Auteur Topic: Canali  (21396 keer gelezen)

Mr.Barry

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.422
    • Bekijk profiel
Canali
Reactie #15 Gepost op: 04 mei 2008 – 00:59:23
Citaat van: "Puccini"
@ Mr. Barry:
Ik was onder de indruk dat voor de prijs van de RTW lijn van Canali je ook al leuke MTM kon krijgen, die misschien qua handwerk onderdoen voor Canali, maar qua stof en pasvorm niet? (oprechte vraag)

Deze vraag neigt naar de discussie omtrent welk merk voor welke prijs het beste is en voor welke prijs je het beste een MTM pak kan aanschaffen danwel een RTW pak. Dit alles is een keuze op basis van persoonlijke wensen.
Ik kom zeer veel investment bankers tegen die in het bezit zijn van een forse gardarobe met  'grote merken' RTW, voor hen is het vaak niet te doen om de sartoriale details danwel stof danwel pasvorm, voor hen is het vaak iets dat wordt vereist vanuit de omgeving al geven ze er zelf niet al te veel om. In Londen is bespoke dan weer veel gangbaarder dan in NY.
Sommigen slagen in hun zoektocht naar het juiste merk voor hun bouw, anderen nemen de (iets) mindere pasvorm voor lief in ruil voor de details.
Voor een SuSu RTW kan je ook een Thais maatpak laten maken; het gaat om keuzes maken en dat is voor ieder individu verschillend.


Citaat van: "Puccini"

Ik neem aan dat MTM van Canali dan nog enkele honderden euros meer moet kosten dan de RTW?

Citaat van: "veloS"
Hoeveel kost een gemiddeld MTMetje van Canali?

1500 euro heb je wat moois voor. Maar ze hadden een leuke actie om de maatdagen wat het nog wat aantrekkelijker maakte (heb er overigens zelf geen gebruik van gemaakt).

veloS

  • Gebruiker
  • Berichten: 169
    • Bekijk profiel
Canali
Reactie #16 Gepost op: 04 mei 2008 – 02:09:25
Citaat van: "Mr.Barry"

1500 euro heb je wat moois voor. Maar ze hadden een leuke actie om de maatdagen wat het nog wat aantrekkelijker maakte (heb er overigens zelf geen gebruik van gemaakt).

Merci!

Esperidi

  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Canali
Reactie #17 Gepost op: 04 mei 2008 – 02:10:23
Het kan zijn dat men de aanname heeft dat mijn lidmaatschap sluikreclame beoogt om zodoende nog meer zaken te doen......dat klopt! Dessalniettemin benieuwt het mij ten zeerste wat de perceptie is van de aanwezige "pakken connaisseurs" op dit forum aangaande Canali. Dit kan negatief, middelmatig al dan niet positief zijn, het wekt mijn curiositeit. thats it.  :) p.s. De MTM pakken starten vanaf E 1099,- hierbij kunnen op basis van additionele preferenties van de cliént de pakken aangepast worden.

Puccini

  • Gebruiker
  • Berichten: 247
    • Bekijk profiel
Canali
Reactie #18 Gepost op: 04 mei 2008 – 02:29:45
Ja, dat klopt, wanneer de vraag naar mijn ervaringen met dit merk opkomt dan neem ik, in mijn antwoord, het prijs/kwaliteit en RTW/MTM vraagstuk hierin op.

Maar ik sluit bij deze mijn inbreng af, omdat ik geen goed geinformeerde opvatting heb en deze dus ook niet uiteen kan zetten.
ch möchte mir oft alle mein Federn ausropfen, wenn ich bedenke, dass Papageno noch keine Papagena hat.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Canali
Reactie #19 Gepost op: 04 mei 2008 – 10:36:43
Citaat van: "Esperidi"
Het kan zijn dat men de aanname heeft dat mijn lidmaatschap sluikreclame beoogt om zodoende nog meer zaken te doen......dat klopt!


