Auteur Topic: Milaan  (181840 keer gelezen)

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Milaan
Reactie #525 Gepost op: 21 april 2015 - 12:00:29
Wat gaan drinken bij.
http://www.officina12.it/
Alzaia Navigli Grande 12

Fay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Milaan
Reactie #526 Gepost op: 24 april 2015 - 13:48:00
Radetzky Cafe is leuk. Bernardini Luxury Vintage is het bezoeken waard. Net als Excelsior. Dat is de Milanese Colette.
Al pont de fer vond ik erg goed om te eten. En Cracco blijft een bezoek waard.

Merick

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Milaan
Reactie #527 Gepost op: 24 april 2015 - 16:55:47
Bedankt voor alle tips!

Merick

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Milaan
Reactie #528 Gepost op: 26 april 2015 - 18:50:06
Ik was zelf bevoorrecht dat er nog een plaatsje was voor het laatste avondmaal. Dat is erg gaaf.

Ik lees nu dat je flink van tevoren moet boeken, jammer.

Mikesta

• Bekijk profiel
Milaan
Reactie #529 Gepost op: 29 april 2015 - 01:49:54
Wat is de beste buurt voor 't hotel? In de buurt van cafe's, restaurants, beetje levendig graag.

Ik ben net terug uit Milaan, of eigenlijk van een rondje door Italië. Ik heb een auto gehuurd op Milaan Linate en ben gereden naar Genova, Pisa, Florence, Bologna (alleen slapen omwille van de tijd), modena/maranello (ja, Ferrari) en weer terug naar Milaan. Reden van het bezoeken van Milaan op de laatste dagen was omdat er een meubel design beurs was bij aankomst die prijzen van 140 per nacht naar 700 euro, en op vrijdag zelf naar 2300, per nacht bracht. Doordat ik een huurauto had en geen zin in gezeik met autovrije centra, parkeerkosten en eeuwig zoeken naar überhaupt plek heb ik ervoor gekozen overal buiten de stad te gaan zitten. Ik verbleef in Milaan 150 meter buiten het centrum gebied waar je moeten betalen. Ook naar Linate was 10 minuten rijden en je hoefde niet door het betaalde centrum. Parkeren was gratis op eigen terrein, metro zat op een minuut of 10 lopen. Deze was dan 4 of 5 haltes naar Duomo. Ik verbleef in Zambala Luxury Resort. (Mocht je daar gaan..de halte waar je met de metro uitstapt heet Lodi, ga je 1 halte verder kom je praktisch in de supermarkt uit die tot 22.00 open is. Moet je wel iets langer terug lopen natuurlijk)

Maar goed.. terwijl ik in Milaan was bedacht ik mij deze site weer is te raadplegen. Winkels in Milaan. Al Bazar. Rubinacci. Een gemiddelde Hollander loopt er niet naar binnen zoals bij de Oger hier in Rotterdam. Alles lijkt stijf en netjes maar je kunt prima gesprekken voeren met die mannen. Ja, oke, behalve met Lino.. tenzij je Italiaans spreekt. Hij spreekt, zoals gezegd, echt geen Engels. Giampaolo van Al Bazar spreekt prima Engels en laat je graag de boel zien.

Er werd hier iets geschreven over ervaring bij Lino (niet zo) en bij Rubinacci (goed). Ik wil de ervaring bij Al Bazar/Lino graag tegenspreken! Prima zaak, gewoon gaan. Rubinacci eveneens, dat ga ik niet tegenspreken.

