@Ch:
Afgezien van het consumentisme, lijkt het me bijzonder oncomfortabel. Iedere dag opnieuw in dezelfde (nog klamme?) schoenen. Wat doen zij dan wanneer ze in een hevige regenbui terecht zijn gekomen? Even op de verwarming zeker...
Overigens hoeft kek op je borrelpatta's niet het einde te zijn, ik veeg het er gewoon af. En, wellicht een zonde, ik poets ze heel af en toe. Houd je droge voeten door.

Zo heb ik lang met dezelfde Berkelmansjes kunnen doen.
@Bill:
Dat lijkt me een onrealistische opgave om verschillende redenen.
Ten eerste ligt het gemiddelde nu eenmaal vrij laag in Nederland. Dat wordt ook omlaag gehaald door het grote aantal horken (of minima) met goedkope T-shirts en schoenen van een paar tientjes.
Een garderobe naar 'stijlvolle' maatstaven is van een hele andere orde van grootte. Wellicht dat dit wel in het gemiddelde is opgenomen als enkele outliers?
Daarnaast is in dat gemiddelde een groot aantal mensen meegenomen dat zijn garderobe 'periodiek onderhoudt'. Aangenomen dat je suggereert een garderobe vanaf nul op te bouwen zou dat een uitschieter kunnen zijn in het budget, die boven het gemiddelde ligt. Op het gemiddelde begroten is dan niet fair, meen ik.
Edit: daar wil ik nog aan toevoegen dat ik ook geen ruim budget heb, maar dat ik mijn basis in enkele jaren heb gelegd.