Auteur Topic: Prijs-kwaliteitsverhouding van verschillende horlogemerken.  (31984 keer gelezen)

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Prijs-kwaliteitsverhouding van verschillende horlogemerken.
Gepost op: 22 november 2004 – 17:26:31
Ben een beetje op zoek naar een nieuwe horloge (mechanisch waarschijnlijk :)), en ben iig als ιιn erg fraaie tegengekomen (al moet ik nog "voelen" natuurlijk).

http://www.oris.ch/english/watches/tt1/tt1_divers_chrono.htm

Maar zijn er nog merken die vermeden moeten worden omdat ze relatief gezien slecht werk leveren? Kijk dat er goede merken zijn snap ik wel (gezien de prijzen die men soms hanteert), maar mij gaat het om merken die gezien de vraagprijs (mag in ek segment) minder werk leveren.

Oftewel wat is van de verschillende merken de prijs-kwaliteitsverhouding, om een lange vraag kort te maken :P

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
Prijs-kwaliteitsverhouding van verschillende horlogemerken.
Reactie #1 Gepost op: 22 november 2004 – 17:41:23
Oris is in ieder geval een hele goede keuze. Zij maken kwalitatief zeer goede horloges (te meten met de bekende merken) voor een lagere prijs.

Het is heel moeilijk te zeggen wat nou goed en wat nou slecht is. De topmerken hebben uiteraard altijd zeer goede horloges. Ze kunnen het niet permiteren om inferieure producten af te leveren. Een merk wat bijvoorbeeld altijd onderschat wordt maar wel goede horloges maakt is Seiko (vooral de Divers). Het is maar net waar je naar op zoek bent. Maar vaak kun je er van uit gaan dat je waar krijgt voor je geld (met uitzondering van de gehypte mode merken met quartz uurwerken. Dit vind ik persoonlijk zonde van het geld).

Misschien kan iemand anders er nog wat meer over vertellen.

Steef

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.599
    • Bekijk profiel
Prijs-kwaliteitsverhouding van verschillende horlogemerken.
Reactie #2 Gepost op: 22 november 2004 – 18:37:23
Fastcruiser, ik wil je graag helpen !
Ik heb thuis een stapel van +/- 60 brochures liggen.
Wat is je budget ongeveer ?

GR.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Prijs-kwaliteitsverhouding van verschillende horlogemerken.
Reactie #3 Gepost op: 22 november 2004 – 18:53:34
Citaat van: "Adsum"
Fastcruiser, ik wil je graag helpen !
Ik heb thuis een stapel van +/- 60 brochures liggen.
Wat is je budget ongeveer ?

GR.

Ho ho ho niet zo snel ;)... maar dank voor het aanbod! :)

Budget is afhankelijk van wat ik tegenkom (klinkt krom maar zo is het wel)... dus iets "echt speciaals" heb ik meer voor over. maar het zou ook iets van 500 euro kunnen worden (MarcelloC Nettuno3 bijvoorbeeld) waar ik echt tevreden mee ben. De Oris is zo'n 1800 maar dat is dan wel de bovengrens. Ben redelijk zuinig dus ik moet het de prijs echt wel waard vinden.
Helaas is de Oris van titanium (op de foto (in het blad Horloge) leek dat niet zo) , dus waarschijnlijk te grijs. Maar eerst maar ergens in het echt vinden voordat ik een mening heb. En ze moeten de mogelijkheid van inruil bieden liefst, want dan gaat de Rado er uit.
Moet iig een Diver zijn overigens... en dus evt. met Chrono-opties maar dat laatste is geen verplichting. Tja een Rolex Seadweller is ook fraai maar helaas echt boven m'n budget (en het is de vraag of ik dat wel waard vind... de Marcello ziet er net zo fraai uit)

Steef

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.599
    • Bekijk profiel
Prijs-kwaliteitsverhouding van verschillende horlogemerken.
Reactie #4 Gepost op: 22 november 2004 – 19:03:01
Bij deze enkele kandidaten :


Omega Seamaster Pro, 'James Bond'.


Omega Seamaster Pro, 2000 model.


Breitling Superocean

Dit zijn er slechts een paar, van de vele verkrijgbare modellen !

GR.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Prijs-kwaliteitsverhouding van verschillende horlogemerken.
Reactie #5 Gepost op: 22 november 2004 – 19:06:58
De MarcelloC nettuno 3 wordt iig geroemd om z'n geweldige afwerking, men noemt het zelfs bijna Rolex Submariner niveau. Hij lijkt er dan ook wel verdacht veel op :shock:
Fashion can be bought. Style one must possess.

