Auteur Topic: [Artikel] The Neapolitan Shoulder Explained - Michael Anton  (5167 keer gelezen)

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
[Artikel] The Neapolitan Shoulder Explained - Michael Anton
Reactie #15 Gepost op: 10 mei 2008 – 09:34:02
Borrelli, Isaia, Kiton en Attollini! Echt merken van massaproductie hoor. :lol: Die zie je inderdaad op iedere straathoek. Vergeet niet dat wat wij hier weten/doen en op TLT en SF.N natuurlijk totaal niet representatief is voor de gemiddelde pakkendrager.

foto010101

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.495
    • Bekijk profiel
[Artikel] The Neapolitan Shoulder Explained - Michael Anton
Reactie #16 Gepost op: 10 mei 2008 – 10:50:20
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Borrelli, Isaia, Kiton en Attollini! Echt merken van massaproductie hoor. :lol: Die zie je inderdaad op iedere straathoek. Vergeet niet dat wat wij hier weten/doen en op TLT en SF.N natuurlijk totaal niet representatief is voor de gemiddelde pakkendrager.


Haha, daarom plaatste ik het woord massaproductie tussen aanhalingstekens.

In ieder geval is het zo dat de puristen beweren dat een Napolitaanse schouderinzet slechts een succes kan zijn bij bespoke.
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
[Artikel] The Neapolitan Shoulder Explained - Michael Anton
Reactie #17 Gepost op: 10 mei 2008 – 11:24:02
Volgens mij beweren veel puristen dat alles alleen maar een succes kan zijn bij bespoke en niets anders. :wink:
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

foto010101

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.495
    • Bekijk profiel
[Artikel] The Neapolitan Shoulder Explained - Michael Anton
Reactie #18 Gepost op: 10 mei 2008 – 11:25:06
Citaat van: "Sergio"
Volgens mij beweren veel puristen dat alles alleen maar een succes kan zijn bij bespoke en niets anders. :wink:


Daar komt het wel een beetje op neer...
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Michael Corleone

  • Gebruiker
  • Berichten: 611
    • Bekijk profiel
[Artikel] The Neapolitan Shoulder Explained - Michael Anton
Reactie #19 Gepost op: 10 mei 2008 – 12:00:16
volgens mij mag iedereen kiezen wat belangrijk is...  Dior heeft een heel simpele productie methode, geen handwerk, maar wel een erg mooi slank jasje.  De eigenlijke producent van Dior (en Lanvin en Polo Black en purple label) ene R. Caruso maakt dan weer pakken voor mensen die de manica camicia wel kunnen waarderen, maareh on topic... dit is al een heel oud verhaal en eigenlijk erg lang om het verschil uit te leggen, maar deze man vind het waarschijnlijk belangrijker om heel veel te etaleren van wat hij weet dan kort van stof en duidelijk te zijn. ook een persoonlijke keuze :lol:

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
[Artikel] The Neapolitan Shoulder Explained - Michael Anton
Reactie #20 Gepost op: 10 mei 2008 – 12:05:13
Off-topic of niet: dat is interessante informatie, heer C.

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
[Artikel] The Neapolitan Shoulder Explained - Michael Anton
Reactie #21 Gepost op: 10 mei 2008 – 14:52:43
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Borrelli, Isaia, Kiton en Attollini! Echt merken van massaproductie hoor. :lol: Die zie je inderdaad op iedere straathoek. Vergeet niet dat wat wij hier weten/doen en op TLT en SF.N natuurlijk totaal niet representatief is voor de gemiddelde pakkendrager.


Ik vind een output van 20.000 pakken per jaar (Kiton) en 10.000 (Attolini) fors hoor.
cyka blyat

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
[Artikel] The Neapolitan Shoulder Explained - Michael Anton
Reactie #22 Gepost op: 10 mei 2008 – 16:56:26
Citaat van: "Daedalus"


De shirtshoulder is iets typisch Italiaans, het is iets dat naar mijn weten niet voorkomt in de klassiek Britse of continentale stijl. En in die invloedssfeer ligt Nederland nu eenmaal.  :wink:



Volgens mij bedoelde jij met deze post te zeggen dat de eerder besproken mouwaanzetten weinig in Nl te zien zijn vanwege de Britse invloeden.

Ik wilde slechts aangeven dat je het hier bijna nooit ziet (grosso modo) vanwege de relatief beperkte schare aanhang van high-end kleding, niet vanwege de topografische ligging en daarmee samenhangende culturele invloeden.

Van de aantallen die jij noemt komen denk ik maar enkele procenten deze kant op.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
[Artikel] The Neapolitan Shoulder Explained - Michael Anton
Reactie #23 Gepost op: 10 mei 2008 – 18:33:09
Citaat van: "Daedalus"
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Borrelli, Isaia, Kiton en Attollini! Echt merken van massaproductie hoor. :lol: Die zie je inderdaad op iedere straathoek. Vergeet niet dat wat wij hier weten/doen en op TLT en SF.N natuurlijk totaal niet representatief is voor de gemiddelde pakkendrager.


Ik vind een output van 20.000 pakken per jaar (Kiton) en 10.000 (Attolini) fors hoor.
Wat wil je daar nu mee zeggen dat die merken het ineens niet meer toe doen.Die merken leveren nog steeds heel veel kwaliteit voor het geld.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
[Artikel] The Neapolitan Shoulder Explained - Michael Anton
Reactie #24 Gepost op: 10 mei 2008 – 18:43:32
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "Daedalus"
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Borrelli, Isaia, Kiton en Attollini! Echt merken van massaproductie hoor. :lol: Die zie je inderdaad op iedere straathoek. Vergeet niet dat wat wij hier weten/doen en op TLT en SF.N natuurlijk totaal niet representatief is voor de gemiddelde pakkendrager.


Ik vind een output van 20.000 pakken per jaar (Kiton) en 10.000 (Attolini) fors hoor.
Wat wil je daar nu mee zeggen dat die merken het ineens niet meer toe doen.Die merken leveren nog steeds heel veel kwaliteit voor het geld.


Ik wilde daarmee enkel aangeven dat die merken erg groot zijn, niet klein en obscuur dus.
cyka blyat