Auteur Topic: Santoni  (1766288 keer gelezen)

treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Santoni
Reactie #5115 Gepost op: 06 januari 2010 - 11:06:50
Zomaar even een fotoootje.

Geweldige schoenen. Al ben ik niet geheel objectief, ik heb deze schoenen ook op het oog. Model Theonio, is het niet? Houd wel van deze stijl, wellicht wat 'extravagant' schoeisel, maar dat maakt het voor mij juist wat aantrekkelijker, juist ook omdat ze zo anders zijn dan andere schoenen. Vind het wel 'sprezzatura'.
Laatst bewerkt op: 06 januari 2010 - 11:16:06 door treviorum

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #5116 Gepost op: 06 januari 2010 - 11:19:04
Zomaar even een fotoootje.

Persoonlijk vind ik deze uitvoering wel erg "overdone"; cap toe, multicolor plus een kruising tussen monk- en sandaal riempjes? Bovendien beperkt draagbaar m.i.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5117 Gepost op: 06 januari 2010 - 11:25:40
Persoonlijk vind ik deze uitvoering wel erg "overdone"; cap toe, multicolor plus een kruising tussen monk- en sandaal riempjes? Bovendien beperkt draagbaar m.i.

M.i. juist niet beperkt draagbaar. Waarom? Omdat geen enkele schoen dat heeft, dus het is geen modeverschijnsel in die zin dat het een algemene trend is. Daarom denk ik dat deze schoen een redelijk lang leven beschoren is. Graag zou ik jouw argumentatie horen waarom dit schoeisel slechts beperkt draagbaar is.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5118 Gepost op: 06 januari 2010 - 12:01:54
M.i. juist niet beperkt draagbaar. Waarom? Omdat geen enkele schoen dat heeft, dus het is geen modeverschijnsel in die zin dat het een algemene trend is. Daarom denk ik dat deze schoen een redelijk lang leven beschoren is. Graag zou ik jouw argumentatie horen waarom dit schoeisel slechts beperkt draagbaar is.

Ben het met Leone eens. Men neme de Platoonse idee van een schoen: zool, bovenwerk, veter (net zoals je bij de Platoonse idee van een auto, vier wielen en een vierkante voor- en achterkant voor de geest kan halen). Dan begint de verfijning: puntige leest, toe-cap, medaillon, drie verschillende kleuren, monk in plaats van veter, twee gespen en dan ook nog een alternatieve sluiting. Klinkt een beetje 'too much', niet? En zo ziet het er ook uit.

Kan wat mij betreft in de categorie 'Overhemden met hoge opvallende dubbele contrastboorden en zes sluitknoopjes' en zou ze ook uitsluitend met een van zulks combineren.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5119 Gepost op: 06 januari 2010 - 12:19:48
Beperkt draagbaar heeft niet(s) met een modeverschijnsel of trend te maken, echter meer met moeilijk te combineren, hier is weinig anders bij te dragen dan overdone kleding zoals Swann eerder hierboven terecht opmerkt.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5120 Gepost op: 06 januari 2010 - 12:22:15
Ben het met Leone eens. Men neme de Platoonse idee van een schoen: zool, bovenwerk, veter (net zoals je bij de Platoonse idee van een auto, vier wielen en een vierkante voor- en achterkant voor de geest kan halen). Dan begint de verfijning: puntige leest, toe-cap, medaillon, drie verschillende kleuren, monk in plaats van veter, twee gespen en dan ook nog een alternatieve sluiting. Klinkt een beetje 'too much', niet? En zo ziet het er ook uit.

Kan wat mij betreft in de categorie 'Overhemden met hoge opvallende dubbele contrastboorden en zes sluitknoopjes' en zou ze ook uitsluitend met een van zulks combineren.

Het gaat er vooral om wat je smaak is en wat je bedoeling is met het dragen van de schoen. Ik snap best dat mensen die meer van rondere schoenen houden, deze schoenen afschuwelijk kunnen vinden een meestal is het vice versa. Als je wat anders wilt dan wat er over het algemeen op de markt is, dan zijn deze schoenen een prima alternatief, me dunkt. Ik zou ze overigens niet snel onder een pak aantrekken, maar onder een slanke pantalon met daarboven een goed getailleerd overhemd gaat het prima evenals onder een goede slanke jeans met shirt.

treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5121 Gepost op: 06 januari 2010 - 12:30:32
Beperkt draagbaar heeft niet(s) met een modeverschijnsel of trend te maken, echter meer met moeilijk te combineren, hier is weinig anders bij te dragen dan overdone kleding zoals Swann eerder hierboven terecht opmerkt.

