Auteur Topic: Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden  (168358 keer gelezen)

guest45

• Gast
Re: Re: Beginnende stijl
Reactie #180 Gepost op: 10 januari 2013 - 09:56:49
Inderdaad V. Goed artikel.
Tenzij je misvormd bent heb je natuurlijk ook geen bespoke Cleverley's nodig.
2-3 paar goodyear oxfords met toecap is een goede basis voor de beginnende SFer. Carmina, Meermin, CJ en dergelijke.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #181 Gepost op: 10 januari 2013 - 10:07:03
Je zal maar misvormt zijn. :shock:

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #182 Gepost op: 10 januari 2013 - 10:08:45
Het hele punt zit 'm in 'binnen mijn eigen grenzen'.

Ik verbaas me over sommige reacties hier. Alsof het volstrekt normaal is een student te adviseren vooral C&J van >400 euro plus te kopen als ondergrens van schoenen die acceptabel zijn. Volslagen wereldvreemd.

Wat te denken van twintig paar schoenen als 'goede basis'. ](*,) Ook als je wel een goed inkomen hebt slaat dat natuurlijk nergens op. Een goede basis is een paar of 8 a 10. De rest is luxe.

guest45

• Gast
Reactie #183 Gepost op: 10 januari 2013 - 10:12:43
Je zal maar misvormt zijn. :shock:
Ik moet echt kappen met SFen terwijl ik op de fiets zit  :oops:

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #184 Gepost op: 10 januari 2013 - 10:15:14
Ik denk dat je met 4 paren, puur als basis, al prima uit de voeten kan (no pun intended).

"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #185 Gepost op: 10 januari 2013 - 10:16:18
Ook eens. Bij mij idem. Wil soms weleens een goedkoop truitje of vest van H&M kopen, als ik weet dat ik dat niet vaak zal dragen.

Dat zou ik dus niet zo snel doen. Aan de andere kant: doorsparen voor Loro Piana ook niet. :P

Het verschilt ook per categorie: bij schoenen en lederwaren ben ik er in de loop der jaren van overtuigd dat de aanschaf een beetje pijn in de portemonnee moet doen. Verder probeer ik - wat kleding betreft dan - waar mogelijk alleen maar natuurlijke materialen toe te laten: elastan komt er bij mij niet in. Al weet ik niet hoeveel dat objectief gezien met kwaliteit te maken heeft.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #186 Gepost op: 10 januari 2013 - 10:30:47
Ongekend sommige reacties in dit topic. Zoveel schoenen hebben en dan nog niet met beide benen op de grond kunnen staan.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #187 Gepost op: 10 januari 2013 - 11:26:41
Zo oud zijn en dan nog stoer moeten doen over het aantal schoenen dat je hebt ](*,) Get a life.
The man with style, is the man who can smile

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #188 Gepost op: 10 januari 2013 - 11:37:42
Zo oud zijn en dan nog stoer moeten doen over het aantal schoenen dat je hebt ](*,) Get a life.

Het is tenslotte hoe je het lezen wilt; maar volgens mij doet hier niemand stoer over het aantal schoenen.  ](*,)

Laatst bewerkt op: 10 januari 2013 - 11:40:46 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #189 Gepost op: 10 januari 2013 - 11:38:19
Leonie.

Die heeft meer schoenen dan ik.  :mrgreen:
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #190 Gepost op: 10 januari 2013 - 11:53:57
Het is tenslotte hoe je het lezen wilt; maar volgens mij doet hier niemand stoer over het aantal schoenen.  ](*,)

hoezo jij bent toch ook iemand Leone, niet zo bescheiden  :lol:
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #191 Gepost op: 10 januari 2013 - 12:15:53
hoezo jij bent toch ook iemand Leone, niet zo bescheiden  :lol:

Ik ben idd. een bescheiden mensch en doe dan ook niet stoer over mijn schoenkast of de inhoud ervan.  :mrgreen:
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

guest45

• Gast
Reactie #192 Gepost op: 10 januari 2013 - 12:44:46
Gewoon negeren, die halve zool :lol:

On-topic.
Ik probeer met een beperkt budget zo mooi en goed mogelijke spullen te kopen. Bij de H&M kan ik prima slagen als ik een broek of een simpele trui nodig heb; dan maar geen knopengulp. Ik kan er mee wegkomen en het ziet er OK uit. De kwaliteit en dus levensduur is wisselend maar dat neem ik op de koop toe. Soms houdt een item zich onverwacht goed, dat is mooi meegenomen.

Als het gaat om overhemden, jasjes, pakken en schoenen ben ik kieskeuriger en zijn er meer details waar ik op let. Bovengenoemde winkel valt dan af; dan maar een diepte-investering. Dit zijn items die mij meer intrigeren, waar ik meer en langer draagplezier van heb. Ze zijn mij meer waard.
200.- voor een jasje dat OK is maar niet echt mooi vind ik te veel. Sorry, SuSu. Dan maar langer sparen en het dubbele uitgeven aan iets dat ik wel echt mooi vind.

Charlie

• Gast
Reactie #193 Gepost op: 10 januari 2013 - 12:54:26
Als het gaat om overhemden, jasjes, pakken en schoenen ben ik kieskeuriger en zijn er meer details waar ik op let. Bovengenoemde winkel valt dan af; dan maar een diepte-investering. Dit zijn items die mij meer intrigeren, waar ik meer en langer draagplezier van heb. Ze zijn mij meer waard.
200.- voor een jasje dat OK is maar niet echt mooi vind ik te veel. Sorry, SuSu. Dan maar langer sparen en het dubbele uitgeven aan iets dat ik wel echt mooi vind.

Helemaal mee eens. Ik sta er hetzelfde in.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #194 Gepost op: 10 januari 2013 - 13:00:07
Dat lijkt me een goede instelling, Chris.

Als ik naar mezelf kijk dan ben ik eigenlijk al een tijdje bezig de garderobe te verbreden. Ik wens er graag iedere dag op een bepaalde manier uit te zien. Daarbij moet gezien mijn budget meer dan eens een compromis gesloten worden.

Pas op het moment dat een van de kledingstukken uitvalt door te veel slijtage overweeg ik of het tijd wordt om het te vervangen voor een iets hoogwaardiger exemplaar.

Voor wat betreft schoenen: ik verbaas me nog altijd over hoe het aan sommige van mijn studentenvrienden niet uit te leggen is dat één paar (niet borrel-) schoenen niet voldoende is. Een beperkt budget kan ik begrijpen, maar twee paar om te kunnen afwisselen lijkt me het 'bare minimum'. Vanaf vier paar begint het enigszins comfortabel te worden.