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
Prijs-kwaliteitsverhouding van verschillende horlogemerken.
Reactie #6 Gepost op: 22 november 2004 – 19:44:56
Citaat van: "Nexus"
De MarcelloC nettuno 3 wordt iig geroemd om z'n geweldige afwerking, men noemt het zelfs bijna Rolex Submariner niveau. Hij lijkt er dan ook wel verdacht veel op :shock:

Het lijkt inderdaad een exacte kopie, maar dan veel beter betaalbaar. Vind het in ieder geval een heel erg mooi horloge, zou als ik Fastcruiser was voor deze gaan.

guest45

  • Gast
Prijs-kwaliteitsverhouding van verschillende horlogemerken.
Reactie #7 Gepost op: 22 november 2004 – 21:21:24
Citaat van: "Nexus"
De MarcelloC nettuno 3 wordt iig geroemd om z'n geweldige afwerking, men noemt het zelfs bijna Rolex Submariner niveau. Hij lijkt er dan ook wel verdacht veel op :shock:


plaatje??

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Fashion can be bought. Style one must possess.

guest45

  • Gast
Prijs-kwaliteitsverhouding van verschillende horlogemerken.
Reactie #9 Gepost op: 22 november 2004 – 21:35:01
Lijkt idd erg op een rolex...teveel vind ik

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Prijs-kwaliteitsverhouding van verschillende horlogemerken.
Reactie #10 Gepost op: 22 november 2004 – 22:37:39
Citaat van: "Bonne"
Citaat van: "Nexus"
De MarcelloC nettuno 3 wordt iig geroemd om z'n geweldige afwerking, men noemt het zelfs bijna Rolex Submariner niveau. Hij lijkt er dan ook wel verdacht veel op :shock:

Het lijkt inderdaad een exacte kopie, maar dan veel beter betaalbaar. Vind het in ieder geval een heel erg mooi horloge, zou als ik Fastcruiser was voor deze gaan.

Idd erg mooi maar helaas vind ik "vergrootglaasjes" niet mooi bij een horloge dus dat weerhoudt mij enigszins. Zou evt. wel meteen het glas voor een normaal exemplaar kunnen laten vervangen, maar wat kost dat ongeveer?
Voor die prijs idd een erg mooi horloge. De Chrono-versie is ook erg mooi maar wordt dan wel meteen 3 maal zo duur... en dan is er ineens veel meer keuze.

Maar het wordt zeker een zwarte wijzerplaat :), en waarschijnlijk ook een zwarte ring.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Prijs-kwaliteitsverhouding van verschillende horlogemerken.
Reactie #11 Gepost op: 22 november 2004 – 23:56:33
Las op het horlogeforum (prikpagina) dat Oris goed bekend staat... mooi zo :)

Weet iemand trouwens dealers in de omgeving van Utrecht toevallig? Ga iig morgen de importeur bellen. En meteen vragen naar zaken in Aachen want daar is de kans ook wel groot.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Prijs-kwaliteitsverhouding van verschillende horlogemerken.
Reactie #12 Gepost op: 23 november 2004 – 12:57:37
Citaat van: "Fastcruiser"
Las op het horlogeforum (prikpagina) dat Oris goed bekend staat... mooi zo :)

Weet iemand trouwens dealers in de omgeving van Utrecht toevallig? Ga iig morgen de importeur bellen. En meteen vragen naar zaken in Aachen want daar is de kans ook wel groot.

Ik zou het zo niet weten waar in NL te krijgen. Even mailtje sturen aan [email protected] zou ik zeggen.

Kόpper aan de Holzgraben heeft overigens naast Zeno ook MarcelloC.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
Prijs-kwaliteitsverhouding van verschillende horlogemerken.
Reactie #13 Gepost op: 23 november 2004 – 16:02:41
Citaat van: "Fastcruiser"
Las op het horlogeforum (prikpagina) dat Oris goed bekend staat... mooi zo :)

Weet iemand trouwens dealers in de omgeving van Utrecht toevallig? Ga iig morgen de importeur bellen. En meteen vragen naar zaken in Aachen want daar is de kans ook wel groot.

De dealers en modellen van Oris kun je vinden op: http://www.oris.ch

Marco

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.793
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
Prijs-kwaliteitsverhouding van verschillende horlogemerken.
Reactie #14 Gepost op: 23 november 2004 – 16:05:20
Citaat van: "Bonne"
De dealers en modellen van Oris kun je vinden op: http://www.oris.ch

http://www.pexhorba.nl/ dus :wink:
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"