Allicht, maar ik kan me niet voorstellen dat de duurste Santoni 'goodyears' qua constructie beduidend onder zouden doen voor welk merk dan ook... of dat er beduidend beter kalfsleer beschikbaar zou zijn. Kleine verschillen zijn natuurlijk altijd denkbaar, maar of wij (als niet-meesterschoenmakers) die op dat niveau nog zouden kunnen apprecieren?
Laten we beginnen te stellen dat de opmerking beduidend wellicht "a bit too much is", maar zoals alles is het wat mij betreft juist bij schoeisel een kwestie van smaak, pasvorm en bovenal gevoel, hetgeen wellicht subjectief genoemd kan worden.
Na een Santoni FAM en GAM te hebben gepast en gedragen uiteraard, was het moment dat ik mijn eerste JL paste een gevoel van thuiskomen voor mijn voeten: geen inlopen, geen knellende randjes of duidelijk voelbaar binnenleder bij de teenbuiging van de schoen naar de neus oid. hiermede overigens niet veronderstellend dat Santoni dat altijd wel heeft.
Het binnen en buiten leder voelt zachter en comfortabeler aan de voet, het totaalpakket aan wellicht relatief kleine verschillen maakt voor mij het verschil relatief groot/groter, wellicht een idee zelf de pasvorm, draagcomfort, luxegevoel te testen in een JL store voor een [eigen] persoonlijk vergelijk?

De normale [non casual] RTW lijn is m.i. iets beter, maar de prestige lijn duidelijk[er] omdat dit qua leder en constructie nagenoeg MTM/Bespoke kwaliteit genoemd mag/kan worden.