Auteur Topic: Santoni  (1766528 keer gelezen)

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel V
Reactie #1215 Gepost op: 27 november 2005 - 19:37:25
Die zien er goed uit Vortex mooi hoor =D>

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel V
Reactie #1216 Gepost op: 27 november 2005 - 20:31:56
Ongeloofelijk, wat een prachtschoen. Daar sloeg mij hart een slagje van over  :D
This, madame, is Versailles.

Huey

• Gast
Santoni - Deel V
Reactie #1217 Gepost op: 27 november 2005 - 20:36:27
Erg mooie schoenen, nu nog goed voor zorgen ;)

Ik had toevallig vandaag met een collega een discussie over het poetsen van dit soort schoenen.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel V
Reactie #1218 Gepost op: 27 november 2005 - 20:36:56
Ik kon ze echt niet laten liggen, ben er denk ik wel tien keer langsgelopen. Elke keer werden ze mooier. Ik dacht bij mezelf "even snel passen en dan gaan we verder zoeken naar waar we voor gekomen zijn!".

Helaas stonden ze zo goed en daarbij waren ze ook nog eens in de aanbieding. Verleiding niet kunnen weerstaan, pfff zwakkeling ben ik ook  :cry:

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel V
Reactie #1219 Gepost op: 27 november 2005 - 20:40:17
Citaat van: "Huey"

Ik had toevallig vandaag met een collega een discussie over het poetsen van dit soort schoenen.

Elke schoen wordt bij perfect verzorgd, ze komen niks tekort! Moet nu alleen weer op zoek gaan naar goede spanners en Saphir, d'r was toch een fransman op Ebay die dit voor een leuk prijsje verkocht?

Huey

• Gast
Santoni - Deel V
Reactie #1220 Gepost op: 27 november 2005 - 20:43:05
Citaat van: "Vortex"

Elke schoen wordt bij perfect verzorgd, ze komen niks tekort! Moet nu alleen weer op zoek gaan naar goede spanners en Saphir, d'r was toch een fransman op Ebay die dit voor een leuk prijsje verkocht?

Die heb ik beledigd door te zeggen dat alleen reclame maken hier niet de bedoeling was. Maar dat hij ook best wat bij mocht dragen door normala te posten.

Soli heeft zijn webadres nog wel denk ik. Anders kun je natuurlijk bij Danny terecht voor Saphir én Spanners. Zwartjes heeft LCA en Dunkelman spanners en anders verkoopt Sartoria ook Saphir en spanners volgens mij.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel V
Reactie #1221 Gepost op: 27 november 2005 - 21:08:35
Dank voor de tips Huey, heb die franse makker al gevonden door hier te zoeken op saphir.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel V
Reactie #1222 Gepost op: 27 november 2005 - 21:25:58

Hoe zou jij ze poetsen trouwens? Zit zelf te denken om voor de neus kleurloze schoencreme te gebruiken en de rest met bruine schoencreme.

Jip

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel V
Reactie #1223 Gepost op: 27 november 2005 - 21:36:11
Ik zou de hele schoen afwisselend met kleurloze was(saphir, lca) en een kleurtje poetsen, als je het dun doet zijn ze wel beschermd, maar blijft het patina...
als je ze alleen kleurloos poetst zullen ze een witte waas krijgen(is mijn ervaring)

Ik was wel goede reclame he vandaag... mijn slechtste suede santoni's aan met een mooie deuk in de neus.. dat is zo irri, komt nl. door het afspelden! :x

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel V
Reactie #1224 Gepost op: 27 november 2005 - 21:48:53
Citaat van: "Jip"
Ik zou de hele schoen afwisselend met kleurloze was(saphir, lca) en een kleurtje poetsen, als je het dun doet zijn ze wel beschermd, maar blijft het patina...
als je ze alleen kleurloos poetst zullen ze een witte waas krijgen(is mijn ervaring)

Ik was wel goede reclame he vandaag... mijn slechtste suede santoni's aan met een mooie deuk in de neus.. dat is zo irri, komt nl. door het afspelden! :x

Hmm zal het eens proberen om kleur en kleurloos te mixen.

Je had gewoon een paar van de stapel moeten pakken en ruilen met degene die je aan had  :wink:

Danny

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel V
Reactie #1225 Gepost op: 27 november 2005 - 23:06:22
Citaat van: "Jip"

@Jip: is je ervaring gebaseerd op Colonil, Saphir of La Cordonnerie Anglaise?

Huey

• Gast
Santoni - Deel V
Reactie #1226 Gepost op: 27 november 2005 - 23:07:40

Hoe zou jij ze poetsen trouwens? Zit zelf te denken om voor de neus kleurloze schoencreme te gebruiken en de rest met bruine schoencreme.

Ik gebruik voor de neus donkerbruin gemixed met zwarte saphir.

Danny

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel V
Reactie #1227 Gepost op: 27 november 2005 - 23:11:35

Ik gebruik voor de neus donkerbruin gemixed met zwarte saphir.

Dat komt goed uit... er is dus nog veel te leren!  :wink:

Jason

• Gast
Santoni - Deel V
Reactie #1228 Gepost op: 29 november 2005 - 21:37:59
Ik ben vandaag bij assem geweest, nu weet ik waarom veel modellen maar in een winkel staan, en niet alles op de website staat.
De inkoper van een winkel zoekt modellen uit, en kiest vervolgens zélf het materiaal en de zool.

zo kan het dus dat deze schoen er bij pauw zo uitziet, en dat bij hij assem heel lelijk van gewaxt suede is met een soort timberland zool.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel V
Reactie #1229 Gepost op: 29 november 2005 - 21:41:56
Ik zei toch dat ze die bij van Assem hadden.Idd gewaxed suede valt een beetje tegen.