Auteur Topic: Canali  (21382 keer gelezen)

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Canali
Reactie #45 Gepost op: 05 mei 2008 – 23:25:36
Citaat van: "Mr.Barry"
Mocht mijn pak niet meer aan mijn wensen aan te passen zijn wil ik dat pointfused wel controleren.


Now you're talking, Mr. Barry, hoewel ik natuurlijk hoop dat je pak nog aan te passen is. Niet omdat ik aan Esperidi's overtuiging twijfel, maar omdat ik graag zie (op de vele foto's die je dan natuurlijk gaat maken...) hoe zo'n pak in elkaar zit.

Overigens is puntgeplakt (eigenlijk gepuntplakt) voor mij geen reden om niet voor een pak te kiezen, maar ik wil wel dat daar duidelijkheid over bestaat.

Mr.Barry

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.422
    • Bekijk profiel
Canali
Reactie #46 Gepost op: 05 mei 2008 – 23:31:51
Citaat van: "Carwo"
Citaat van: "Mr.Barry"
Mocht mijn pak niet meer aan mijn wensen aan te passen zijn wil ik dat pointfused wel controleren.


Now you're talking, Mr. Barry, hoewel ik natuurlijk hoop dat je pak nog aan te passen is. Niet omdat ik aan Esperidi's overtuiging twijfel, maar omdat ik graag zie (op de vele foto's die je dan natuurlijk gaat maken...) hoe zo'n pak in elkaar zit.

Overigens is puntgeplakt (eigenlijk gepuntplakt) voor mij geen reden om niet voor een pak te kiezen, maar ik wil wel dat daar duidelijkheid over bestaat.


Ik ben eigenlijk daar het minst benieuwd naar, is heus geen ramp. Aangezien ik het zelf altijd leuk vind om dergelijke reportages te lezen zal ik het met de tijd ook met plezier zelf doen.

Kan iemand mij uitleggen waarom je de voering, of all pieces, handgenaaid zou willen aanzetten. Grootste oppervlakte, minste werk?
Is dit gebruikelijk als een van de eerste kenmerken van handwerk in een pak?

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Canali
Reactie #47 Gepost op: 05 mei 2008 – 23:33:18
Ik heb nog nooit zoveel negatief geklets bij elkaar gezien over een normaal gerenomeerd italiaans merk uit Florence!!

Alsof het over de Suitsupply van Italie gaat!! :?
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Canali
Reactie #48 Gepost op: 05 mei 2008 – 23:37:54
Citaat van: "Mr.Barry"
Echter, bij Canali zit er, op de Exclusive lijn na, geen handwerk in. Dan krijg ik toch een chinees beeld van 70 vrouwen op een rij die allen een handeling verrichten door het door de naaimachine te rammen. Vandaar dat ik niet zo goed begrijp waarom Esperidi dit als zo'n positief punt aanvoert.


Ik denk dat het komt doordat op SF vaak wel een erg romantisch beeld wordt geschetst van de productie van kleding. Zo romantisch is het helemaal niet, vrijwel alle producten worden op deze manier gemaakt. Schoenen van Santonien C&J, pakken van Canali en Caruso etc. etc. De enige uitzondering hierop is eigenlijk bespoke.

Over de voering: voor zover ik weet is hier eigenlijk weinig reden voor, het binnenwerk daarentegen is een heel ander verhaal.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Mr.Barry

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.422
    • Bekijk profiel
Canali
Reactie #49 Gepost op: 05 mei 2008 – 23:43:29
Citaat van: "Migliore"
Ik heb nog nooit zoveel negatief geklets bij elkaar gezien over een normaal gerenomeerd italiaans merk uit Florence!!

Alsof het over de Suitsupply van Italie gaat!! :?


Ik heb het idee dat Canali in de ogen van veel mensen wat aan de prijzige kant. Dit komt mijn inziens ook doordat Canali in Nederland niet een bekendheid heeft zoals in de VS. Tevens hebben mensen een beeld van de collectie van Canali dat niet overeenkomt met de werkelijkheid.

@Sergio: Daar ben ik me van bewust, echter zie ik dan nog steeds niets positiefs aan dat 140 mensenhanden een pak hebben aangeraakt.
Ik begrijp er echt niets van dat de voering handgenaaid zou moeten zijn van een jasje. Onder het mom van "handwerk in het hele jasje" op de efficientst mogelijke manier te bereiken?

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Canali
Reactie #50 Gepost op: 05 mei 2008 – 23:44:04
Citaat van: "Migliore"
Ik heb nog nooit zoveel negatief geklets bij elkaar gezien over een normaal gerenomeerd italiaans merk uit Florence!!

Alsof het over de Suitsupply van Italie gaat!! :?


Dat valt toch wel mee? Volgens mij is het een keurige discussie welke gaat over de inhoud, ik zie ook geen onwaarheden of valse beschuldigingen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Canali
Reactie #51 Gepost op: 06 mei 2008 – 16:21:12
Citaat van: "Mr.Barry"
(...)
Echter, bij Canali zit er, op de Exclusive lijn na, geen handwerk in. Dan krijg ik toch een chinees beeld van 70 vrouwen op een rij die allen een handeling verrichten door het door de naaimachine te rammen. Vandaar dat ik niet zo goed begrijp waarom Esperidi dit als zo'n positief punt aanvoert.
(...)


