Auteur Topic: Santoni  (1766267 keer gelezen)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Santoni
Reactie #5910 Gepost op: 04 oktober 2010 - 16:27:22
Thanks, Orno, inderdaad precies hetzelfde verhaal.

Ik loop mijn hele leven al op Santoni, en juist die bolling is een kenmerk, zowel bij de goedkope versies als de duurdere. Ik zeg je dat die zool niet door Santoni is gemaakt, of met andere woorden: Oger verkoopt tweederangs schoenen voor meer dan de prijs van echte.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5911 Gepost op: 04 oktober 2010 - 16:37:43
Ik heb van Oger en Pauw Santoni schoenen met en zonder bolling.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5912 Gepost op: 04 oktober 2010 - 16:39:00
Overigens heb ik ook oudere schoenen van santoni zonder bolling.Deze komen niet bij Oger of Pauw vandaan.

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5913 Gepost op: 04 oktober 2010 - 16:41:52
Overigens heb ik ook oudere schoenen van santoni zonder bolling.Deze komen niet bij Oger of Pauw vandaan.

Misschien geldt dat hier ook wel. Een enkele monk heeft een oranje binnenvoering maar ook een platte zool, ik zal vanavond eens aan mijn vader vragen waar hij die gekocht heeft, al gok ik Oger.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5914 Gepost op: 04 oktober 2010 - 16:51:35

Heb er ook 1 aan, model van 4-5 jaar geleden, zonder bolling van Pauw. Volgens mij verkopen ze die niet meer, alleen nog maar Goodyear.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5915 Gepost op: 04 oktober 2010 - 16:52:37
Ik heb een beetje een dubbel gevoel bij mijn Santoni per Oger paren. Ze zien er beduidend minder solide uit dan mijn andere paren - die met een oranje binnenkant (dus imho ook gewoon blake) - en ik heb zelfs het gevoel dat ze uit een andere fabriek komen. Dus dat Oger de licenties voor de naam en een paar leesten heeft en dat er dan met inferieure materialen een schoen in elkaar geflanst wordt. Ik heb ook nog nooit gezien dat voor een andere retailer een schoen zo ge-customized wordt, i.e. rode zool, rood binnenwerk (uiterst goedkoopjes gedaan overigens). Doorgaans staat er alleen per Hermans of zoiets.

Andere heren ook deze argwaan?
Ik begrijp de argwaan maar ik kan me niet voorstellen dat gezien de naam van zowel Oger als Santoni en hun jarenlange relatie Oger inferieure Santoni per Oger levert die meer kosten als "normale en betere" Santoni's elders
Be yourself no matter what they say

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5916 Gepost op: 04 oktober 2010 - 16:56:19
Misschien geldt dat hier ook wel. Een enkele monk heeft een oranje binnenvoering maar ook een platte zool, ik zal vanavond eens aan mijn vader vragen waar hij die gekocht heeft, al gok ik Oger.
Toen ik 8 jaar geleden Santoni kocht waren ze allemaal vlak.De bolling is van latere jaren.Men zou de vraag of zij de kluit belazeren op 8 en 9 oktober aan Santoni en Oger kunnen voorleggen.Op die data is er iemand aanwezig van Santoni.

Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Reactie #5917 Gepost op: 04 oktober 2010 - 16:59:43
Ik begrijp de argwaan maar ik kan me niet voorstellen dat gezien de naam van zowel Oger als Santoni en hun jarenlange relatie Oger inferieure Santoni per Oger levert die meer kosten als "normale en betere" Santoni's elders
Dat kan ik me ook echt niet voorstellen, het zullen heus echte Santoni's zijn. Alleen waarschijnlijk wat goedkoper gemaakt. En dan met de Oger opslag verkopen.
I am fascinated by work, I can sit and look at it for hours.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5918 Gepost op: 04 oktober 2010 - 17:03:03
Geldt dat niet voor allen die Per.... schoenen verkopen.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5919 Gepost op: 04 oktober 2010 - 17:13:43
Men zou de vraag of zij de kluit belazeren op 8 en 9 oktober aan Santoni en Oger kunnen voorleggen.Op die data is er iemand aanwezig van Santoni.

Goede tip, Gusto. Ik zit dan in Frankfurt, maar ik zou het wel waarderen als een SF-er het gebrek aan bolling en het inspiratieloze binnenwerk aan iemand daar kan voorleggen! Even tussen neus en lippen door.

Toen ik 8 jaar geleden Santoni kocht waren ze allemaal vlak.De bolling is van latere jaren.

Ik heb alleen bollingen dus ik moet het eigenlijk tegenspreken, maar, afgaande op wat je hier zegt, het zou dus ook kunnen dat er met rode verf en een restpartijtje uit vervlogen tijden is geklooid?

Hoe je het ook wendt of keert, de maakwijze is erbarmelijk en slechter (en duurder) dan Santoni's elders. Ook al zijn het dan 'echte' Santoni's. Eens met de conclusie?

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #5920 Gepost op: 04 oktober 2010 - 17:17:39
Als je kijkt naar de gedrochten die je soms op eBay tegenkomt is het duidelijk dat Santoni nogal wat verschillende lijnen voert. Pijnlijk is wel (als dat de consensus is) dat Oger mindere kwaliteit Santoni's verkoopt voor de hoofdprijs.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5921 Gepost op: 04 oktober 2010 - 18:18:03

Precies heb ik ook, ook met nieuwe exemplaren.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5922 Gepost op: 04 oktober 2010 - 18:34:53
Een vlug fotootje zou welkom zijn heren...

Maar die vlakke zool lijkt mij in elk geval goedkoper te produceren?

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5923 Gepost op: 04 oktober 2010 - 18:38:46
Ik heb begin deze zomer mijn eerste paar Santoni boots gekocht bij Zwartjes.
Zonder "Fiddle waist", fatte a mano, blake, lichtbruine binnenvoering (loopt tot de helft van de zool), onderkant zool in 2 kleuren: paars en licht bruin.

Hetzelfde als Swann's beschrijving van de Oger Santoni's.
Behalve de kleuren zijn anders.

Ik ben er uiterst tevreden mee.
Als complimenten van anderen mijn motivatie voor mijn volgende koop zouden uitmaken, dan zou ik weer Santoni kopen.
Maar dat doet het niet.
Het is maar hoe je het bekijkt..

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5924 Gepost op: 04 oktober 2010 - 18:40:59
(...) "Fiddle waist" (...)

Dat woord zocht ik de hele tijd. Cheers, Pier.