Hehe. Je informatie uit eerste hand wordt denk ik zeer op prijs gesteld, maar je zult er voor moeten werken hier, dus klap maar uit de school. Hier vast wat vuur voor aan de schenen. Als Canali bijvoorbeeld puntgeplakt is (point fused), wat ook in het hogere segment voorkomt: gewoon zeggen. Anders gaan mensen hier de proef op de som nemen en met de schaar aan het werk. En het handwerk kan ook maar beter echt handwerk zijn, anders heb je weer iemand op je nek. Als je goede informatie over dit soort zaken geeft, kun je misschien mensen overhalen om voor Canali, in plaats van bijvoorbeeld Caruso of Corneliani, te kiezen. Work your magic, zou ik zeggen.

Citaat
p.s. De MTM pakken starten vanaf E 1099,- hierbij kunnen op basis van additionele preferenties van de cliént de pakken aangepast worden.


Heb je daar al echt iets voor of is het een lokprijs? Geen marketingantwoord, please.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Canali
Reactie #20 Gepost op: 04 mei 2008 – 10:42:36
Voor de mensen is het wel intressant om te weten wat standaard is bij de instap prijs.Werkende knoopsgaten aan de mouw een knopengulp etc.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Fay

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.137
    • Bekijk profiel
Canali
Reactie #21 Gepost op: 04 mei 2008 – 12:58:21
Citaat van: "Esperidi"
Excusé, heb mij voor gesteld, zie topic. Zoals te vernemen is in de topic ben ik werkzaam bij dit bedrijf dus het laat zich raden hoe mijn ervaring daarmee is. Ben uiteraard zeer tevreden over de kwaliteit en uitstraling van dit product maar dat houdt ook verband met het feit dat ik meerdere malen het voorrecht heb gehad om de fabriek in Italië te bezoeken en met eigen ogen heb vernomen met welke passie en bevlogenheid dit product vervaardigd word. Ik ben in het bijzonder benieuwd wat de huidige beeldvorming is van het merk aangezien wij gauw bestempeld worden als traditioneel wat deels klopt maar vooralsnog een vertekend beeld kan oproepen. Tevens doet het mij deugd dat er zoveel geëngageerde mensen zijn in deze branche die hun opinie ten toon willen spreiden. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.  :wink:


Ik werk af en toe in een winkel waar Canali wordt verkocht en ik moet zeggen dat ik de kwaliteit erg goed vind. Ik ben in Januari op de Pitti geweest en ben daar wel geschrokken over de oubollige uitstraling van de collectie. Zo goed als geen vernieuwing, op het gebied van uitstraling bedoel ik dan want de kwaliteit lag wel weer een stukje hoger, en Canali bleef mijlenver achter bij concurrent Corneliani. Het enige wat ik echt vond aanspreken zijn de vernieuwde Kei jackets, die zijn echt enorm verbeterd.

Ik bezit zelf een cashmere Kei-jacket, een pak, aantal hemden en twee wol/cashmere truien van Canali en ben erg gecharmeerd over de pasvorm. Ook het R30 programma, een pak nabestellen in 30 dagen, is voor retailers erg prettig om mee te werken.

Esperidi

  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Canali
Reactie #22 Gepost op: 04 mei 2008 – 18:57:06
Dank voor jullie reactie allen. In concreto, ik ben hier natuurlijk niet om ordinair tegen andere merken op te boxen, daar is onze naam te zuiver voor én laat het wereldwijde succes voor zich spreken. Mij benieuwd wel de brand awareness onder jullie en op welk niveau het leeft.  Plakpakken zijn ons onbekend, lokprijzen laten we aan de betere outlets over. Bij twijfel, voel je vrij, neem de proef op de som en oordeel zelf.

Mr.Barry

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.422
    • Bekijk profiel
Canali
Reactie #23 Gepost op: 04 mei 2008 – 19:07:24
@ Esperidi:
"Neem de proef op de som en oordeel zelf" is me iets te gemakkelijk.
Zou je een antwoord willen geven op de eerder gestelde vragen/opmerkingen?

