Auteur Topic: Patronen, structuren en kleuren combineren  (502358 keer gelezen)

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Re: Patronen, structuren en kleuren combineren
Reactie #210 Gepost op: 13 april 2011 - 13:25:42
Toch leuk om te zien altijd de gasten die overduidelijk hun trouwpak aangetrokken hebben omdat ze menen dat de standhouders dan denken dat ze echt een Mercedes/Porsche/etc. kunnen betalen :mrgreen:
The man with style, is the man who can smile

Mediaman

• Gast
Reactie #211 Gepost op: 13 april 2011 - 13:31:58
Toch leuk om te zien altijd de gasten die overduidelijk hun trouwpak aangetrokken hebben omdat ze menen dat de standhouders dan denken dat ze echt een Mercedes/Porsche/etc. kunnen betalen :mrgreen:

Als ze er staan met een stand dit jaar moet je voor grap ook eens kijken wat er achter het touwtje staat bij AMG.

Mmorley zou ze waarschijnlijk herkennen.  :wink:

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #212 Gepost op: 13 april 2011 - 13:39:36
Ik zeg Jack Nicholson. Die is beroemd.

Of deze kerel, die ken ik ergens van. Televisie misschien?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #213 Gepost op: 13 april 2011 - 13:41:41
Da's die arme man die door Charlie wordt gestalkt. Is hij beroemd?

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #214 Gepost op: 13 april 2011 - 13:49:07

Herkenbaar. Allemaal hoofdrolspelers in hun eigen film.

* * *

Eens met MF.

* * *

Lekker die jongen voor joker laten lopen, Daedalus, vooral doen.
Laatst bewerkt op: 13 april 2011 - 13:50:45 door Swann

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #215 Gepost op: 13 april 2011 - 13:50:50
(...)

Vind je dat echt, Heinzelmann, of is dit iets uit een boekje dat ik ergens gemist heb? Pastelkleurige shirts, niet zelden gezien in een comfortabel polyblendje en voorzien van een praktische borstzak, associeer ik vooral met onwelriekende ambtenaren waarvan de vrouw de shirts uit de '2 voor 19,- Euro-bak' van de Hema heeft opgedoken. De managende (kuch) ambtenaar die het wat beter heeft, laat zijn vrouw z'n pistacheshirt bij Setpoint aanschaffen. Roze vind ik vele malen beter draagbaar.

(...)

Je denkt te 'Italiaans'. Mits zacht, zijn vele kleuren mogelijk wat betreft shirtings. Dat is de Engelse benadering, je pak is conservatief en natuurlijk donker van kleur, je schoenen zijn zwart, de selectie club- en schooldassen is beperkt, dus kun je alleen met de keuze van je hemd spelen.

En for the record: ook ik heb zo'n lila hemd, met dubbele manchetten. 
Laatst bewerkt op: 13 april 2011 - 13:53:09 door Daedalus

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #216 Gepost op: 13 april 2011 - 13:55:54
Je denkt te 'Italiaans'.

* * *

Mits zacht, zijn vele kleuren mogelijk wat betreft shirtings. Dat is de Engelse benadering, je pak is conservatief en natuurlijk donker van kleur, je schoenen zijn zwart, de selectie club- en schooldassen is beperkt, dus kun je alleen met de keuze van je hemd spelen.

Oh gelukkig, is dat het.

* * *

Ik geef een weergave van wat ik hier om me heen zie D. en dat wat jij ook om je heen ziet op je stageplek. ( ;-) ) Als je dondersgoed weet wat je draagt, zoals Dantès, of Charles, sure, dan kom je ermee weg. Echter, als je als beginner om advies vraagt, en je hoort dat pastelgekleurde shirts ok zijn en dat advies vervolgens opvolgt, kan je je zo aansluiten bij de door mij aangehaalde categorie.
Laatst bewerkt op: 13 april 2011 - 14:01:12 door Mikey Fuoco

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #217 Gepost op: 13 april 2011 - 17:24:35
Hemd strijken en een grotere knoop in die (nylon Victor en Rolf voor H&M?) das. Dan is er niks aan de hand.

Dat ik dat nog mag meemaken, een mof die stijladviezen geeft. De wondr'en zijn de wereld nog niet uit.

techknow

• Bekijk profiel
Reactie #218 Gepost op: 13 april 2011 - 17:36:37
hmmm, na de reacties op het jasje heb ik nog wat meer gelezen en gekeken, en is het me duidelijk geworden dat een blauw jasje op jeans niet past. Alhoewel ik dit heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel zie in het straatbeeld (en dan nog vaak bij de wat beter geklede man)... gezien ik liever begrijp/snap waarom iets niet of wel gaat:

ik heb ergens gelezen dat je wel wat kunt mengen qua kleerformaliteit (dressing up, dressing down).
Gq spreekt hier regelmatig over (betrouwbaar ?), en is op zich wel handig om een paar van je lievelingsstukken in verschillende omstandigheden te kunnen dragen.
bvb :  http://www.youtube.com/user/britishdramakid#p/c/F819F54FA049D5B9/5/pfGXmlt1wNQ
episode 2 4 en 6: dress down to a T shirt, dress up a leather jacket, dress up your jeans.
als ik dit volg, kan je dus wel wat mengen qua formaliteiten (niet de extremen uiteraard). waarom lukt dit nu niet met een kostuumjasje, maar wel met een gilet ?

