Mikey,
De lak vloog er vrij gemakkelijk af met nagellak-remover, ik denk dat het met aceton nog beter gaat.
Vervolgens heb ik mijn voorraadje poetsmiddelen van the royal treatment gepakt. Eerst met een combinatie van wat bordeaux-rood en vooral bruin het leer weer kleur gegeven. Dat gaat vrij aardig. Je moet dit wel een paar keer herhalen omdat het leer initeel wat flets kan blijven. Omdat er nog originele lak in de naden en rimpels achter blijft, hou je overigens vanzelf al een speels kleurscala over.
Na de gewone schoenpoets ook gekleurde wax erover gedaan en uitgepoetst met een borstel met een pantysok erover (synthetische poetsdoeken van de "Action" :-$ doen het overigens nog beter en kosten geen drol!). Glimt als een dolle. Wel is het zo dat ik de schoen wat vaker even moet oppoetsen om de glans te behouden, wat dat betreft merk je wel dat ik geen verf heb gebruikt maar gewoon poetsmiddelen.
Het leer is wel behoorlijk droog na de actonbeurt, dus ik heb ok mijn potje met blanke vet nog moeten aanspreken om het leer weer wat te verwennen na deze afstraffing.....
Moet je wel bekennen dat ik wel wat peentjes heb gezweet of het allemaal goed zou komen, of dat ik in een opwelling een paar schoenen had vern***t.....

En, o ja, je moet je lieftallige wederhelft duidelijk zien te maken waarom opeens al haar nagellakremover op is en haar pantykousjes zijn verdwenen......... 8-[