Auteur Topic: [Artikel] The Neapolitan Shoulder Explained - Michael Anton  (5134 keer gelezen)

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
[Artikel] The Neapolitan Shoulder Explained - Michael Anton
Reactie #1 Gepost op: 08 mei 2008 – 20:17:24
Goede link!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Artikel] The Neapolitan Shoulder Explained - Michael An
Reactie #2 Gepost op: 08 mei 2008 – 22:31:23
Citaat van: "Daedalus"
http://www.askandyaboutclothes.com/Tutorials/AntongiavanniNeopolitanShoulder.htm

Is dat niet hetzelfde als een "spalla camicia"
Heb het stuk niet helemaal gelezen nu, omdat ik mij meen te herinneren dat ik dit stuk of iets soortgelijks ook al eens hier (op het forum) heb voorbij zien komen.

Overigens erg interresant dit soort posts..... :-({|=
Niets zo veranderlijk als de mens

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3 Gepost op: 08 mei 2008 – 23:35:59
Dit stond toch al een lange tijd op thelondonlounge?
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4 Gepost op: 09 mei 2008 – 09:23:54
Citaat van: "maboc"
http://www.askandyaboutclothes.com/Tutorials/AntongiavanniNeopolitanShoulder.htm

Heb het stuk niet helemaal gelezen nu, omdat ik mij meen te herinneren dat ik dit stuk of iets soortgelijks ook al eens hier (op het forum) heb voorbij zien komen.

Klopt, deze foto is ook al een keer in een topic gepost.

con rollino & spalla camicia

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5 Gepost op: 09 mei 2008 – 09:52:16

Weet niet of dit het juiste topic is, maar een schitterende mouwinzet

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #6 Gepost op: 09 mei 2008 – 09:59:52
Citaat van: "ruby tuesday"

Weet niet of dit het juiste topic is, maar een schitterende mouwinzet

mooi ... maar geen spalla camicia (of dus ook neapolitan) als ik zo de linker schouder bekijk.

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7 Gepost op: 09 mei 2008 – 10:04:21
Citaat van: "DaanL"

Klopt, deze foto is ook al een keer in een topic gepost.

con rollino & spalla camicia

Plaatje Plaatje

Sinds ik voor het eerst werd gewezen (op dit forum) op de verschillende mouwinzetten let ik er een beetje op: Je ziet de spalla camicia niet vaak in het wild.

Zal denk ik iets met exclusiviteit en prijs te maken hebben???

edit : meegequote plaatjes eruit gehaald.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #8 Gepost op: 09 mei 2008 – 10:15:16

Citaat van: "Nicholas Antongiavanni"
There are three things that can distinguish a Naples-made or Naples-inspired coat shoulder. (...) And the third is what the Neapolitans call the spalla camicia, or “shirt shoulder.”

Now, sometimes this latter is confused with the Neapolitan shoulder. But this is a mistake. The spalla camicia is a detail that is a specialty of Neapolitan tailors, but it is not in itself the necessary and sufficient criterion for a Neapolitan shoulder. Some Neapolitan coats are made with it, some aren’t. Some tailors like to do it, some don’t.

Niet hetzelfde dus. En een spalla camicia is voor zover ik weet ook niet per se exclusiever of 'duurder' om te maken dan bijv. een spalla con rollino.

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9 Gepost op: 09 mei 2008 – 10:24:42
Citaat van: "Velponi"

Citaat van: "Nicholas Antongiavanni"
There are three things that can distinguish a Naples-made or Naples-inspired coat shoulder. (...) And the third is what the Neapolitans call the spalla camicia, or “shirt shoulder.”

Now, sometimes this latter is confused with the Neapolitan shoulder. But this is a mistake. The spalla camicia is a detail that is a specialty of Neapolitan tailors, but it is not in itself the necessary and sufficient criterion for a Neapolitan shoulder. Some Neapolitan coats are made with it, some aren’t. Some tailors like to do it, some don’t.

Niet hetzelfde dus. En een spalla camicia is voor zover ik weet ook niet per se exclusiever of 'duurder' om te maken dan bijv. een spalla con rollino.

aha....tijd om eea goed te gaan lezen :-)

Exclusief of niet, zelf vind ik het een erg mooie inzet.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10 Gepost op: 09 mei 2008 – 10:29:14
Het plaatje dat Ruby poste is een 'spalla con rollino' Maboc. Heel mooi!

De rollino en spalle camicia kom je inderdaad niet veel in het wild tegen. Zie je het wel dan is het denk ik wel van de top-sarti's of juist de 'kleinere' Italiaanse kleermakertjes.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11 Gepost op: 09 mei 2008 – 20:01:38
Citaat van: "Mikey Fuoco"

De rollino en spalle camicia kom je inderdaad niet veel in het wild tegen. Zie je het wel dan is het denk ik wel van de top-sarti's of juist de 'kleinere' Italiaanse kleermakertjes.

De shirtshoulder is iets typisch Italiaans, het is iets dat naar mijn weten niet voorkomt in de klassiek Britse of continentale stijl. En in die invloedssfeer ligt Nederland nu eenmaal.  :wink:
cyka blyat

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #12 Gepost op: 09 mei 2008 – 20:06:42

De shirtshoulder is iets typisch Italiaans, het is iets dat naar mijn weten niet voorkomt in de klassiek Britse of continentale stijl. En in die invloedssfeer ligt Nederland nu eenmaal.  :wink:

Ik denk dat dat meer komt omdat voornoemde mouwaanzetten het nodige handwerk vereisen en dit de prijs gewoon enorm opschroeft en het daarmee niet geschikt is voor massaproductie en massaconsumptie. Heeft imo minder met de door jou aangehaalde ' Britse of continentale invloedsfeer' te maken.  :idea:

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #13 Gepost op: 09 mei 2008 – 20:52:24

Ik denk dat dat meer komt omdat voornoemde mouwaanzetten het nodige handwerk vereisen en dit de prijs gewoon enorm opschroeft en het daarmee niet geschikt is voor massaproductie en massaconsumptie. Heeft imo minder met de door jou aangehaalde ' Britse of continentale invloedsfeer' te maken.  :idea:

Borrelli en Isaia doen wel aan "massaproductie". Op thelondonlounge.net klagen vele puristen over de pretentieuze beloftes van deze merken.
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #14 Gepost op: 09 mei 2008 – 20:55:17
Citaat van: "foto010101"

Borrelli en Isaia doen wel aan "massaproductie". Op thelondonlounge.net klagen vele puristen over de pretentieuze beloftes van deze merken.

Kiton en Attolini ook.
cyka blyat