Auteur Topic: Santoni  (1766528 keer gelezen)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Santoni - Deel V
Reactie #1230 Gepost op: 29 november 2005 - 22:42:42
Citaat van: "gusto napolitano"
Ik zei toch dat ze die bij van Assem hadden.Idd gewaxed suede valt een beetje tegen.

Heeft Nexus laatst niet gewaxt suede gekocht?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel V
Reactie #1231 Gepost op: 29 november 2005 - 22:46:46
Citaat van: "Sergio"
Ik zei toch dat ze die bij van Assem hadden.Idd gewaxed suede valt een beetje tegen.

Ja maar zonder gesp.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel V
Reactie #1232 Gepost op: 29 november 2005 - 22:47:33
Citaat van: "Sergio"

Ja maar zonder gesp.

Ben aan het zoeken naar de foto ervan maar kan de post niet meer vinden. Vond het niet zo mooi eigenlijk.

Vanità - modern tailors

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel V
Reactie #1233 Gepost op: 29 november 2005 - 23:19:32
Ik vroeg me af, aangezien er zo veel 6140 met bruin gevlamd leer bezitters hier zijn, hebben deze mensen suggesties voor een bijpassende riem?
This, madame, is Versailles.

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Santoni - Deel V
Reactie #1234 Gepost op: 29 november 2005 - 23:23:14
Heb ik inderdaad, is een casual schoen, voor onder een 501 en om mee door de sneeuw te lopen bijv. Ik draag 'm absoluut niet onder een pak.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Jacob

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel V
Reactie #1235 Gepost op: 01 december 2005 - 00:09:37
Citaat van: "Rogier"
Ik vroeg me af, aangezien er zo veel 6140 met bruin gevlamd leer bezitters hier zijn, hebben deze mensen suggesties voor een bijpassende riem?

Moet ik ook nog hebben!!!!!

Huey

• Gast
Santoni - Deel V
Reactie #1236 Gepost op: 01 december 2005 - 00:10:38
Canali & Sartoria.

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel V
Reactie #1237 Gepost op: 01 december 2005 - 22:03:27

Voor riemen zou je Alberto Bellini in Eindhoven kunnen proberen. Een verkoper in de zaak in de Hooghuisstraat zei me dat ze riemen konden leveren in elke kleur/patina je maar wil. Je kan je schoenen meenemen en dan gaan ze aan de hand daarvan aan de slag. Gewone leersoorten waren rond 100 EUR, exotische leersoorten ik geloof vanaf ongeveer twee keer die prijs. Ik heb de riemen niet bekeken, dus ik kan niet zeggen of ze gelijmd zijn, maar je zou eens kunnen informeren. Ik vind de prijs iig erg meevallen. Je moet dus niet in de Heuvel Galerie zijn, maar in de stad. Hooghuisstraat 4, vlak naast de Slegte. T 040 24 51 329. Ze hebben ook wel een aantal aardige schoenen, o.a. Artioli, Franceschetti en twee modellen van Bettanin e Venturi, waarvan ik er overigens maar een echt mooi vond. Het eigen merk vind ik een beetje too much; de doelgroep lijkt mij horeca-bazen met te veel zwart geld en tochtige neuzen. (Of mag ik dat niet zeggen?)
esus saves, George Nelson withdraws!

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel V
Reactie #1238 Gepost op: 01 december 2005 - 22:22:22
Alles mag hier gezegd worden! Maar ik koop iets kleins als een riem liever ergens in de buurt, om daar nou speciaal voor naar Eindhoven te gaan. Maar sowieso eerst maar de schoen kopen in de sale  :D
This, madame, is Versailles.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel V
Reactie #1239 Gepost op: 01 december 2005 - 22:28:09
Citaat van: "Alboreto"

