Auteur Topic: Kent Brushes - Kledingborstels  (19509 keer gelezen)

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Kent Brushes - Kledingborstels
Gepost op: 09 december 2008 – 22:24:58
De site is wellicht wat moderner dan persι nodig, maar goed, daar zal wel een uitgekiend marketingplan achter zitten:

http://www.kentbrushes.com/

Zelf heb ik recent de CC20 besteld:



Het lijkt me essentieel om kleren die je met zorg kiest of laat maken ook zorgvuldig te onderhouden, opdat de levensduur verlengd wordt. Ik heb even gezocht of iemand er al over begonnen was, maar zag het slechts zijdelings genoemd worden in het topic over onderhoud van een pak.

Groeten,
Laatst bewerkt op: 03 december 2013 – 12:02:02 door Mikey Fuoco

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Kent Brushes
Reactie #1 Gepost op: 10 december 2008 – 17:27:44
Het is echt bizar moeilijk vandaag de dag om een beetje normale en degelijke kleding borstel te krijgen. Ik zal eens kijken of ik wat met je link kan want momenteel gebruik ik een oude borstel van mijn moeder ;)

DaanL

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.538
    • Bekijk profiel
Re: Kent Brushes - Kledingborstels
Reactie #2 Gepost op: 14 december 2008 – 16:02:22
Die heb ik al een tijdje Don; prima ding!

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.948
    • Bekijk profiel
Re: Kent Brushes - Kledingborstels
Reactie #3 Gepost op: 21 april 2009 – 19:49:07



@ Don: hoe bevalt de borstel nu je hem een tijdje hebt gebruikt? En had je achteraf misschien liever een ander Kent-model willen hebben, of is deze helemaal naar wens?

Ook @ DaanL en andere ervaringsdeskundigen: krijg je katoenen jasjes en broeken ook goed stofvrij met de borstel?


Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Kent Brushes - Kledingborstels
Reactie #4 Gepost op: 21 april 2009 – 20:10:49
Ik heb deze, de simpelste met handvat volgens mij:



en ik vind 'm geweldig. Verwijdert stof en maakt pakken en jasjes weer een beetje 'los' na een dag dragen. Voor mij geen plakrollers meer. Tip van de Engelse winkelier die 'm me verkocht: hanteren als een soort mattenklopper, kleding dus eerder uitkloppen (met flick of the wrist) dan met lange halen borstelen.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.948
    • Bekijk profiel
Re: Kent Brushes - Kledingborstels
Reactie #5 Gepost op: 21 april 2009 – 20:13:17
Thanks, Velponi. Heb je toevallig ook ervaring met katoen? Met mijn behangborstel (tip van een kleermaker) blijft het lastig om katoen stofvrij te krijgen.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Kent Brushes - Kledingborstels
Reactie #6 Gepost op: 21 april 2009 – 20:20:23
Katoen blijft lastig ja, ook met zo'n borstel hoor. Maar op katoen kun je als het goed is wel meer losgaan dan op (dunne) wol. Ik heb zelf een pak in S150 wol dat een echte stofmagneet is, moet ik voorzichtig borstelen maar zelfs dan doet de borstel zijn werk naar behoren.

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Re: Kent Brushes - Kledingborstels
Reactie #7 Gepost op: 24 april 2009 – 16:52:05



@ Don: hoe bevalt de borstel nu je hem een tijdje hebt gebruikt? En had je achteraf misschien liever een ander Kent-model willen hebben, of is deze helemaal naar wens?
(...)

De borstel bevalt prima. Ik zou geen ander model willen hebben. De reden daarvoor is dat de ene zijde langere borstelharen bevat en de andere zijde kortere borstelharen (voor het ruige werk). Het enige nadeel dat ik kan noemen is dat ik 'm niet eerder heb aangeschaft.

Groeten,
Don

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.948
    • Bekijk profiel
Re: Kent Brushes - Kledingborstels
Reactie #8 Gepost op: 24 april 2009 – 18:52:02
Bedankt, Don. Dan is de dubbelzijdige variant een nog beter idee dan Velponi's versie*.


*) Hoewel Velponi verder natuurlijk αltijd gelijk heeft; dat staat buiten kijf.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.948
    • Bekijk profiel
Re: Kent Brushes - Kledingborstels
Reactie #9 Gepost op: 17 juni 2009 – 13:19:52











De CC20:




En de travel size CG1. Dat reisformaat houdt overigens in dat de steel 1 cm korter is dan de andere...




En het cadeautje (werkt nog ook!):



Edit: overigens binnen drie dagen in huis.
Laatst bewerkt op: 17 juni 2009 – 14:49:57 door Carwo

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.726
    • Bekijk profiel
Re: Kent Brushes - Kledingborstels
Reactie #10 Gepost op: 17 juni 2009 – 13:33:54
Ik vraag me af hoe effectief dit type borstels is. Ik heb een vergelijkbaar exemplaar thuis (geen Kent) en een goedkoop kunststof exemplaar, dat voorzien is van korte, schuin geplaatste haren. Het laat zich raden welke zijn taak beter volbrengt.

Deze borstel zal bij wat zwaardere vervuiling door bijvoorbeeld de kat die je kopjes geeft wat moeite hebben de boel weer netjes te krijgen, denk ik. Maar houd ons vooral op de hoogte C.,  ik hoop voor je dat ik het mis heb, mede gezien het prijskaartje van deze borstels. ;)

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.948
    • Bekijk profiel
Re: Kent Brushes - Kledingborstels
Reactie #11 Gepost op: 17 juni 2009 – 13:37:39
Ik heb geen kat, dat scheelt, en ik heb van Don en Velponi goede reviews gekregen. Ik zal ze gaan testen. Een heel kort testje op katoen (lastig te ontstoffen materiaal) beloofde in elk geval veel goeds.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.726
    • Bekijk profiel
Re: Kent Brushes - Kledingborstels
Reactie #12 Gepost op: 17 juni 2009 – 13:56:46
Ik kan je m'n kat wel lenen voor een praktijktest. :twisted:

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.948
    • Bekijk profiel
Re: Kent Brushes - Kledingborstels
Reactie #13 Gepost op: 17 juni 2009 – 13:59:18
Blijf uit mijn buurt met je kat.

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Kent Brushes - Kledingborstels
Reactie #14 Gepost op: 18 juni 2009 – 01:59:59
Blijf uit mijn buurt met je kat.

cyka blyat