotterdam geweest. Lopende door de zaak, ik was op zoek naar een dinner jacket, werd een onzinverhaal aan mij opgehangen dat een gekleurd strikje, cummerband en vadermoordernaar hoorden gedragen te worden bij een dinner jacket. Het hoefde geen zwarte zelfstrikker te zijn! Subtiel gaf ik aan dat dit niet klopte. Laat ik het zo zeggen dat er werd gezegd dat ik niet gelijk had. Misschien zijn er mensen die wel een positieve ervaring hebben met deze zaak?

A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Re: John Edward
Reactie #6 Gepost op: 20 december 2008 – 23:16:51
Zulke zaken moeten geboycot worden. Ik vind dat je na zo een behandeling zulk een zaak NOOIT nog moet betreden en als het echt de spuigaten uitloopt moet je de eigenaar contacteren om je beklag te doen. Kan je mss vragen aan de ongepaste verkoper: Mag ik de eigenaar even spreken of zijn nummer vragen.

marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.152
    • Bekijk profiel
Re: John Edward
Reactie #7 Gepost op: 21 december 2008 – 01:04:51
Nooit last van, maar ik loop niet in een studentikoze Groningse outfit, scheer me elke dag en ga om de week naar de kapper. Sorry hoor, maar ik kan me best voorstellen dat je geen topservice krijgt als je als een zwerver een kleding- of schoenenzaak binnenloopt. Ik ben zeker geen 40+, draag geen brogues en heb geen attachekoffer, maar heb vrijwel nooit negatieve ervaringen met verkopers.

Storm

  • Gebruiker
  • Berichten: 422
    • Bekijk profiel
Re: John Edward
Reactie #8 Gepost op: 21 december 2008 – 02:22:08
Nooit last van, maar ik loop niet in een studentikoze Groningse outfit, scheer me elke dag en ga om de week naar de kapper. Sorry hoor, maar ik kan me best voorstellen dat je geen topservice krijgt als je als een zwerver een kleding- of schoenenzaak binnenloopt. Ik ben zeker geen 40+, draag geen brogues en heb geen attachekoffer, maar heb vrijwel nooit negatieve ervaringen met verkopers.

Loopt niet half Nederland vaak genoeg in de stijl die Casino beschrijft door de stad?
A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

DL

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.225
    • Bekijk profiel
Re: John Edward
Reactie #9 Gepost op: 21 december 2008 – 08:50:18
Nooit last van, maar ik loop niet in een studentikoze Groningse outfit, scheer me elke dag en ga om de week naar de kapper. Sorry hoor, maar ik kan me best voorstellen dat je geen topservice krijgt als je als een zwerver een kleding- of schoenenzaak binnenloopt. Ik ben zeker geen 40+, draag geen brogues en heb geen attachekoffer, maar heb vrijwel nooit negatieve ervaringen met verkopers.
Ik ben 15 en heb eigenlijk ook nog nooit negatieve ervaringen gehad met verkopers. Al ligt dat misschien juist aan mijn leeftijd, verkopers vinden het meestal wel leuk als je iets over hun product weet.

Storm

  • Gebruiker
  • Berichten: 422
    • Bekijk profiel
Re: John Edward
Reactie #10 Gepost op: 21 december 2008 – 14:57:18
Goed om te horen. Zelf heb ik bij Laurier Bome en Boss te Maastricht ook wel eens zo'n slechte ervaring gehad. Ik had er al eens eerder wat gekocht, maar liep eens in t-shirt + schooltas (zat nog op middelbare #-o) en werd echt slecht geholpen door arrogant personeel. Misschien is een topic aangaande slechte ervaringen met personeel een idee?
A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

Casino

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.975
    • Bekijk profiel
Re: John Edward
Reactie #11 Gepost op: 21 december 2008 – 15:35:34
Sorry hoor, maar ik kan me best voorstellen dat je geen topservice krijgt als je als een zwerver een kleding- of schoenenzaak binnenloopt. 

Ik niet, zeker niet op een zaterdag- of zondagmiddag. Een korte zoektocht naar één bepaald product is niet iets waar ik mij speciaal op zou kleden. En wat Mikey Fuoco zegt, sommige mensen schamen zich niet om buiten het sportveld een trainingspak te dragen en kunnen een potentiële klant zijn. Ik krijg zelf geregeld cliënten in trui over de vloer, maar ook soms dames in haute couture en zou er niet aan denken om daar op deze manier onderscheid in te maken.

Als je als herenmodezaak (die niet bepaald in het duurdere segment zit, zoals John Edward) iemand binnen krijgt die overduidelijk een complete outfit nodig heeft voor vijf dagen per week kan je juist veel meer verkopen en zou ik me er op richten om die binnen te krijgen én binnen te houden.
Laatst bewerkt op: 21 december 2008 – 15:37:08 door Casino

Sigaro

  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
Re: John Edward
Reactie #12 Gepost op: 21 december 2008 – 16:11:46
even een vraag op wat casino schreef over john edward in den haag,

wanneer heeft u deze vervelende ervaring ondervonden?



Casino

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.975
    • Bekijk profiel
Re: John Edward
Reactie #13 Gepost op: 21 december 2008 – 16:36:18
even een vraag op wat casino schreef over john edward in den haag,

wanneer heeft u deze vervelende ervaring ondervonden?

Ik heb u net een persoonlijk bericht gestuurd.

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: John Edward
Reactie #14 Gepost op: 29 december 2008 – 19:39:22
Met John Edward heb ik ook slechte ervaringen, jaren geleden al; ik kom er dan ook nooit meer.