Auteur Topic: Santoni  (1766408 keer gelezen)

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XI
Reactie #3435 Gepost op: 17 december 2007 - 14:54:43
Even niet zo naïef. In een winkel wil men gewoon geld verdienen. De grote zorg en tijd die aan je wordt besteed is een investering! Je komt immers niet voor schoenen van 60 euro. Verder koestert men de hoop dat je een vaste klant wordt die meerdere paren schoenen per jaar koopt.

Bij het hogere segment is klantbinding juist zeer belangrijk! Veel exclusieve winkels moeten het hebben van een kleine groep klanten die veel geld willen neerleggen. Dus investeer je in je relatie met de klant. Passie en vakkennis zijn dan belangrijk. Maar laten we ook niet overdrijven, zo ontzettend veel kennis heb je er nu ook weer niet voor nodig.

Bij SirMax zijn het net zo goed "zakkenvullers", al vind ik dit woord een nogal negatieve connotatie hebben. Ter illustratie: een simpele schoenspanner kost er ongeveer 70 euro. Een nieuwe zool dik boven de 100 euro. Wat denk je dat men hieraan verdient?! Uiteindelijk maakt de service het voor een deel goed  :D.
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XI
Reactie #3436 Gepost op: 17 december 2007 - 15:09:06
Citaat van: "Sergio"
Tsja dat is nou onze napoleon... Tendensieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend zoals GS het zou typeren.

GS?

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XI
Reactie #3437 Gepost op: 17 december 2007 - 15:11:17
Citaat van: "Carwo"
Tsja dat is nou onze napoleon... Tendensieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend zoals GS het zou typeren.

GS?

GS verwijzend naar GeenStijl.nl

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XI
Reactie #3438 Gepost op: 17 december 2007 - 15:13:49
Citaat van: "Mr.Barry"
GS verwijzend naar GeenStijl.nl

Ah, bon.

Tinus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XI
Reactie #3439 Gepost op: 17 december 2007 - 16:30:34
tuurlijk willen alle ondernemers geld verdienen. maar als je iedereen alles aansmeert houdt je geen naam meer over en al helemaal geen vaste klanten. mijn vader heeft zelf een grote schoenenzaak waar we veel van Bommel en dergelijke verkopen. ook met die schoenen wil je er voor zorgen dat de schoenen goed zitten. als de maat/breedte echt niet goed is adviseer ik ook het niet te kopen. ik wil mensen niet iets verkopen wat slecht zit. maar ik geloof zeker dat niet overal dit gedaan wordt. en dat heeft niks met hoog / midden of laag segment te maken.
You should wear your clothes; never allow your clothes to wear you” Hertog van Bedford

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XI
Reactie #3440 Gepost op: 17 december 2007 - 20:06:02
Citaat van: "foto010101"
Even niet zo naïef. In een winkel wil men gewoon geld verdienen. De grote zorg en tijd die aan je wordt besteed is een investering! Je komt immers niet voor schoenen van 60 euro. Verder koestert men de hoop dat je een vaste klant wordt die meerdere paren schoenen per jaar koopt.

Bij het hogere segment is klantbinding juist zeer belangrijk! Veel exclusieve winkels moeten het hebben van een kleine groep klanten die veel geld willen neerleggen. Dus investeer je in je relatie met de klant. Passie en vakkennis zijn dan belangrijk. Maar laten we ook niet overdrijven, zo ontzettend veel kennis heb je er nu ook weer niet voor nodig.

Bij SirMax zijn het net zo goed "zakkenvullers", al vind ik dit woord een nogal negatieve connotatie hebben. Ter illustratie: een simpele schoenspanner kost er ongeveer 70 euro. Een nieuwe zool dik boven de 100 euro. Wat denk je dat men hieraan verdient?! Uiteindelijk maakt de service het voor een deel goed  :D.

In dit verhaal kan ik me geheel vinden.

Ik heb een hoge dunk van Sir Max. Maar bij sommige posts hier krijg je de indruk dat SM je als enige aan goed passende schoenen kan helpen. En dat is gewoon onzin. De heren van SM zijn bij mijn weten geen maatschoenmakers. Ook geen orthopeden. Het blijven verkopers van confectieschoenen. En daar zijn ze goed in. Heel goed.
Maar niet als enige  :wink:

Napoleon

• Gast
Santoni - Deel XI
Reactie #3441 Gepost op: 17 december 2007 - 20:35:34
leef in extremen, gelukkig zijn er mensen hier die boodschap erachter kunnen destilleren....hulde foto01010

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XI
Reactie #3442 Gepost op: 18 december 2007 - 00:27:28
Citaat van: "Napoleon"
leef in extremen, gelukkig zijn er mensen hier die boodschap erachter kunnen destilleren....hulde foto01010

+1
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Santoni - Deel XI
Reactie #3443 Gepost op: 18 december 2007 - 00:36:06
:-s
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XI
Reactie #3444 Gepost op: 18 december 2007 - 00:45:59
Citaat van: "foto010101"
Even niet zo naïef. In een winkel wil men gewoon geld verdienen.
Uiteindelijk maakt de service het voor een deel goed  :D.
Dat lijkt me ook!
Maar wel service die gebaseerd is op kennis. Men hoeft geen schoenmaker te zijn om goed schoenen te kunnen verkopen, maar niet iedereen kan ook met kennis van zaken goed schoenen verkopen...

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XI
Reactie #3445 Gepost op: 18 december 2007 - 09:32:09
Ik denk dat we allemaal het mechanisme van koopgedrag snappen.
Bij Sirmax begrijpen ze hoe het werkt en weten er goed mee om te gaan.
Natuurlijk willen zij er een goedbelegde boterham mee verdienen, maar om over geldklopperij te spreken vind ik nogal ongenuanceerd.
Be yourself no matter what they say

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XI
Reactie #3446 Gepost op: 18 december 2007 - 09:33:49
Je bent er altijd nog zelf bij.
De meesten hier althans.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XI
Reactie #3447 Gepost op: 18 december 2007 - 09:36:18
Citaat van: "Bogart"
Je bent er altijd nog zelf bij.
De meesten hier althans.

Zo is het maar net
Be yourself no matter what they say

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XI
Reactie #3448 Gepost op: 18 december 2007 - 11:26:46

Napoleon was een eentje vergeten in de aanduiding van foto010101
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XI
Reactie #3449 Gepost op: 18 december 2007 - 11:50:27
Citaat van: "Camiceria"

Napoleon was een eentje vergeten in de aanduiding van foto010101

Hehe. Heel goed, Camiceria, namen zijn belangrijk.