als dit een domme vraag is, zeg het me en delete ik dit wel, maar ik heb het antwoord niet gevonden hier..

mvg
Techknow

*edit : typfout
Laatst bewerkt op: 13 april 2011 - 17:48:32 door techknow

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #219 Gepost op: 13 april 2011 - 18:06:14
hmmm, na de reacties op het jasje heb ik nog wat meer gelezen en gekeken, en is het me duidelijk geworden dat een blauw jasje op jeans niet past. Alhoewel ik dit heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel zie in het straatbeeld (en dan nog vaak bij de wat beter geklede man)...

Ik draag geregeld een blauw jasje en jeans. Dit is dan echter geen pakjasje, maar een linnen jasje of een wollen jasje met opgestikte zakken (waarmee het jasje een meer casual karakter krijgt); zoiets kan naar mijn mening uitstekend.

als ik dit volg, kan je dus wel wat mengen qua formaliteiten (niet de extremen uiteraard). waarom lukt dit nu niet met een kostuumjasje, maar wel met een gilet ?

Vergeet een vest of gilet (of hoe je het kledingstuk wilt noemen) met een spijkerbroek. Ja, het is actueel, maar ik vind het een combinatie van niets. Ik denk dat de truc is om fatsoenlijke jeans te combineren met een jasje met een (enigszins) casual karakter; zo krijg je niet een beeld van formeel van boven en casual van onderen, maar het is meer een geheel.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #220 Gepost op: 13 april 2011 - 18:36:34
Ik draag geregeld een blauw jasje en jeans. Dit is dan echter geen pakjasje, maar een linnen jasje of een wollen jasje met opgestikte zakken (waarmee het jasje een meer casual karakter krijgt); zoiets kan naar mijn mening uitstekend.

Belangrijkste is denk ik dat je jeans wel een andere tint blauw moeten zijn dan je jasje. Anders krijg je een beetje het beeld van een erg mismaakt pak.

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #221 Gepost op: 13 april 2011 - 18:43:47
Belangrijkste is denk ik dat je jeans wel een andere tint blauw moeten zijn dan je jasje. Anders krijg je een beetje het beeld van een erg mismaakt pak.

Terechte opmerking. Dat probleem zul je vooral met donkere (ongewassen/selvedge) jeans hebben, maar omdat ik die niet in de kast heb hangen, dacht ik hier even niet aan.

Keyser Soze

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #222 Gepost op: 29 juli 2011 - 19:44:33
heren, even een matchend advies gevraagd.
binnenkort krijg ik bij een bruiloft een witte das.

aangezien ik nooit witte dassen draag, ben ik nu in dubio welk shirt ik bij mijn effen navy-blauw Caruso su misura pak ga aantrekken. effen lichtblauw? effen zacht roze ? lichtblauw herringbone?

perhaps iemand een stijlfoto van effen blauw pak, witte das en ... kleur overhemd?
(dan kan ik beetje een indruk krijgen)
bij voorbaat vriendelijk dank!

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #223 Gepost op: 29 juli 2011 - 22:11:05
Is een zelfgekozen das, anders dan wit, echt uit den boze? Niet om lullig te doen maar dat is de eerste optie die ik zou bekijken.

Als je er echt aan moet geloven, zou ik gewoon voor een wit shirt gaan, de meeste "witte" dassen die ik voorbij heb zien komen zijn toch vaker richting offwhite dan spierwit.
Always have a better answer.

Keyser Soze

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #224 Gepost op: 29 juli 2011 - 22:29:07
Is een zelfgekozen das, anders dan wit, echt uit den boze? Niet om lullig te doen maar dat is de eerste optie die ik zou bekijken.

Als je er echt aan moet geloven, zou ik gewoon voor een wit shirt gaan, de meeste "witte" dassen die ik voorbij heb zien komen zijn toch vaker richting offwhite dan spierwit.

helaas, was het maar waar. ik heb de beste man nog geprobeerd over te halen om voor een kleur te gaan, maar helaas werd het toch wit.
ik hoop inderdaad maar dat ie iets van het spierwit afwijkt.
want zit de hele middag eigenlijk een beetje te dubben en denk dat ik toch maar gewoon mijn wit canclini hemd aantrek.
Laatst bewerkt op: 29 juli 2011 - 22:44:36 door Keyser Soze