Liever kwalitatief goed machinaal dan (zichtbaar) handwerk van twijfelachtig allooi. Waarom is iedereen hier zo gefixeerd op plooitjes die handwerk aan zouden duiden en dergelijke andere zaken?
cyka blyat

Mr.Barry

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.422
    • Bekijk profiel
Canali
Reactie #52 Gepost op: 06 mei 2008 – 16:31:28
Citaat van: "Daedalus"
Citaat van: "Mr.Barry"
(...)
Echter, bij Canali zit er, op de Exclusive lijn na, geen handwerk in. Dan krijg ik toch een chinees beeld van 70 vrouwen op een rij die allen een handeling verrichten door het door de naaimachine te rammen. Vandaar dat ik niet zo goed begrijp waarom Esperidi dit als zo'n positief punt aanvoert.
(...)


Liever kwalitatief goed machinaal dan (zichtbaar) handwerk van twijfelachtig allooi. Waarom is iedereen hier zo gefixeerd op plooitjes die handwerk aan zouden duiden en dergelijke andere zaken?


Ik heb een pak van Canali zonder enig handwerk, dus ik denk niet dat ik zo extreem gefixeerd ben op plooitjes die handwerk aanduiden. Ik doel puur op de vraag waarom Canali, als ze dan een exclusievere lijn willen aanbieden, kiezen voor een handgenaaide voering.

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Canali
Reactie #53 Gepost op: 06 mei 2008 – 21:08:43
Negatief geklets? Waar dan? Er worden alleen wat vragen gesteld. Je zou het ook gewoon als nieuwsgierigheid kunnen zien.

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Canali
Reactie #54 Gepost op: 06 mei 2008 – 21:32:00
Citaat van: "Migliore"
Ik heb nog nooit zoveel negatief geklets bij elkaar gezien over een normaal gerenomeerd italiaans merk uit Florence!!

Alsof het over de Suitsupply van Italie gaat!! :?


Is toch ook bij lange na niet de top in pakken etc?

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Canali
Reactie #55 Gepost op: 10 mei 2008 – 13:20:04
Hier nog een oude discussie over Canali: http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=755.

Lappeleer

  • Berichten: 18
    • Bekijk profiel
Re: Canali
Reactie #56 Gepost op: 14 mei 2009 – 15:53:45
1 jasje. Het is mooi spul hoor en ik kwam er voor weinig geld aan, maar buiten de uitverkoop om zou ik gezien de prijs/kwaliteit nu toch liever ergens mtm gaan.
Eveneens 1 jasje, (-%%% Bonneterie). Nieuwprijs inderdaad tamelijk belachelijk. Mouwen iets korter laten maken. Prachtjasje, zit superrelaxed; gemaakt van een hennep/linnen combinatie.
Nog iets.
Waarom wordt er niet als de wiede weerga door 85% van 'swerelds katoenplanters overgeschakeld op de productie van het ongeloofelijke hennepvezel?  :?: :-k Is zoveel beter voor mens (supersterk, zacht, geweldige eigenschappen om vocht te verwerken) en natuur. (groeit haast overal en zeer snel; water, pesticiden, kunstmest vrijwel onnodig) Ik kon zo gauw geen stoffen-topic vinden, vandaar maar even hier gevraagd.
Is het nou enkel omdat hennep vanwege de wiet toepassing een slechte naam heeft dat bijna niemand zich hieraan waagt? Waarom wordt de wereld dit wonderbaarlijke gewas onthouden? :?
Je kan er nog zoveel meer uithalen: huidverzorgingsproducten (ander topic), bouwmaterialen, brandstof, enz. Bijna te mooi om waar te zijn.
In de zuidelijke VS was tijdens de Grote Depressie veel landbouwgrond 'cottoned out' dwz uitgeput door er steeds maar katoen te planten. Weg ermede dus! :!:
What hempen homespuns have we swaggering here,
So near the cradle of our Fairy Queen?
(A Midsummernight's Dream)

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Re: Canali
Reactie #57 Gepost op: 14 mei 2009 – 16:02:31
Wiet is in de US ook verboden om precies de voordelen van hennep die jij noemt. Lobby van papierproducenten. De grondwet is ook geschreven op hennep. Maar dat allemaal terzijde. 8)
This, madame, is Versailles.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Canali
Reactie #58 Gepost op: 14 mei 2009 – 19:39:39
Ik kon zo gauw geen stoffen-topic vinden, vandaar maar even hier gevraagd.

Stoffen.

Lappeleer

  • Berichten: 18
    • Bekijk profiel
Re: Canali
Reactie #59 Gepost op: 15 mei 2009 – 10:27:46
What hempen homespuns have we swaggering here,
So near the cradle of our Fairy Queen?
(A Midsummernight's Dream)