Auteur Topic: Santoni  (1766275 keer gelezen)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Santoni
Reactie #5971 Gepost op: 29 oktober 2010 - 07:17:08
@ Designo welke maat heb je besteld?

ik heb ook 1 paar besteld:

Heel mooi schoentje ( die heb ik ook, hèhè  :-D)
Laatst bewerkt op: 29 oktober 2010 - 07:19:32 door carpe diem
Be yourself no matter what they say

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #5972 Gepost op: 29 oktober 2010 - 08:40:11
US 9 komt overeen met EU 42, of vergis ik me nu?
Dan vergis jij je inderdaad, voor meer informatie zie onderstaande link om de diverse maatvoeringen all over the world van kleding en schoenen of meer te vertalen naar "onze" maat:
http://www.onlineconversion.com/clothing.htm
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Ervé

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5973 Gepost op: 29 oktober 2010 - 12:50:50
:-({|=

Uploaded with ImageShack.us

F#€k, ik kon het niet laten. Maar te mooi om waar te zijn.
Dat stijlforum kost me zo dus bakken met geld. Of heb ik nu juist geld bespaard. ](*,)
In ieder geval klopt mijn hart vol verwachting, ondanks dat ik al 2 paar bezit blijft het toch spannend hoe dit paar zal bevallen.
Laatst bewerkt op: 29 oktober 2010 - 12:52:22 door Ervé

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5974 Gepost op: 29 oktober 2010 - 13:04:49
Mooie schoen Ervé. Ik durf het niet aan, om de reden dat ik geen ervaring heb met Santoni's en dus bang ben voor een verkeerde maat. Helaas geen tijd om naar Sluis te gaan. Wel bizarre uitverkoopprijzen bij FB. De TNT zal de komende dagen wel extra busjes in moeten zetten op het traject Sluis-Randstad. :lol:
You can buy clothes, but you can't buy style

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5975 Gepost op: 29 oktober 2010 - 13:27:03
Santoni heeft als bijzonderheid dat het passen inderdaad zeer belangrijk is: lees noodzakelijk, door de afwijkende maatvoering en vaak smalle leesten/langere neuzen.
Maar dit is slechts een eenmalige actie, indien je de eigen maat weet op leest kan je voortaan zonder passen bestellen. \:D/
Laatst bewerkt op: 29 oktober 2010 - 14:27:19 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5976 Gepost op: 29 oktober 2010 - 13:39:52
Dan vergis jij je inderdaad, voor meer informatie zie onderstaande link om de diverse maatvoeringen all over the world van kleding en schoenen of meer te vertalen naar "onze" maat:
http://www.onlineconversion.com/clothing.htm

Goh, en dit geldt meteen voor alle schoenmerken, aangezien die uiteraard allemaal precies dezelfde maatvoering hanteren?

Ervé

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5977 Gepost op: 29 oktober 2010 - 13:51:17
Santoni heeft als bijzonderheid dat het passen inderdaad zeer belangrijk is, door de afwijkende maatvoering en vaak smalle leesten/langere neuzen.
Maar dit is slechts een eenmalige actie, indien je de eigen maat weet op leest kan je voortaan zonder passen bestellen. \:D/

Helemaal mee eens. Mijn Santoni schoenmaat is kleiner dan "normaal". Daarom blijft het toch afwachten.

@Dirk Je kan ook misbruik maken van een Santoni verkoper in de buurt. Dit is niet correct tegenover deze winkelier, maar nood breekt wet zullen we maar zeggen.

Iemand die iets weet over de levertijd?

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5978 Gepost op: 29 oktober 2010 - 13:53:51
hmmmm... klinkt verleidelijk maar daar begin ik niet aan. Sowieso geen tijd (anders race ik net zo makkelijk op een zaterdag- of zondagochtend even naar Sluis) maar ook moreel niet echt ok.
You can buy clothes, but you can't buy style

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5979 Gepost op: 29 oktober 2010 - 14:01:34
Goh, en dit geldt meteen voor alle schoenmerken, aangezien die uiteraard allemaal precies dezelfde maatvoering hanteren?
Nee joh, dat zijn redelijk goed geschatte conversies als leidraad cq. indicatie, maar gelden niet voor ieder merk cq. leest en zeker niet voor a.o. Santoni.  :mrgreen:
Laatst bewerkt op: 29 oktober 2010 - 14:26:22 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Ervé

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5980 Gepost op: 29 oktober 2010 - 14:04:30
hmmmm... klinkt verleidelijk maar daar begin ik niet aan. Sowieso geen tijd (anders race ik net zo makkelijk op een zaterdag- of zondagochtend even naar Sluis) maar ook moreel niet echt ok.

Ook beter voor je knip, want als je gaat kijken dan ben je verkocht. :-D De eerste keer kon ik niet kiezen en kwam tot grote schrik van de vrouw met 2 paar thuis.

Houn

• Bekijk profiel
Reactie #5981 Gepost op: 29 oktober 2010 - 14:06:08
Kenners,

Draag meestal van Bommel, of Giorgio maar wil toch overgaan naar mijn eerst paar Santoni's. normaliter draag ik maat 42/43 met welke maat komt dit het best overeen in de Santoni tabel ?

bij voordaat dank,

Houn

Ervé

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5982 Gepost op: 29 oktober 2010 - 14:12:56
Kenners,

Draag meestal van Bommel, of Giorgio maar wil toch overgaan naar mijn eerst paar Santoni's. normaliter draag ik maat 42/43 met welke maat komt dit het best overeen in de Santoni tabel ?

bij voordaat dank,

Houn

Zelf heb ik één paar Bommels in 11 en mijn Santoni's in 10. Maar ik zou absoluut eerst passen.
Ben overigens geen kenner.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5983 Gepost op: 29 oktober 2010 - 14:15:51
Kenners,

bij voordaat dank,

Houn

Het is totaal niet te vergelijken. Dus het beste is toch passen. Anders koop je gegarandeerd de foute maat. Zoals je zelf al aangeeft draag je 42/43. (Je weet niet of je 42,5 hebt?)

Ik kan je mijn maten geven van de meer gangbare merken mocht je er iets aan hebben.
C&J : 8,5 D / 8/8,5 E
Santoni: 7,5
Magnnani: 41,5/42
Laatst bewerkt op: 29 oktober 2010 - 14:18:38 door Orno
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5984 Gepost op: 29 oktober 2010 - 14:16:22
Kenners,

bij voordaat dank,

Houn
Beste Houn,

Wat staat hier vlak boven? Passen.

Graag gedaan,
Rogier
This, madame, is Versailles.