Hallo iedereen
Na enige tijd rond te hebben gelezen op dit forum met name over schoenen vond ik echt dat het tijd was voor mn eerste ECHTE paar schoenen. Ik heb in het verleden gucci's en prada's schoenen gedragen maar nooit echt Top kwaliteit schoen. Na in te hebben gelezen over de verschillende merken, winkels en ervaringen besloot ik in amsterdam te gaan kijken.
Ik zal hier met jullie mijn ervaring delen over het kopen van mn eerst paar Santoni's.
Vrijdag middag ben ik naar A'dam geweest. Na de verschillende winkels te hebben bezocht o.a Oger, Pauw en Manwood had ik gemengde gevoelens. Er was wel sale, schoenen gemiddeld rond de 375 maar er zat niet echt wat tussen wat ik dacht JA. Ik wilde een beetje een universele schoen die ik met veel dingen aan kon trekken. Geen zwart maar ook geen bruin. Beetje een mix.
Nou om 5 uur dacht ik toch maar laat ik Sir Max even proberen. Dus ik naar Sir Max, was niet echt heel druk ofzo. Er kwam een man naar me toe, Marcel was het denk ik, in elk geval niet die met die bril. Ik mn verhaal uitgelegd, dat ik er was voor mn eerste Echte paar schoenen, uitgelegd wat ik zocht en hoe dit dat. Ok ik heb een paar modellen aangewezen die me aanspraken O.A 2 modellen van Santoni, een bruine met dubble gesp en een met veters. Allebij gepast en mee gelopen Ik heb ook nog wat schoenen van Edward Green gepast. . Die man zat dingen uit te leggen ongelooflijk. Hij heeft zeker wel 1.5 uur met mij zitten praten, dingen uitleggen en verduidelijken. Hij heeft precies de leest gezocht die bij mij paste en ook eerlijk advies gegeven over welke hij ook dacht dat beter was. Daarna hebben we gepraat over het onderhoud, spanners en schoenen poetsen. Ik had echt sinds lange tijd het gevoel dat iemand mij iets aan het adviseren was en niet aan het verkopen. De schoen zelf zat ook perfect. Goede steun, lekker strak en zag er prachtig uit, Zie foto's beneden.
Toen vroeg ik de prijs waar ik eerlijk gezegd wel van schrok, met name omdat ze overal sale hebben, maar marcel zei dat zij op een andere manier werken, niet met sale etc etc. Ok ik nog beetje met hem zitten babbelen. Ik zei dat ik even wilde nadenken over welke ik echte wilde dit en dat. Hij zei ik zet ze voor je apart en kom morgen maar terug, dan weet je het tenminste zeker.
IK volgende dag teruggekomen ik heb de schoenen allebei nog een x aangehad en ben toch voor degene met veters gegaan Model 7552 op de prince leest. gelukkig had hij ze voor me apart gezet want 3 dezelfde schoenen waren die zelfde ochtend nog verkocht. Ik was er dus helemaal uit welke het zou worden, gekeken naar wat ik er nog bij zou kopen dat werden dus spanners en 2 kleuren saphir poets.
Toen heb ik afgerekend, nog een kopje koffie gedronken en naar huis. Hij zei dat ik over 2 weken terug moest komen om te kijken hoe de zool slijt zodat hij me advies kan geven of er zo een ijzer puntje onder moet bij de neus. verder zou hij ze inolien.
Mijn eerste ervaring met schoenen kopen en Sir Max is echt heel positief. Ik heb goed geholpen en zal zeker in de toekomst ook mijn schoenen bij hun kopen, ookal zijn ze iets duurder. Ik kan iedereen hier 100 % aanraden om daar naartoe te gaan.

Foto's zijn met mobiel gemaakt dus sorry als ze onduidelijk zijn