Citaat van: "gusto napolitano"
Voor de mensen is het wel intressant om te weten wat standaard is bij de instap prijs.Werkende knoopsgaten aan de mouw een knopengulp etc.


Citaat van: "Carwo"

Als Canali bijvoorbeeld puntgeplakt is (point fused), wat ook in het hogere segment voorkomt: gewoon zeggen.


Citaat van: "Carwo"

En het handwerk kan ook maar beter echt handwerk zijn, anders heb je weer iemand op je nek.


En, wat vind je zelf onderscheidend aan een Canali pak voor de prijs waarvoor het aangeboden wordt?

marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.152
    • Bekijk profiel
Canali
Reactie #24 Gepost op: 04 mei 2008 – 19:28:38
Ik ben vast 100 keer langs de etalage zijn gelopen maar heb geen idee hoe de winkel eruit ziet. Ben er ook nog nooit binnen geweest. Wat ik op internet zie vind ik vlak en glad en spreekt mij niet heel erg aan. Misschien onterecht en zou ik eens naar binnen moeten lopen, maar beeld dat ik nu heb is "net niet".

Mr.Barry

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.422
    • Bekijk profiel
Canali
Reactie #25 Gepost op: 04 mei 2008 – 19:37:19
Citaat van: "marcos"
Ik ben vast 100 keer langs de etalage zijn gelopen maar heb geen idee hoe de winkel eruit ziet. Ben er ook nog nooit binnen geweest. Wat ik op internet zie vind ik vlak en glad en spreekt mij niet heel erg aan. Misschien onterecht en zou ik eens naar binnen moeten lopen, maar beeld dat ik nu heb is "net niet".


Explain?
Vooral de opmerking dat Canali 'glad' is kan ik me totaal niet in vinden. Kom je wel is bij Oger :P

marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.152
    • Bekijk profiel
Canali
Reactie #26 Gepost op: 04 mei 2008 – 19:44:57
Glad: Waar ik het mee associeer zijn beige / witte pakken, met witte hemden en lichte dassen. Beetje vanzelfsprekende, weinig verrassende combinaties. Maar zoals ik zei, heb er nooit goed naar gekeken, dus misschien klopt er niets van.
"Net niet" als niet mooi genoeg om mijn geld aan uit te geven, zelfde disclaimer.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Canali
Reactie #27 Gepost op: 04 mei 2008 – 21:12:14
Allemaal Canali van mij:

2 losse jasjes en een pak van Kay Jacket. 2e pak ligt nu bij vOvW voor afwerking!





Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Canali
Reactie #28 Gepost op: 04 mei 2008 – 21:13:54
Citaat van: "marcos"
Glad: Waar ik het mee associeer zijn beige / witte pakken, met witte hemden en lichte dassen. Beetje vanzelfsprekende, weinig verrassende combinaties. Maar zoals ik zei, heb er nooit goed naar gekeken, dus misschien klopt er niets van.
"Net niet" als niet mooi genoeg om mijn geld aan uit te geven, zelfde disclaimer.


Dat zijn reclame foto's....
Dat zie je bij al die merken!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Canali
Reactie #29 Gepost op: 04 mei 2008 – 21:20:07
Citaat van: "marcos"
Glad: Waar ik het mee associeer zijn beige / witte pakken, met witte hemden en lichte dassen. Beetje vanzelfsprekende, weinig verrassende combinaties. Maar zoals ik zei, heb er nooit goed naar gekeken, dus misschien klopt er niets van.
"Net niet" als niet mooi genoeg om mijn geld aan uit te geven, zelfde disclaimer.


De combinatie moet je uiteindelijk toch zelf maken lijkt mij. Alhoewel ik me (helaas) wel gemakkelijk tot een oordeel laat verleiden door reclame foto's en etalages. Is natuurlijk niet eerlijk gezien mijn eerste regel. Maar.....het is niet anders :-(
(Geldt overigens niet alleen voor canali. Maar is algemeen)
Niets zo veranderlijk als de mens