Je denkt nu, sjonge wat een verhaal...heb je geen tips ofzo? Jawel.
1. Lino ligt wat van de Duomo af maar redelijk dichtbij het park met Castello Sforzesco en in datzelfde park zit een prima terrasje, Bar Bianco, waar je voor een wat normalere prijs een wijntje kan drinken met lekker weer.
2. Luca adviseerde mij een restaurant, Fresco e Cimmino. Goed eten, zeker betaalbaar, centraal bij de Galleria.
3. Luini, smiddags heerlijke een panzerotti halen. Iedereen kent het en het zit ook centraal bij de Galleria. Even opletten. Open tot 8 behalve maandags, dan maar tot 3.
4. Lunch laat, overige restaurants gaan om 19.30 pas open.
5. Slapen in Zambala Luxury Resort, prima plek met een heeeele degelijke prijs. Wel uit het centrum.
6. Koop een selfiestick bij Duomo om er zeker van te zijn dat je daarna je telefoon, horloge, portemonnee of zelfs je vrouw kwijt bent. 

Mikesta

• Bekijk profiel
Milaan
Reactie #530 Gepost op: 29 april 2015 - 01:53:14
Radetzky Cafe is leuk. Bernardini Luxury Vintage is het bezoeken waard. Net als Excelsior. Dat is de Milanese Colette.
Al pont de fer vond ik erg goed om te eten. En Cracco blijft een bezoek waard.

Toen ik in Excelsior kwam en die tafelvitrines zag dacht ik...Colette. Is het ook echt Colette eigenaar of bedoel je gewoon dat het erop lijkt?

Fay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Milaan
Reactie #531 Gepost op: 29 april 2015 - 10:28:51
Milaan kon het niet verkroppen dat er een modetempel buiten Milaan zit. Dus besloten ze het zelf ook te proberen. Dus het lijkt er alleen maar op.

Merick

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Milaan
Reactie #532 Gepost op: 01 mei 2015 - 09:46:56
Vandaag begint de expo in Milaan. Dus grote drukte verwacht! Waren gisteren bij de opening. Andrea Bocelli kan goed zingen ;)

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Milaan
Reactie #533 Gepost op: 01 mei 2015 - 19:12:56
Post je eerste impressies Merick? Ik ben de 11e in Milaan en ga ook misschien eventjes.

Merick

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Milaan
Reactie #534 Gepost op: 01 mei 2015 - 19:24:13
Post je eerste impressies Merick? Ik ben de 11e in Milaan en ga ook misschien eventjes.

Ik ben niet bij de expo zelf geweest, was vandaag pas om 10 uur open en mijn vliegtuig vertrekt zo. Vond 32 euro pp voor een paar uurtjes iets te.

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Milaan
Reactie #535 Gepost op: 01 mei 2015 - 19:32:33
Ja. Duidelijk. Dat zal voor mij dan ook wel op gaan. Goeie vlucht terug! (Wij hebben pech. TAP piloten staken tegen privatisering. Ipv Belem-Lissabon-Ams morgen Belem-Rio-Ams. Dat is 5 uur langer vliegen en 7 uur op een vliegveld hangen. Eikels die piloten)

Caspar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Milaan
Reactie #536 Gepost op: 01 mei 2015 - 23:26:37
http://www.nrc.nl/inbeeld/2015/05/01/rellen-bij-de-world-expo-in-milaan/
Hier nog iets van meegekregen ?

Ik ben niet bij de expo zelf geweest, was vandaag pas om 10 uur open en mijn vliegtuig vertrekt zo. Vond 32 euro pp voor een paar uurtjes iets te.

Merick

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Milaan
Reactie #537 Gepost op: 02 mei 2015 - 09:27:03
Edit: Andere demonstratie dan ik dacht. Waren er dus meer;)

Gelukkig hier geen last van gehad

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Milaan
Reactie #538 Gepost op: 23 mei 2019 - 06:58:09
Vlieg straks naar Milaan voor een paar dagen met vrouw, zonder kids. Verse tips zijn welkom.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Milaan
Reactie #539 Gepost op: 23 mei 2019 - 07:56:37
De gouden driehoek, drankje doen bij Martini bar, de wijk Brera, favo restaurant van ons daar, Il Solferino
De wijk Navigli, Bele restaurant doen, erg goed.