Auteur Topic: Santoni  (1766280 keer gelezen)

Adrem

• Gebruiker
  • mnml
    • Bekijk profiel
Re: Santoni
Reactie #6015 Gepost op: 30 oktober 2010 - 12:23:31
Wat mij vooral opvalt aan deze actie zijn de 'spelregels' van Frans Boone, die volstrekt in strijd zijn met EU-recht en de wet Koop op Afstand zoals wij die hier in Nederland kennen.

Als de schoen niet bevalt kun je hem gewoon terugsturen jongens, en FB zal dan het geld moeten terugstorten. Doe dit wel binnen 7 dagen, en ik heb het nu uiteraard alleen over aankopen gedaan via de webshop.

Haha klopt hij verzint maar wat. Kan me voorstellen dat t lekker is om je in te dekken zodat je niet de helft terugkrijgt maar deze voorwaarden zijn nergens op gebaseerd. Ik neem aan dat zulke voorwaarden alleen mogen bij uitverkoop in de fysieke winkel?
To consciously avoid fashion is in itself a fashion.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #6016 Gepost op: 30 oktober 2010 - 12:27:59
Mag men zich niet beroepen op een onderlinge overeenkomst met de klant, als die duidelijk op de hoogte is van de specifieke voorwaarden van aankoop? M.a.w., als beide partijen zulks overeenkomen, mag dan niet worden afgeweken van Eurpese, dan wel Nederlandse wetgeving?

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #6017 Gepost op: 30 oktober 2010 - 12:33:27
Bij een consumentenkoop (op afstand) zoals deze in ieder geval niet.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #6018 Gepost op: 30 oktober 2010 - 12:36:28
Haha klopt hij verzint maar wat. Kan me voorstellen dat t lekker is om je in te dekken zodat je niet de helft terugkrijgt maar deze voorwaarden zijn nergens op gebaseerd. Ik neem aan dat zulke voorwaarden alleen mogen bij uitverkoop in de fysieke winkel?

Bij een gewone, 'fysieke' consumentenkoop bestaat er geen automatisch recht op terugbrengen. Dat kan dan alleen als het product (kortweg) een gebrek vertoont, of als de verkoper dit zelf aanbiedt (wat wel vaak voorkomt).

Bij een uitverkoop hoef je als winkelier dus niet expliciet te zeggen dat 'ruilen' niet is toegestaan, maar veel winkels doen dit omdat ze deze service buiten de uitverkoopperiode wel bieden, en dus misverstanden willen voorkomen.

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #6019 Gepost op: 30 oktober 2010 - 13:04:01
en hop naar het juridisch cafe!
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #6020 Gepost op: 30 oktober 2010 - 17:58:45

Citaat
Santoni Limited Edition double monk

Een aantal jaren geleden (ongeveer 7), bij Zwartjes, een boot van Santoni in mijn handen gehad.
Het was een full brogue derby boot en kostte iets in de 500 euro.
Het maakte me behoorlijk hebberig, maar ik wilde deze prijs niet betalen.
Ik heb er later nog diverse dromen over gehad.
En spijt, heel veel spijt, dat ik ze toen niet gewoon had meegenomen.
Want ik ben nooit meer iets dergelijks tegen gekomen.

Ze leken een beetje op deze van Vass:

Maar Santoni had er net even wat meer lekkere kleuren en smakelijke tonen in weten te stoppen.
(net als die jeugdliefde die ik nooit durfde aanspreken.)
Het is maar hoe je het bekijkt..

RLS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #6021 Gepost op: 30 oktober 2010 - 18:35:24
Heren, ik kijk op de site van FB en ik word even ontzettend enthousiast door de Santoni aanbieding.
Ik heb 3 paar gezien die ik zou willen aanschaffen, echter heb ik totaal geen idee welke Santoni maat ik heb!
Heeft iemand wellicht een maatmodel? Ik heb normaal tussen de 40,5 en 42 afhankelijk van het merk.
Hulp hieromtrent zou zeer welkom zijn, dan kan ik een mooie bestelling gaan doorgeven!

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #6022 Gepost op: 30 oktober 2010 - 18:36:36
Van welke andere makers heb je schoenen en wat waren je maten? Ik gok nu een 10.5 maar dat kan helemaal fout zijn Santoni kennende.

RLS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #6023 Gepost op: 30 oktober 2010 - 18:41:52
Van welke andere makers heb je schoenen en wat waren je maten? Ik gok nu een 10.5 maar dat kan helemaal fout zijn Santoni kennende.

Aangezien ik net bezig ben met mijn nieuwe schoenencollectie spreek ik nu over Prada schoenen. 8-[

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #6024 Gepost op: 30 oktober 2010 - 18:43:25
Mmm, geen persoonlijke ervaring mee. Als je de gok gaat wagen raadt ik je in ieder geval aan om een maat kleiner dan normaal te nemen...

RLS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #6025 Gepost op: 30 oktober 2010 - 18:52:23
Het is 'geen' geld voor deze schoenen, maar voor een miskoop weer te veel. Ik ga de gok dus maar niet nemen.

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #6026 Gepost op: 30 oktober 2010 - 18:54:47
Marktplaats is your friend ;)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #6027 Gepost op: 30 oktober 2010 - 18:54:59

Dat lijkt inderdaad nergens naar Duco! :P 6,5 bij suède, 7 bij leer. :idea:

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #6028 Gepost op: 30 oktober 2010 - 18:58:23
Typo, ik bedoelde dan ook 40.5.

Hoe kan ik dit ooit goedmaken meneer Fuoco?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #6029 Gepost op: 30 oktober 2010 - 18:59:33
Typo, ik bedoelde dan ook 40.5.

Hoe kan ik dit ooit goedmaken meneer Fuoco?

Moet je even aan RLS vragen, die heeft net drie paar in 10,5 besteld die hij niet terug kan geven. :mrgreen: