Auteur Topic: Santoni  (1763726 keer gelezen)

bracco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel III
Reactie #585 Gepost op: 04 april 2005 - 15:07:40
Citaat van: "Solitarias"
Citaat van: "Regouin"
Op verzoek plaats ik maar even een plaatje van mijn onlangs aangeschafte Santoni's, het zijn dezelfde waarmee migliori rondloopt en te weten:

In de Quote van deze maand staan deze schoene ook in suede. FRAAI!

ja die heb ik net gekocht bij Pauw, in bruin suede met een licht stiksel, best fraai....

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel III
Reactie #586 Gepost op: 04 april 2005 - 15:11:12
Okee, dus er zijn nu al 3 mensen met deze schoenen hier :D
Wat hebben jullie er eigenlijk voor betaald? In Groningen staan ze voor 409,- da's een beetje aan de dure kant volgens mij!
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

FFW

• Gast
Santoni - Deel III
Reactie #587 Gepost op: 04 april 2005 - 16:21:54
bracco, als ik vragen mag: Waarom koop je zulke schoenen als je zegt dat je huis al vol staat met berluti en andere topmerken. Kan ik niet begrijpen dat je zulke schoenen aandoet als je dat al allemaal ingedragen thuis hebt liggen.

Huey

• Gast
Santoni - Deel III
Reactie #588 Gepost op: 04 april 2005 - 16:25:28
Citaat van: "FFW"
bracco, als ik vragen mag: Waarom koop je zulke schoenen als je zegt dat je huis al vol staat met berluti en andere topmerken. Kan ik niet begrijpen dat je zulke schoenen aandoet als je dat al allemaal ingedragen thuis hebt liggen.

Variatie. Ik heb zelf meer dan 70 overhemden, die draag ik toch ook niet altijd.

Regouin

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel III
Reactie #589 Gepost op: 04 april 2005 - 16:26:24
Bij Manwood waren ze 359 volgens mij (kan ook een tientje meer zijn, weet ik niet meer precies)
I'm tired of all this nonsense about beauty being only skin-deep. That's deep enough. What do you want, an adorable pancreas?"

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel III
Reactie #590 Gepost op: 04 april 2005 - 16:26:41
Waarom koop jij van tijd tot tijd nieuwe spullen? Soli heeft toch ook zo'n 40 paar schoenen thuis...

Regouin

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel III
Reactie #591 Gepost op: 04 april 2005 - 16:28:06
Citaat van: "Huey"

Variatie. Ik heb zelf meer dan 70 overhemden, die draag ik toch ook niet altijd.

heb je nooit 3 overhemden over elkaar heen aan Huey, gewoon om te laten zien dat je ze hebt liggen thuis en onder het mom van hoe meer kraagjes hoe beter :lol:
En wat betreft schoenen moet ik bracco gelijk geven, schoenen heb je nooit genoeg.
I'm tired of all this nonsense about beauty being only skin-deep. That's deep enough. What do you want, an adorable pancreas?"

Huey

• Gast
Santoni - Deel III
Reactie #592 Gepost op: 04 april 2005 - 16:30:09

heb je nooit 3 overhemden over elkaar heen aan Huey, gewoon om te laten zien dat je ze hebt liggen thuis en onder het mom van hoe meer kraagjes hoe beter :lol:
En wat betreft schoenen moet ik bracco gelijk geven, schoenen heb je nooit genoeg.

Alleen een overhemd, geen t-shirt of wat dan ook er onder aan. Tenzij het m'n jasje is draag ik over een overhemd ook niets.

bracco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel III
Reactie #593 Gepost op: 04 april 2005 - 16:36:45

beste heer,

ik ben schoenenfreak! vandaar. Berluti is het mooiste wat er is (niet altijd) maar Santoni heeft erg mooie modellen, heb inmiddels wel 20 paar Santoni, koop ze al jaren.

Ingedragen of niet, bij mij is het geen kwestie van indragen, ze zitten meteen goed, zonder inlooptijd, geen pijntje niets.

bracco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel III
Reactie #594 Gepost op: 04 april 2005 - 16:43:21
ohja, 70 overhemden is een goed aantal, ervanuitgaande dat je elke dag een overhemd draagt en deze niet vaker dan 2 dagen achterelkaar.

Ikzelf koop als ik kleding koop ook altijd overhemden, terwijl ik er wel 150 heb of iets dergelijks, MAAR: de helft draag je niet, soms zijn hemden van 3 jaar gelden opeens te ouderwets of gewoonweg lullig, saaie boorden etc.

Ook is het niet zo dat iemand die 7 overhemden heeft en elke week moet wassen niet goed bezig is, alleen zijn mensen die er meer hebben (ik zag net 70 staan, en dat is al heel mooi) vaak ietsje beter bezig in houdbaarheid, immers ze blijven stuk voor stuk even mooi. Ikzelf heb 40 maatoverhemden en de rest niet, die maatoverhemden hebben zo een veel langer leven.

snap je?

Regouin

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel III
Reactie #595 Gepost op: 04 april 2005 - 16:43:24

Alleen een overhemd, geen t-shirt of wat dan ook er onder aan. Tenzij het m'n jasje is draag ik over een overhemd ook niets.

uhm... ironie (van mijn kant), of heb ik jou post gewoon verkeerd begrepen.

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel III
Reactie #596 Gepost op: 04 april 2005 - 16:45:18
Huey komt van Nijenrode he, daar zijn ze altijd heel serieus ;)

FFW

• Gast
Santoni - Deel III
Reactie #597 Gepost op: 04 april 2005 - 16:46:42
Nee, ik snap wel dat je steeds weer nieuwe spullen koopt. Alleen mijn ervaring is dat ik steeds mooier en duurder wil.
De verhalen die ik van Bracco hoor over maatwerk van Attolini, Berluti en dat soort merken gaven mij het beeld van iemand die zijn kleren koopt in het absolute topsegment.
Voor mij is dit niet ( hopelijk nog niet) haalbaar. Maar als dit voor mij wel haalbaar zou zijn en ik had maatwerk van Berluti of een andere topper, zou ik niet zo snel meer een schoen uit een iets lagere klasse kopen.
Tenzij je echt valt op een bepaald model (zoals misschien bij deze schoen), maar dat er minder ambacht zit in deze schoen dan in het nog duurdere segment lijkt mij duidelijk.

bracco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel III
Reactie #598 Gepost op: 04 april 2005 - 16:52:41
Nee, ik snap wel dat je steeds weer nieuwe spullen koopt. Alleen mijn ervaring is dat ik steeds mooier en duurder wil.
De verhalen die ik van Bracco hoor over maatwerk van Attolini, Berluti en dat soort merken gaven mij het beeld van iemand die zijn kleren koopt in het absolute topsegment.
Voor mij is dit niet ( hopelijk nog niet) haalbaar. Maar als dit voor mij wel haalbaar zou zijn en ik had maatwerk van Berluti of een andere topper, zou ik niet zo snel meer een schoen uit een iets lagere klasse kopen.
Tenzij je echt valt op een bepaald model (zoals misschien bij deze schoen), maar dat er minder ambacht zit in deze schoen dan in het nog duurdere segment lijkt mij duidelijk.

ja dat is een goede opmerking, maar helaas doe ik dat ook. Kocht ik vijf jaar geleden nog overhemden van Hilditch & Key, zou ik dat nu nooit meer doen.
Kocht ik toen nog wel eens zoŽn lelijke Braxbroek, zou ik nu nooit meer doen.
Je moet er wel het geld voor hebben, ikzelf stel mij geen limiet als het om mooi maatwerk gaat, maar als ik bij Pauw naar binnen loop en 2 overhemden, 2 broeken, een jasje en een paar schoenen koop en dan meteen 6100,00 kwijt ben....tja dat is veel. ( was wel een Kiton jasje, maar geen maatwerk!!)

Verder moet iedereen het zelf weten, sommige hier zullen jaloers zijn, maar er is niets om jaloers op te zijn, ik koop geen enorm dure autoŽs en geef geen cent uit aan dingen waar sommige mensen bergen geld aan uit geven.  ( kan me opeens niets bedenken.... :oops: )

guest45

• Gast
Santoni - Deel III
Reactie #599 Gepost op: 04 april 2005 - 17:02:32
bentley reed je toch :wink:  :P