Auteur Topic: Pak voor bruiloft?  (18940 keer gelezen)

Nivvle

  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
Pak voor bruiloft?
Gepost op: 16 juni 2008 – 09:53:56
Al uw vragen over pakken voor trouwerijen kunt u hier stellen!

Uw mod.
D.
-----------------------------------------



Al het een en ander gelezen over een grijs pak hier op het forum. De meningen zijn wat verdeeld over het dragen van een grijs pak met lichtbruine/cognac-kleur schoenen. Zelf vind ik dit een erg mooie combinatie en denk ik dat ik in de redelijk informele (werk-)sfeer waar ik me bevind geaccepteerd is. Ik zit overigens in de ICT consultancy en merk dat in de bedrijven waar ik kom (nagenoeg allemaal top 100-NL-bedrijven) dit zeker geen taboe is. Bankwezen heb ik geen ervaring mee maar in de Telco bijvoorbeeld zie je alle mogelijke (ook foute) combinaties. Bovendien hoef ik niet zonodig op te gaan in de menigte (donkerblauw/antraciet) maar wil ik juist een 'eigen' stijl hebben; n''et iets anders dan de massa en een tikkeltje eigenwijs.

Enfin nu wil het feit dat ik binnenkort een bruiloft van mijn zus heb en mijzelf uiteraard in een nieuw jasje wil hangen. Is dit het moment om een grijs pak aan te schaffen of is dit 'absolutely not done'? Er is overigens geen dresscode op de bruiloft en de bruiloft zal redelijk informeel (dorps) zijn.

Mijn dilemma is dat ik sowieso in het nieuw wil en naast mijn zwarte(krijtstreep) en donkerbruine(tevens krijtstreep) pak het liefst voor grijs ga om zoveel mogelijk te kunnen afwisselen. Iemand een duidelijke mening?

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Pak voor bruiloft?
Reactie #1 Gepost op: 16 juni 2008 – 10:16:52
Gewoon doen!!!

Ik kan geen enkele reden verzinnen om het niet te doen!!

(en je zult zien dat je onder deze post nog 100 redenen krijgt om het niet te doen! :?  :wink: )
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Aero

  • Gebruiker
  • Berichten: 961
    • Bekijk profiel
Pak voor bruiloft?
Reactie #2 Gepost op: 16 juni 2008 – 10:19:40
Heb ook een bruiloft binnenkort en doe ook Grijs aan, maar zou geen Cognac Kleurige Schoenen eronder doen... Zou eerder donkerbruin kiezen of in mijn geval suede dubbele monkstrap van Santoni :P

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Pak voor bruiloft?
Reactie #3 Gepost op: 16 juni 2008 – 10:50:14
Bij een bruiloft zo'n twee weken geleden droeg ik een mid-grijs pak met donkerbruine oxfords. Cognac moet goed kunnen, maar wellicht is donkerbruin net iets mooier als je een relatief lichte kleur grijs kiest.

Maar, zoals Migliore al zegt, gewoon doen!

Janusz

  • Gebruiker
  • Berichten: 485
    • Bekijk profiel
Pak voor bruiloft?
Reactie #4 Gepost op: 16 juni 2008 – 10:59:55
Gewoon doen inderdaad. Een mooi grijs pak is toch niet verkeerd? Wellicht alleen wat minder goed draagbaar midden in de winter.

Zelf zou ik ook voor donderbruin gaan. Cognac kleurige schoenen vind ik altijd de aandacht een beetje opeisen. Wat ten koste kan gaan van de rest van je outfit.
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

Nivvle

  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
Pak voor bruiloft?
Reactie #5 Gepost op: 16 juni 2008 – 11:30:55
Komt op zich mooi uit aangezien ik al donkerbruine schoenen heb (die ook nog eens mijn favo's zijn  :D ) Toch lees je her en der dat bruine schoenen 'not done' zijn, zeker in een meer formele setting. Maargoed daarover is hier op SF al genoeg geschreven.

Ik zit verder te denken aan een lichtgrijs (nagenoeg) effen pak met een roze overhemd met witte machetten/kraag (ik hoop niet dat ik daarmee gelijk een beerput aan kritiek opentrek  :P).

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Pak voor bruiloft?
Reactie #6 Gepost op: 16 juni 2008 – 11:34:07
Nee, hoor. Kan heel goed. Navy of bruin dasje erbij, wellicht nog een pochetje, en je zit gebakken.  :wink:

Citaat van: "Nivvle"
Toch lees je her en der dat bruine schoenen 'not done' zijn, zeker in een meer formele setting.

Bij deze gelegenheid (redelijk informeel, dorps) kan het prima. Over bij andere gelegenheden is inderdaad al genoeg geschreven.  :)

adelante

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.346
    • Bekijk profiel
Pak voor bruiloft?
Reactie #7 Gepost op: 16 juni 2008 – 11:39:43
Vraag ook even wat je zwager aantrekt als trouwpak, beetje lullig als je dezelfde combi kiest. :o
Lees deze reactie aandachtig, voor je het weet is ie weg.
Distracting older women since 1980

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Pak voor bruiloft?
Reactie #8 Gepost op: 16 juni 2008 – 12:42:49
Citaat van: "Nivvle"

Ik zit verder te denken aan een lichtgrijs (nagenoeg) effen pak met een roze overhemd met witte machetten/kraag (ik hoop niet dat ik daarmee gelijk een beerput aan kritiek opentrek  .


Citaat van: "Jesper"
Nee, hoor. Kan heel goed. Navy of bruin dasje erbij, wellicht nog een pochetje, en je zit gebakken.


