Auteur Topic: Santoni  (1766288 keer gelezen)

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Santoni
Reactie #5160 Gepost op: 06 januari 2010 - 16:51:21
Dat dacht ik al ja.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5161 Gepost op: 06 januari 2010 - 17:58:50
..of de lijn die Frans Boone ook verkoopt.

Is dat weer een derde variant? Blake of goodyear?

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5162 Gepost op: 06 januari 2010 - 18:19:03
Beide

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5163 Gepost op: 06 januari 2010 - 18:48:54
En dan is er ook nog "Goodyear a mano." Zo'n 200 euro duurder dan reguliere goodyears

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #5164 Gepost op: 07 januari 2010 - 08:37:20
Fatte a Mano staat volgens mij in alle 'gewone' blakes van Santoni (met leren zool). Leone bedoelt waarschijnlijk de 'goodyear'-lijn, zoals SM die verkoopt.
Deze lijn bedoelde ik inderdaad. :)
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5165 Gepost op: 07 januari 2010 - 08:39:45
Zie bericht Stromen. ;)

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5166 Gepost op: 07 januari 2010 - 09:35:05
Voor de duidelijkheid:je hebt Blake, Goodyear en Goodyear a mano. Oftewel twee Goodyear lijnen.
En de US klompenlijn, maar die laten we maar even voor wat het is.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5167 Gepost op: 07 januari 2010 - 09:56:44
Voor de duidelijkheid:je hebt Blake, Goodyear en Goodyear a mano. Oftewel twee Goodyear lijnen.
En de US klompenlijn, maar die laten we maar even voor wat het is.
De degelijkste, duurste en mooiste versie heeft mijn voorkeur en zou dan GAM ipv. FAM heten? :wink:
Door dit [hogere]prijskaartje ben ik destijds dan ook overgestapt naar John Lobb, omdat het prijsverschil dusdanig klein werd dat de voorkeur en keuze snel gemaakt was.
Laatst bewerkt op: 07 januari 2010 - 09:58:39 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5168 Gepost op: 07 januari 2010 - 10:08:19
Toch moet die goodyear a mano wel een fantastische lijn zijn. Ik ben altijd al zeer onder de indruk van de modellen die SM voert (in de 'goedkopere' lijn).

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5169 Gepost op: 07 januari 2010 - 11:41:44
Toch moet die goodyear a mano wel een fantastische lijn zijn. Ik ben altijd al zeer onder de indruk van de modellen die SM voert (in de 'goedkopere' lijn).
Dat is deze ook; John Lobb biedt dan echter voor relatief weinig meer, beduidend meer imho.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5170 Gepost op: 07 januari 2010 - 11:47:39
In welke opzichten dan vooral? (Niet dat ik je niet geloof, maar ik heb simpelweg geen ervaring met schoenen van dat niveau.)

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5171 Gepost op: 07 januari 2010 - 11:53:13
In welke opzichten dan vooral? (Niet dat ik je niet geloof, maar ik heb simpelweg geen ervaring met schoenen van dat niveau.)

Ik ben ook benieuwd wat beduidend meer inhoudt.
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5172 Gepost op: 07 januari 2010 - 12:17:45
Wellicht de maakwijze of soort leer wat beter is.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5173 Gepost op: 07 januari 2010 - 12:54:47
Allicht, maar ik kan me niet voorstellen dat de duurste Santoni 'goodyears' qua constructie beduidend onder zouden doen voor welk merk dan ook... of dat er beduidend beter kalfsleer beschikbaar zou zijn. Kleine verschillen zijn natuurlijk altijd denkbaar, maar of wij (als niet-meesterschoenmakers) die op dat niveau nog zouden kunnen apprecieren?

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5174 Gepost op: 07 januari 2010 - 14:39:20
Allicht, maar ik kan me niet voorstellen dat de duurste Santoni 'goodyears' qua constructie beduidend onder zouden doen voor welk merk dan ook... of dat er beduidend beter kalfsleer beschikbaar zou zijn. Kleine verschillen zijn natuurlijk altijd denkbaar, maar of wij (als niet-meesterschoenmakers) die op dat niveau nog zouden kunnen apprecieren?
Laten we beginnen te stellen dat de opmerking beduidend wellicht "a bit too much is", maar zoals alles is het wat mij betreft juist bij schoeisel een kwestie van smaak, pasvorm en bovenal gevoel, hetgeen wellicht subjectief genoemd kan worden.
Na een Santoni FAM en GAM te hebben gepast en gedragen uiteraard, was het moment dat ik mijn eerste JL paste een gevoel van thuiskomen voor mijn voeten: geen inlopen, geen knellende randjes of duidelijk voelbaar binnenleder bij de teenbuiging van de schoen naar de neus oid. hiermede overigens niet veronderstellend dat Santoni dat altijd wel heeft.
Het binnen en buiten leder voelt zachter en comfortabeler aan de voet, het totaalpakket aan wellicht relatief kleine verschillen maakt voor mij het verschil relatief groot/groter, wellicht een idee zelf de pasvorm, draagcomfort, luxegevoel te testen in een JL store voor een [eigen] persoonlijk vergelijk? :)
De normale [non casual] RTW lijn is m.i. iets beter, maar de prestige lijn duidelijk[er] omdat dit qua leder en constructie nagenoeg MTM/Bespoke kwaliteit genoemd mag/kan worden.
Laatst bewerkt op: 07 januari 2010 - 14:49:44 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“