Auteur Topic: Prijs-kwaliteitsverhouding van verschillende horlogemerken.  (33629 keer gelezen)

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Prijs-kwaliteitsverhouding van verschillende horlogemerken.
Reactie #30 Gepost op: 30 november 2004 - 08:04:52
Citaat van: "Nexus"
Lekker he :)

Binnenkort maar weer 'ns naartoe...

Over een paar maandjes weer...

Zeno
IWC
Baume & Mercier
Chronoswiss
Girard Perregaux
Rado (véél Rado)
Piaget

was ik nog ff vergeten, en daarnaast uiteraard de standaardmerken als Gucci, Breitling (met hele grote Bentley-specials twv 17.700 euro) etc...

Fratello

• Gast
Reactie #31 Gepost op: 30 november 2004 - 15:17:01
Citaat van: "Fastcruiser"

Zeno
IWC
Baume & Mercier
Chronoswiss
Girard Perregaux
Rado (véél Rado)
Piaget

was ik nog ff vergeten, en daarnaast uiteraard de standaardmerken als Gucci, Breitling (met hele grote Bentley-specials twv 17.700 euro) etc...

Ik vraag me af wat er meer standaard is aan Breitling dan aan de voorgenoemde merken zoals Zeno, Rado B&M etc.

Huey

• Gast
Reactie #32 Gepost op: 30 november 2004 - 15:27:39
Citaat van: "Fratello"

Zeno
IWC
Baume & Mercier
Chronoswiss
Girard Perregaux
Rado (véél Rado)
Piaget

Ik vraag me af wat er meer standaard is aan Breitling dan aan de voorgenoemde merken zoals Zeno, Rado B&M etc.

Geen idee, volgens mij gebruiken ze ook gewoon ETA & Valjoux uurwerken? Ik heb zelf een Breitling dus ik wil wel even duidelijk maken dat het niet standaard is ;) Ook al is het de instapper onder de mechanische horloges :D

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #33 Gepost op: 30 november 2004 - 16:16:40
Citaat van: "Fratello"

Zeno
IWC
Baume & Mercier
Chronoswiss
Girard Perregaux
Rado (véél Rado)
Piaget

Qua horloge uiteraard niet (en helemaal niet de versies die ik daar gezien heb) maar ik doelde meer op het feit dat Breitling (en Omega e.d.) vrijwel overal verkocht wordt in Nederland, itt tot de genoemde merken.

Denk er trouwens aan om m'n site misschien met exclusieve horlogemerken uit te breiden. Zou daar animo voor zijn? En wat is exclusief trouwens? Duur of moeilijk verkrijgbaar?

Bonne

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #34 Gepost op: 30 november 2004 - 16:32:27

Qua horloge uiteraard niet (en helemaal niet de versies die ik daar gezien heb) maar ik doelde meer op het feit dat Breitling (en Omega e.d.) vrijwel overal verkocht wordt in Nederland, itt tot de genoemde merken.

Denk er trouwens aan om m'n site misschien met exclusieve horlogemerken uit te breiden. Zou daar animo voor zijn? En wat is exclusief trouwens? Duur of moeilijk verkrijgbaar?

Ik vind de uitbreiding van je site een goed idee!
Beide categorieen horen wel bij exclusieve horloges, maar natuurlijk ook het uurwerk speelt een belangrijke rol. Ook wil duur niet altijd zeggen dat een horloge exclusief is, maar vaak is het wel een goede graadmeter. Als ik jou was zou ik gewoon een lijst maken met mechanische horloges, want dat is denk waar de bezoekers van jou site naar op zoek zijn. Maa ook zou ik Quartz merken erbij doen, dan zorg je ervoor dat mensen die daar ook naar opzoek zijn jou site ook kunnen gebruiken, want er bestaan best exclusieve Quartz horloges.

Fratello

• Gast
Reactie #35 Gepost op: 30 november 2004 - 18:22:58

Tsja, ik denk dat 'moeilijk verkrijgbaar' wel een goeie is voor exclusief, maar dat is net als 'duur' een relatief begrip. Als je hele moeilijke dingen wil doen, zoals bijv. de Ulysse Nardin Freak of een Patek 3940, is dat wel leuk, maar wie leest dat? Met enige zekerheid durf ik wel te zeggen dat de gemiddelde stijlforumbezoeker geen 30K heeft liggen voor een klok. Dat zal eerder 3K zijn, en als ik hier en daar eens kijk, dan komt het misschien daar nog niet eens aan. Niks mis mee, maar dat is wel je doelgroep natuurlijk.