Vind een roze wallsteet shirt toch wel wat veel van het goede in een informele dorpse setting om heel eerlijk te zijn...  :?
Ik zou het italiaans afmakem met een lichtblauw shirt en navi das! :D
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.358
    • Bekijk profiel
Pak voor bruiloft?
Reactie #9 Gepost op: 16 juni 2008 – 12:46:32
Lichtblauw met donkerblauw is ook mijn gedachte.
Suede boots of monkstraps.
Pochet.

Nivvle

  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
Pak voor bruiloft?
Reactie #10 Gepost op: 16 juni 2008 – 13:45:13
Citaat van: "Migliore"
Citaat van: "Nivvle"

Ik zit verder te denken aan een lichtgrijs (nagenoeg) effen pak met een roze overhemd met witte machetten/kraag (ik hoop niet dat ik daarmee gelijk een beerput aan kritiek opentrek  .


Citaat van: "Jesper"
Nee, hoor. Kan heel goed. Navy of bruin dasje erbij, wellicht nog een pochetje, en je zit gebakken.


Vind een roze wallsteet shirt toch wel wat veel van het goede in een informele dorpse setting om heel eerlijk te zijn...  :?
Ik zou het italiaans afmakem met een lichtblauw shirt en navi das! :D

Wordt het dan niet een beetje 'saai'(/zakelijk) als ik donkere schoenen draag, een blauw shirt en een blauwe das? Weinig feestelijk in ieder geval zou ik zeggen.

Ik vind zo'n 'wallstreet'-shirt erg mooi overigens: toch iets onderscheidends/eigenwijs. Uberhaupt te informeel volgens jou of gewoon bij een bruiloft niet gepast?

Is er hier op SF of ergens anders een overzicht te vinden van alle modellen schoenen met foto's? Zoiets als deze site, maar dan mιt plaatjes: http://styleforum.pbwiki.com/Shoes/ Ik ben nog maar een leek op dit gebied en termen als 'monkstrap' of 'broque' leven bij mij nog niet helemaal (iets met veterloos en gaatjes als ik het zo lees :P)

Nivvle

  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
Pak voor bruiloft?
Reactie #11 Gepost op: 20 juni 2008 – 10:29:28
Citaat van: "Migliore"
Citaat van: "Nivvle"

Ik zit verder te denken aan een lichtgrijs (nagenoeg) effen pak met een roze overhemd met witte machetten/kraag (ik hoop niet dat ik daarmee gelijk een beerput aan kritiek opentrek  .


Citaat van: "Jesper"
Nee, hoor. Kan heel goed. Navy of bruin dasje erbij, wellicht nog een pochetje, en je zit gebakken.


Vind een roze wallsteet shirt toch wel wat veel van het goede in een informele dorpse setting om heel eerlijk te zijn...  :?
Ik zou het italiaans afmakem met een lichtblauw shirt en navi das! :D


Wat vind je er precies 'iets teveel van het goede' aan? Te informeel of juist iets anders?

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Pak voor bruiloft?
Reactie #12 Gepost op: 20 juni 2008 – 10:31:02
Citaat van: "Nivvle"
Citaat van: "Migliore"
Citaat van: "Nivvle"

Ik zit verder te denken aan een lichtgrijs (nagenoeg) effen pak met een roze overhemd met witte machetten/kraag (ik hoop niet dat ik daarmee gelijk een beerput aan kritiek opentrek  .


Citaat van: "Jesper"
Nee, hoor. Kan heel goed. Navy of bruin dasje erbij, wellicht nog een pochetje, en je zit gebakken.


Vind een roze wallsteet shirt toch wel wat veel van het goede in een informele dorpse setting om heel eerlijk te zijn...  :?
Ik zou het italiaans afmakem met een lichtblauw shirt en navi das! :D


Wat vind je er precies 'iets teveel van het goede' aan? Te informeel of juist iets anders?


Te formeel, te Wallstreel, te stads.... Niks voor een dorps informeel feest..
Maaruhhh... Je moet gewoon doen waar je je zelf lekker bij voelt hoor.
Hier zijn 100 actieve leden met ieder een andere mening!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Pak voor bruiloft?
Reactie #13 Gepost op: 20 juni 2008 – 11:24:57
Citaat van: "Nivvle"

Ik zit verder te denken aan een lichtgrijs (nagenoeg) effen pak met een roze overhemd met witte machetten/kraag (ik hoop niet dat ik daarmee gelijk een beerput aan kritiek opentrek  .

Misschien is het leuk om suede schoenen te kiezen voor onder je pak. Dat maakt de aanblik al snel minder formeel:



Voor het pak zelf zou ik inderdaad geen krijtstreep kiezen, maar daar zeg ik niet veel nieuws mee waarschijnlijk. Om een wat minder formeel uiterlijk te bereiken kun je bijvoorbeeld kiezen voor een patroon in de stof van het pak. Hieronder een zogenaamde Prince de Galle-ruit, in dit geval met een lichtblauwe en lichtbruine overruit. Het lijkt me dat je dat ook prima zou kunnen dragen voor je werk:



Zoals hierboven al wordt gesuggesteerd, een pochet (of een knoopsgatbloem) erbij en het geheel wordt al een stuk minder formeel. In plaats van een das van zijde, zou je kunnen kiezen voor een gehaakte das.

En voor wat betreft de verschillende typen schoenen zou je eens op de website van John Lobb kunnen kijken:
Catalogus

Groeten,
Don

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Pak voor bruiloft?
Reactie #14 Gepost op: 20 juni 2008 – 13:04:59
Mooi: bruin suθde met die grijze ruit.