Auteur Topic: Prada schoenen  (22038 keer gelezen)

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Prada schoenen
Reactie #60 Gepost op: 22 oktober 2008 - 21:15:16
Santoni kost misschien 60e om in elkaar te zetten en wordt voor 600 verkocht ;)
Toch "Made in China" dan? Ik denk dat je geen gelijk hebt, Huey...

Huey

• Gast
Reactie #61 Gepost op: 22 oktober 2008 - 21:16:12
Toch "Made in China" dan? Ik denk dat je geen gelijk hebt, Huey...
Ach, het zal idd geen 60 euro zijn. Maar een merk als Santoni gaat zeer zeker een aantal malen over de kop. Net als een Prada of een ander designer merk.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #62 Gepost op: 22 oktober 2008 - 21:18:00
Ach, het zal idd geen 60 euro zijn. Maar een merk als Santoni gaat zeer zeker een aantal malen over de kop. Net als een Prada of een ander designer merk.
In beginsel ga ik altijd al uit van 40% voor de verkoper voor ieder product. Hoe het dan met de fabrikant zit en alle tussenpersonen, weet ik niet goed. Maar hier zitten best wat zakenmensen die meer inkijk hebben in dat soort zaken.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #63 Gepost op: 22 oktober 2008 - 21:18:01

Hoe zit dat eigenlijk met de Engelse merken? Heeft iemand inside information?

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #64 Gepost op: 22 oktober 2008 - 21:19:17
Hoe zit dat eigenlijk met de Engelse merken?
Idem, maar dan in ponden? :-)

Huey

• Gast
Reactie #65 Gepost op: 22 oktober 2008 - 21:20:28
In beginsel ga ik altijd al uit van 40% voor de verkoper voor ieder product. Hoe het dan met de fabrikant zit en alle tussenpersonen, weet ik niet goed. Maar hier zitten best wat zakenmensen die meer inkijk hebben in dat soort zaken.
Santoni geeft steeds meer en meer uit aan reclames en dergelijke. Dat moet ergens vandaan komen. Toen ik 4 jaar terug mijn 1e paar kocht kon je ruim onder de 400 euro nog mákkelijk slagen. Inmiddels zit je al tegen de 500 euro per paar gemiddeld geloof ik.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #66 Gepost op: 22 oktober 2008 - 21:24:57
Santoni kost misschien 60e om in elkaar te zetten en wordt voor 600 verkocht ;)
Misschien. Maar je vergelijking gaat helemaal mank, en dat weet je zelf ook wel. :P
This, madame, is Versailles.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #67 Gepost op: 22 oktober 2008 - 21:25:44
Santoni geeft steeds meer en meer uit aan reclames en dergelijke. Dat moet ergens vandaan komen. Toen ik 4 jaar terug mijn 1e paar kocht kon je ruim onder de 400 euro nog mákkelijk slagen. Inmiddels zit je al tegen de 500 euro per paar gemiddeld geloof ik.
Ze worden steeds duurder ja.
This, madame, is Versailles.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #68 Gepost op: 22 oktober 2008 - 21:28:04
Misschien. Maar je vergelijking gaat helemaal mank, en dat weet je zelf ook wel. :P

Huey heeft gewoon een zwak voor Prada.  :P

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #69 Gepost op: 22 oktober 2008 - 21:35:39
Als je even snel rekent, met de aanname dat het maken van een Santoni €100,- euro kost. Zeg Santoni zet daar voor eigen gewin 100% bovenop, dat is zeker geen gekke marge, dan kost de schoen al €200 euro, de distributeur sla ik in dit sommetje even over. De winkel rekent met een marge van 2,5 dus €200 * 2,5 = €500,- Wellicht krijgt de winkel iets minder, dan blijft er van de uiteindelijke verkoopprijs nog wat over voor de tussenhandel maar het doet niet zo heel veel af aan de kosten om de schoen te maken. Ik denk dat ik daar vrij dicht bij zit.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Huey

• Gast
Reactie #70 Gepost op: 22 oktober 2008 - 21:40:38
Huey heeft gewoon een zwak voor Prada.  :P
Absoluut! Heb er wel 0 paar van :P Maar vind wel dat het vaak voor niets afgezeken wordt hier. De duurdere lijnen doen wat mij betreft niet onder voor Santoni.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #71 Gepost op: 22 oktober 2008 - 21:41:37
Als je even snel rekent, met de aanname dat het maken van een Santoni €100,- euro kost. Zeg Santoni zet daar voor eigen gewin 100% bovenop, dat is zeker geen gekke marge, dan kost de schoen al €200 euro, de distributeur sla ik in dit sommetje even over. De winkel rekent met een marge van 2,5 dus €200 * 2,5 = €500,- Wellicht krijgt de winkel iets minder, dan blijft er van de uiteindelijke verkoopprijs nog wat over voor de tussenhandel maar het doet niet zo heel veel af aan de kosten om de schoen te maken. Ik denk dat ik daar vrij dicht bij zit.

Ik herinner mij een uitspraak van T4phage die stelde dat enkel de materialen van een kwaliteitsschoen alleen meer dan 200E kosten. Hoe valt dit alles met elkaar te rijmen?

Huey

• Gast
Reactie #72 Gepost op: 22 oktober 2008 - 21:44:23
T4 denkt in andere termen van kwaliteit ;)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #73 Gepost op: 22 oktober 2008 - 21:44:56
De normen van T4Phage liggen dicht onder de hemel, ik kan niet beoordelen in welke context hij die uitspraak heeft gedaan. Maar ik schat de kans groot dat hij daarbij heel andere merken in gedachten had dan Santoni. Wat mij betreft maakt Santoni prima schoenen (ik heb meerdere paren) maar betaald je behoorlijk voor het fraaie uiterlijk van de schoen en minder voor de kwaliteit van het leer en de constructie. Het gebrek aan kwaliteit op sommige punten is wel vaker gebleken wanneer ze uit elkaar werden gehaald of problemen welke mensen hadden met het overleer.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #74 Gepost op: 22 oktober 2008 - 22:19:10
De winkel rekent met een marge van 2,5 dus €200 * 2,5 = €500,-
Normale winkelmarge is toch echt 40%... Dus in dit geval 280 € voor de consument en geen 500...