Op mijn log (http://www.fratellowatches.com) bespreek ik gewoon alles wat langskomt, daar kun je ook voor kiezen natuurlijk. Op www.watchreport.com zie je voornamelijk weer digitale klokjes. Ik denk dat je daar voor jezelf even over na moet denken. Ik denk dat 'mechanische' horloges over 't algemeen wel een goeie is, maar sluit troep zoals Invicta of andere imitatiemerken een beetje uit.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #36 Gepost op: 05 december 2004 - 11:30:57
Gisteren "m'n" horloge in het echt gezien. Zaak in de omgeving had hem. Gaat hem niet worden denk ik, en al helemaal niet daaro. Slechte service daaro :(

Ff nieuw topicje over starten...

Maar ik ga dus nog ff verder kijken :).

Rado is trouwens verkocht, dus die "last" heb ik niet meer. is iig bij een echte liefhebber terechtgekomen.

Bonne

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #37 Gepost op: 05 december 2004 - 17:40:36
Gisteren "m'n" horloge in het echt gezien. Zaak in de omgeving had hem. Gaat hem niet worden denk ik, en al helemaal niet daaro. Slechte service daaro :(

Rado is trouwens verkocht, dus die "last" heb ik niet meer. is iig bij een echte liefhebber terechtgekomen.

Welk horloge wil je gaan kopen?

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #38 Gepost op: 05 december 2004 - 18:29:50
Citaat van: "Bonne"

Welk horloge wil je gaan kopen?

Diver... moet een automatik worden. Heb niet voor niets m'n quartz verkocht ;)

Dat deze in eerste instantie te combineren met een Chrono (lomp vs. mooie details) maar daar zie ik waarschijnlijk van af. Het prijsverschil met of zonder de Chrono-functie is toch behoorlijk (tot 50% van de waarde... zeg 1000 euro vs. 1800 euro of zo).

Bonne

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #39 Gepost op: 05 december 2004 - 18:31:13

Dat deze in eerste instantie te combineren met een Chrono (lomp vs. mooie details) maar daar zie ik waarschijnlijk van af. Wil hem nl. ook echt voor duiken gaan gebruiken (en ook gewoon dragen uiteraard) en dan zijn uitsteeksels niet handig. daarnaast is het prijsverschil met of zonder de Chrono-functie toch behoorlijk (tot 50% van de waarde).

Heb je al een bepaald model(len) op het oog?

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #40 Gepost op: 05 december 2004 - 18:40:30
Citaat van: "Bonne"

Dat deze in eerste instantie te combineren met een Chrono (lomp vs. mooie details) maar daar zie ik waarschijnlijk van af. Wil hem nl. ook echt voor duiken gaan gebruiken (en ook gewoon dragen uiteraard) en dan zijn uitsteeksels niet handig. daarnaast is het prijsverschil met of zonder de Chrono-functie toch behoorlijk (tot 50% van de waarde).

Heb je al een bepaald model(len) op het oog?

Deze misschien:

Is een lompe bak (en een échte diver) maar het gescheiden zijn van de verschillende wijzers (zoals bij Blu en Lange & Söhne bijvoorbeeld) is ook wel weer fraai. Jammere is alleen dat de secondenwijzer zo klein is, zie je die niet zo mooi "vloeien".

Maar ik heb de tijd... dus eerst flink rondkijken. Zou jammer zijn als ik over een paar weken ineens een mooiere vind...

Steef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #41 Gepost op: 05 december 2004 - 19:31:23
Die Oris TT1 Masterdiver (zo heet 'ie, dacht ik) is een erg mooi horloge !
Regulator uurwerk, titatium kast, en een rubberen + titanium band.

GR.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #42 Gepost op: 05 december 2004 - 21:08:30
Citaat van: "Adsum"
Die Oris TT1 Masterdiver (zo heet 'ie, dacht ik) is een erg mooi horloge !
Regulator uurwerk, titatium kast, en een rubberen + titanium band.

GR.

"Der Meistertaucher" dan wel ja ;)

Steef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #43 Gepost op: 05 december 2004 - 21:17:56
Wat jij wil  :lol:

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #44 Gepost op: 05 december 2004 - 22:05:09
Misschien een Tudor (=Rolex) ?
Fashion can be bought. Style one must possess.