Auteur Topic: Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden  (168357 keer gelezen)

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Re: Beginnende stijl
Reactie #210 Gepost op: 10 januari 2013 - 14:24:22
de 1821,- is dan ook per huishouden, niet per persoon. Ik heb er voor de fairness dus al een marge bovenop gedaan, MH.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #211 Gepost op: 10 januari 2013 - 14:25:20
de 1821,- is dan ook per huishouden, niet per persoon.

Oh, wow. Wat tellen ze normaal bij een huishouden? Man, vrouw en 2 kinderen?

Symme

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #212 Gepost op: 10 januari 2013 - 14:29:51
Maar wij dragen onze pakken/jasjes ook voornamelijk voor ons eigen plezier, en niet enkel voor het werk toch?

Ik hoef/kan geen pakken dragen op mijn werk, maar ik zit hier ook al boven per jaar inderdaad.
Boys have swag, men have style, gentlemen have character.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #213 Gepost op: 10 januari 2013 - 14:33:03
Oh, wow. Wat tellen ze normaal bij een huishouden? Man, vrouw en 2 kinderen?

De definitie kan ik zo snel niet vinden. Het is een gemiddelde van een aantal te onderscheiden huishoudens. Kenmerken zijn de grootte, samenstelling, leeftijd kostwinnaar en de woonsituatie.

De gemiddelde man, voor zover deze überhaupt bestaat, zal niet op dit forum zitten en maakt bovenstaande vraag m.i. overbodig.

Onzin. Er komen genoeg nieuwe leden bij die na hun studie een basisgarderobe nodig hebben.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #214 Gepost op: 10 januari 2013 - 14:40:03
de 1821,- is dan ook per huishouden, niet per persoon. Ik heb er voor de fairness dus al een marge bovenop gedaan, MH.
Accepté, maar mijn punt dat dat gemiddelde omlaag gehaald wordt door mensen die bijvoorbeeld geen pakken dragen blijft staan, meen ik.

Toch wordt hier al geïllustreerd dat het niet onmogelijk is met dat budget, zie ik. Ik zat in mijn hoofd met een gemiddelde prijs van een beginnerspak van 500e, maar dat is wellicht ook niet fair als je basiscollectie RTW koopt bij SuSu oid.

mscofield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #215 Gepost op: 10 januari 2013 - 14:46:09
1821 / 12 = ong 152eu per maand. Dat zal zo ongeveer zijn wat ik tijdens mijn studententijd - uitgezonderd een speciale uitgave hier of daar - uitgegeven heb idd.
Mits ik mij meer bezig houd met kwalitatieve kleding dan met andere kostbare hobbies, kom ik ook op zo'n bedrag uit inderdaad (125-150).
Dit heeft vooral te maken met studiekosten, kamerhuur in Amsterdam en het beperkt kunnen bijverdienen i.v.m. studie.
En dan gebruik ik vaak een deel de hogere inkomsten in vakantieperioden om iets 'mooiers' te kopen.

Nerazzurri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #216 Gepost op: 10 januari 2013 - 14:52:26
Maar wij dragen onze pakken/jasjes ook voornamelijk voor ons eigen plezier, en niet enkel voor het werk toch?

Nee. Ik draag mijn pakken alleen voor werk. Vrije tijd vaak jasje +, maar ga in mijn vrije tijd niet in een pak lopen. 3-5 dagen in pak voor t werk is meer dan voldoende... Maar dan wel graag een Caruso of Lardini...
Formerly known as Ruby Tuesday

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #217 Gepost op: 10 januari 2013 - 15:07:36
De gemiddelde man, voor zover deze überhaupt bestaat, zal niet op dit forum zitten en maakt bovenstaande vraag m.i. overbodig.

Zeker wel. Hiero. Gemeenteambtenaar. Kledingbudget per jaar onder de 1.000 euro.

Zo nu jullie.
Laatst bewerkt op: 10 januari 2013 - 15:09:29 door Victor Baarn
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #218 Gepost op: 10 januari 2013 - 15:08:49
ga in mijn vrije tijd niet in een pak lopen.

Ook niet bij gelegenheden waar dat wenselijk of passend bij zou zijn?

Charlie

• Gast
Reactie #219 Gepost op: 10 januari 2013 - 15:15:41
€1821,- voor een basisgarderobe, heren. Kom maar op. Worden het bespoke lobbjes gecombineerd met de Zara of gaan we hier andere concessies doen?

Ik heb een Word bestandje getiteld 'Aankopenlijst' met allemaal dingen die ik nog moet hebben. Met dat bedrag kom ik wel een eindje. :D

@Ch:
Afgezien van het consumentisme, lijkt het me bijzonder oncomfortabel. Iedere dag opnieuw in dezelfde (nog klamme?) schoenen. Wat doen zij dan wanneer ze in een hevige regenbui terecht zijn gekomen? Even op de verwarming zeker...

Geen idee, ik zie meestal gewoon een hoopje schoenen buiten de kamerdeur van mijn huisgenoten liggen. Bij mij staan ze allemaal netjes op een rek, gepoetst (zelfs mijn kroegschoenen) en wel, klaar om de paraderen.

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #220 Gepost op: 10 januari 2013 - 15:19:06
Ik heb een Word bestandje getiteld 'Aankopenlijst' met allemaal dingen die ik nog moet hebben. Met dat bedrag kom ik wel een eindje. :D

Maar dat gaat natuurlijk om de extraatjes :) Stel nou dat je nu nog niks aan stijlvolle kleding zou bezitten, Charlie. Hoever kom je dan met 1821eu?

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #221 Gepost op: 10 januari 2013 - 15:23:59
Pak                 400
2x Magnanni   500
4x SuSu das       100
4x overhemd  500
Kousen 4x      60
Trui 2x            200

Totaal           1760

Lastig :P

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #222 Gepost op: 10 januari 2013 - 15:28:13
Lastig :P

Inderdaad: onderhoudsspullen voor je schoenen, dassen, ondergoed, polo's , pochet, broeken, jas, losse jasjes, goede tas, etc. etc.
Laatst bewerkt op: 10 januari 2013 - 15:37:38 door Victor Baarn
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #223 Gepost op: 10 januari 2013 - 15:29:08
Ik zou de trui(en) bij de schoenen leggen en beter aanschaffen, of er bijpassende stijlvolle onderkleding voor kopen.  :wink:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

ML

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #224 Gepost op: 10 januari 2013 - 15:29:52
2 SuSu pakken (800), 3 paar loding schoenen (450), 5 SuSu shirts (350), 5 dassen (125), 5 paar kousen (50) = 1775.
I am free of all prejudice. I hate everyone equally.

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.

Winnaar SF-voetbalpoule 2016 en nog een paar keer, ben de tel kwijt.