Wat is de beste buurt voor 't hotel? In de buurt van cafe's, restaurants, beetje levendig graag.
Ik ben net terug uit Milaan, of eigenlijk van een rondje door Italië. Ik heb een auto gehuurd op Milaan Linate en ben gereden naar Genova, Pisa, Florence, Bologna (alleen slapen omwille van de tijd), modena/maranello (ja, Ferrari) en weer terug naar Milaan. Reden van het bezoeken van Milaan op de laatste dagen was omdat er een meubel design beurs was bij aankomst die prijzen van 140 per nacht naar 700 euro, en op vrijdag zelf naar 2300, per nacht bracht. Doordat ik een huurauto had en geen zin in gezeik met autovrije centra, parkeerkosten en eeuwig zoeken naar überhaupt plek heb ik ervoor gekozen overal buiten de stad te gaan zitten. Ik verbleef in Milaan 150 meter buiten het centrum gebied waar je moeten betalen. Ook naar Linate was 10 minuten rijden en je hoefde niet door het betaalde centrum. Parkeren was gratis op eigen terrein, metro zat op een minuut of 10 lopen. Deze was dan 4 of 5 haltes naar Duomo. Ik verbleef in Zambala Luxury Resort. (Mocht je daar gaan..de halte waar je met de metro uitstapt heet Lodi, ga je 1 halte verder kom je praktisch in de supermarkt uit die tot 22.00 open is. Moet je wel iets langer terug lopen natuurlijk)
Maar goed.. terwijl ik in Milaan was bedacht ik mij deze site weer is te raadplegen. Winkels in Milaan. Al Bazar. Rubinacci. Een gemiddelde Hollander loopt er niet naar binnen zoals bij de Oger hier in Rotterdam. Alles lijkt stijf en netjes maar je kunt prima gesprekken voeren met die mannen. Ja, oke, behalve met Lino.. tenzij je Italiaans spreekt. Hij spreekt, zoals gezegd, echt geen Engels. Giampaolo van Al Bazar spreekt prima Engels en laat je graag de boel zien.
Er werd hier iets geschreven over ervaring bij Lino (niet zo) en bij Rubinacci (goed). Ik wil de ervaring bij Al Bazar/Lino graag tegenspreken! Prima zaak, gewoon gaan. Rubinacci eveneens, dat ga ik niet tegenspreken.
Je denkt nu, sjonge wat een verhaal...heb je geen tips ofzo? Jawel.
1. Lino ligt wat van de Duomo af maar redelijk dichtbij het park met Castello Sforzesco en in datzelfde park zit een prima terrasje, Bar Bianco, waar je voor een wat normalere prijs een wijntje kan drinken met lekker weer.
2. Luca adviseerde mij een restaurant, Fresco e Cimmino. Goed eten, zeker betaalbaar, centraal bij de Galleria.
3. Luini, smiddags heerlijke een panzerotti halen. Iedereen kent het en het zit ook centraal bij de Galleria. Even opletten. Open tot 8 behalve maandags, dan maar tot 3.
4. Lunch laat, overige restaurants gaan om 19.30 pas open.
5. Slapen in Zambala Luxury Resort, prima plek met een heeeele degelijke prijs. Wel uit het centrum.
6. Koop een selfiestick bij Duomo om er zeker van te zijn dat je daarna je telefoon, horloge, portemonnee of zelfs je vrouw kwijt bent.