Als de schoenen misschien, volgens jouw opinie, 'overdone' zijn, betekent dat niet dat je er nog eens een 'overdone' shirt boven moet aantrekken om het dan compleet te maken. In my humble opinion is dat niet evenredig. Het gaat ook vooral, en daar blijf ik bij, wat je smaak is. Ik vind, par example, een zeer slank gesneden pak niet passen bij bredere schoenen met ronde neuzen. Toch zie je dat overal en hoor je geen commentaar. Ik houd van nonchalance en bij dat woord behoren deze schoen zeer zeker, me dunkt. Daarnaast moet ik vermelden dat de smaak voor schoenen ook met leeftijd te maken heeft. Ik denk dat jongere mensen, en bij deze categorie mag ik mij weten, sneller voor dit soort schoenen zal gaan, maar dat sluit niet uit dat wat oudere mensen niet voor dit schoeisel kunnen kiezen.
Laatst bewerkt op: 06 januari 2010 - 12:35:15 door treviorum

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5122 Gepost op: 06 januari 2010 - 12:53:21
Met alle respect, je blijft een beetje steken in de vorm: puntig of rond, en hoe dit zich verhoudt ten opzichte van de rest van een outfit. Maar dit is nog het minst storend van alle verfijningen. En let wel: de schoen hoeft niet al het werk te doen in een outfit.

Ze stralen op deze manier juist geen nonchalance uit, maar verkrampte inspanningen tot originaliteit, in de hoop dat ze van andere kledingstukken bijval krijgen. Helaas wordt de boodschap van deze moedeloze schreeuw ondergesneeuwd door het volume ervan.

Ik weet nog wel van vroeger, ahum, dat ik te veel hoop vestigde op mijn schoenen om mijn outfit cachet te geven, of naar een ander niveau te tillen. Dus wat dat betreft snijdt jouw toegevoegde opmerking over het verschil in leeftijd wel hout. Maar het is en blijft een 'beginnersfout'.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5123 Gepost op: 06 januari 2010 - 12:56:30
All well and done, maar de term sprezzatura en deze schoen gaan totaal niet samen. Deze schoen schreeuwt, en sprezzatura schreeuwt nooit.
This, madame, is Versailles.

Mediaman

• Gast
Reactie #5124 Gepost op: 06 januari 2010 - 12:57:35
Los van de discussie welke schoen, ben ik wel van mening dat een paar schoenen een outfit maken of breken.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5125 Gepost op: 06 januari 2010 - 13:02:49
En om het terug te koppelen aan bovengenoemde schoen: is dit een geval van, in welke outfit dan ook, maken of breken?

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5126 Gepost op: 06 januari 2010 - 13:05:22
Los van de discussie welke schoen, ben ik wel van mening dat een paar schoenen een outfit maken of breken.
Kunnen maken of breken wil ik stellen, het is echter wel dat leeftijd invloed heeft op een bepaalde keuze schoen cq. model.
In dit geval heeft dit m.i. niet(s) te maken met smaak omdat dit model/deze schoen zo haar best doet een statement te maken tot originaliteit oid. dat ze schreeuwt om aandacht en dit kan door geen outfit [of men nu "jong" of "oud" is] gecompenseerd worden, dus is overdressed m.i. het logische gevolg en lijkt de bijpassende kleding even "over the top" een soort oplossing al zou ik zelf noch de schoenen nog het "bijpassende" geheel dragen in het openbaar (of uberhaubt)

„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5127 Gepost op: 06 januari 2010 - 13:06:58
En om het terug te koppelen aan bovengenoemde schoen: is dit een geval van, in welke outfit dan ook, maken of breken?
In dit geval is "maken" een zeer zware dobber, dus wordt waarschijnlijk "breken". :wink:
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5128 Gepost op: 06 januari 2010 - 13:11:40
All well and done, maar de term sprezzatura en deze schoen gaan totaal niet samen. Deze schoen schreeuwt, en sprezzatura schreeuwt nooit.

M.i. is de term sprezzatura nogal een open en subjectief begrip. De een vind het sprezzatura per esempio als de boord van een polo omhoog gezet wordt, de ander vind het al sprezzatura wanneer de bovenste (van bovenaf afgeteld) twee knoopjes van het overhemd los zitten. Het is zo een breed begrip, met een breed toepassingsbereik en mijns inziens daarom onvoldoende voor een enkelvoudig afwijzend argument.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5129 Gepost op: 06 januari 2010 - 13:18:26
Natuurlijk Sprezzatura the SF way. ;)
En helaas voldoen de schoenen van haarlem daar niet aan.

Gewoon kopen als jij ze wel mooi vindt. :idea:
Kan het jou schelen?
Laatst bewerkt op: 06 januari 2010 - 13:22:00 door Bogart