Voor riemen zou je Alberto Bellini in Eindhoven kunnen proberen. Een verkoper in de zaak in de Hooghuisstraat zei me dat ze riemen konden leveren in elke kleur/patina je maar wil. Je kan je schoenen meenemen en dan gaan ze aan de hand daarvan aan de slag. Gewone leersoorten waren rond 100 EUR, exotische leersoorten ik geloof vanaf ongeveer twee keer die prijs. Ik heb de riemen niet bekeken, dus ik kan niet zeggen of ze gelijmd zijn, maar je zou eens kunnen informeren. Ik vind de prijs iig erg meevallen. Je moet dus niet in de Heuvel Galerie zijn, maar in de stad. Hooghuisstraat 4, vlak naast de Slegte. T 040 24 51 329. Ze hebben ook wel een aantal aardige schoenen, o.a. Artioli, Franceschetti en twee modellen van Bettanin e Venturi, waarvan ik er overigens maar een echt mooi vond. Het eigen merk vind ik een beetje too much; de doelgroep lijkt mij horeca-bazen met te veel zwart geld en tochtige neuzen. (Of mag ik dat niet zeggen?)

Natuurlijk mag jij dat zeggen, zeker als het waar is. Oogt allemaal een beetje "fout" vind ik. Kom er dan ook nooit. Dat van die riemen is een leuke tip, zal ik onthouden.

Vanità - modern tailors

Jacob

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel V
Reactie #1240 Gepost op: 01 december 2005 - 22:47:15
Citaat van: "Huey"
Canali & Sartoria.

Bij Sartoria ook dergelijke stiksels?

Huey

• Gast
Santoni - Deel V
Reactie #1241 Gepost op: 01 december 2005 - 22:47:52
Citaat van: "Jacob"
Citaat van: "Huey"
Canali & Sartoria.

Bij Sartoria ook dergelijke stiksels?

Bij Canali wel. Sartoria niet.

Maar een riem moet bijpassend zijn vind ik, niet exact hetzelfde. Beetje als met een das/pochet.

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel V
Reactie #1242 Gepost op: 01 december 2005 - 22:50:16
Alles mag hier gezegd worden! Maar ik koop iets kleins als een riem liever ergens in de buurt, om daar nou speciaal voor naar Eindhoven te gaan. Maar sowieso eerst maar de schoen kopen in de sale  :D

En als je nou eens een tussenstop maakt in Eindhoven op weg naar Maastricht voor een bezoek aan Shoes & Shirts? (Waar ze ook riemen verkopen, maar anderen kunnen je waarschijnlijk meer over de prijzen daar vertellen.) Prachtige stad, Maastricht. Iedere keer dat ik er ben, schijnt de zon. Shoes & Shirts is zo'n reis wel waard. Geweldig aanbod aan Lattanzi, Edward Green, Bettanin e Venturi, Crockett & Jones, Santoni en een van de weinige zaken waar je Amerikaanse shell cordovan schoenen kan kopen (meen van Alden). En de mensen die er werken, vertellen graag over de schoenen die ze verkopen, ook als je aangeeft dat je nu niets wil kopen. Ik heb er laatst een paar schoenen gekocht en ik ben nergens zo goed geholpen als bij Shoes & Shirts. Dit is een zaak waar ik mezelf over 30 jaar nog schoenen zie kopen.
esus saves, George Nelson withdraws!

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Santoni - Deel V
Reactie #1243 Gepost op: 01 december 2005 - 22:54:11
Mooi gezegd Alboretto, mee eens.

Riemen bij S&S zijn rond de 60 E (althans, dat kostte mijn suede riem in dezelfde kleur als mijn C&J monkstraps. Beste riem die ik heb.)
Fashion can be bought. Style one must possess.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel V
Reactie #1244 Gepost op: 01 december 2005 - 23:27:20
Citaat van: "Nexus"
Mooi gezegd Alboretto, mee eens.

Riemen bij S&S zijn rond de 60 E (althans, dat kostte mijn suede riem in dezelfde kleur als mijn C&J monkstraps. Beste riem die ik heb.)

Kijk dat zijn nog eens nette prijzen! Niet geplakt neem ik aan?

Vanità - modern tailors