Auteur Topic: Circle of Tailors - Su Misura 1911  (24618 keer gelezen)

Joltcan

  • Gebruiker
  • Berichten: 51
    • Bekijk profiel
Circle of Tailors - Su Misura 1911
Gepost op: 09 december 2007 – 15:47:29
Heb twee shirts aan laten meten door Su Misura 1911. Een donkergrijs shirt, met de randen in de kraag en manchetten diepzwart. Is echt heel goed gelukt als "casual" shirt. Daarnaast nog een traditioneel wit shirt voor onder een pak, met een goede slanke vorm en mooie stof. Voor mij een aanrader. Ga denk ik voortaan alleen nog maar maatshirts laten aanmeten. Voor de rest ben ik erg te spreken over de Glans shirts die bij Sartoria worden verkocht.
highly caffeinated

Joltcan

  • Gebruiker
  • Berichten: 51
    • Bekijk profiel
Circle of Tailors - Su Misura 1911
Reactie #1 Gepost op: 12 februari 2008 – 15:49:10
Weer langsgeweest. Ze hebben nu twee lijnen. De friends en family. Friends is wat ze al hadden. De family lijn lijkt heel erg op Maffeis, of een hele goede Barba. Alleen de prijs is... laten we zeggen niet-Maffeis. Ik laat er twee maken, dus mochten die binnen zijn, dan kom ik het wel melden  :D
highly caffeinated

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Circle of Tailors - Su Misura 1911
Reactie #2 Gepost op: 12 februari 2008 – 15:55:17
Citaat van: "Joltcan"
Weer langsgeweest. Ze hebben nu twee lijnen. De friends en family. Friends is wat ze al hadden. De family lijn lijkt heel erg op Maffeis, of een hele goede Barba. Alleen de prijs is... laten we zeggen niet-Maffeis. Ik laat er twee maken, dus mochten die binnen zijn, dan kom ik het wel melden  :D


Kun je er iets meer over vertellen. Is het goedkoper? Op welke punten is het beter dan Maffeis? Heb je misschien foto's van je casual hemden? :D
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Joltcan

  • Gebruiker
  • Berichten: 51
    • Bekijk profiel
Circle of Tailors - Su Misura 1911
Reactie #3 Gepost op: 12 februari 2008 – 18:44:25
De twee die ik nu heb zal ik een foto van maken. Ze hebben nu twee lijnen. Ik heb de friendship nu. Een wit shirt (traditioneel in alles) en een zwart shirt (casual, grijs met de boorden en manchetten aan de binnenkant zwart). Het zit heel goed en voelt ook lekker aan. De nieuwe shirts die ik zondag aan heb gehad zijn gewoon weer twee klassen hoger. Je ziet bijvoorbeeld dat de stof boven bij de schouders iets extra ruimte heeft, zodat het goed om de schouder sluit. Je voelt het gewoon als je ze aan hebt (en dat zijn nog maar de "standaard" shirts die je even kan passen om een idee te krijgen van wat het is). Ik heb er twee besteld en die moeten er over drie weken zijn. Overigens vergelijk ik ze met mijn Maffeis en Barba "uit het rek" shirts en niet met hun maatwerk. Dat is gewoon te duur voor mij. Dit maatwerk is gewoon betaalbaar en ik heb een leuke prijs gekregen, omdat ze bij mij ook iets met korting hebben gekocht.
highly caffeinated

Biturbo

  • Gebruiker
  • Berichten: 240
    • Bekijk profiel
Circle of Tailors - Su Misura 1911
Reactie #4 Gepost op: 13 februari 2008 – 20:36:42
Ik ben erg benieuwd of ze inderdaad vergelijkbaar zijn met Barba en Maffeis. :)

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Circle of Tailors - Su Misura 1911
Reactie #5 Gepost op: 13 februari 2008 – 21:36:25
Zou iemand de contactgegevens van het bedrijf kunnen posten, voor de volledigheid.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Joltcan

  • Gebruiker
  • Berichten: 51
    • Bekijk profiel
Circle of Tailors - Su Misura 1911
Reactie #6 Gepost op: 17 februari 2008 – 10:18:08
Citaat van: "Sergio"
Zou iemand de contactgegevens van het bedrijf kunnen posten, voor de volledigheid.


http://www.circleoftailors.com/
highly caffeinated

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.349
    • Bekijk profiel
Circle of Tailors - Su Misura 1911
Reactie #7 Gepost op: 17 februari 2008 – 13:13:01
Die beschrijving van je is erg positief, en de prijs is vergelijkbaar met NvN Green Label. Ben benieuwd naar de foto's!

foto010101

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.495
    • Bekijk profiel
Circle of Tailors - Su Misura 1911
Reactie #8 Gepost op: 18 februari 2008 – 19:05:28
Citaat van: "Clay"
Die beschrijving van je is erg positief, en de prijs is vergelijkbaar met NvN Green Label. Ben benieuwd naar de foto's!


Ik ben ook erg benieuwd!
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.349
    • Bekijk profiel
Circle of Tailors - Su Misura 1911
Reactie #9 Gepost op: 27 februari 2008 – 20:33:04
Citaat van: "foto010101"
Citaat van: "Clay"
Die beschrijving van je is erg positief, en de prijs is vergelijkbaar met NvN Green Label. Ben benieuwd naar de foto's!


Ik ben ook erg benieuwd!


Aangezien de benieuwdheid te groot is geworden om verdere foto's af te wachten heb ik via de website een afspraak gemaakt. In de reply op mijn mail bleek dat ik de man die het bedrijf heeft opgericht al kende, wat best toevallig was. De eigenaar/oprichter van Circle of Tailors (die dus samenwerken met Su Misura 1911) heeft naar mijn weten veel ervaring met betere herenkleding en is al jaren werkzaam in die sector.

Vandaag dan naar Amsterdam gegaan, pand aan de Prinsengracht waar Circle of Tailors kantoor houdt. Ik kreeg twee voorbeeldhemden te zien, eentje van de Friendship lijn en een van de Family lijn die momenteel geintroduceerd wordt. Het family lijn zag er erg goed uit, mooie stof, goede afwerking, leuke details, beter dan de hemden die ik zelf in de kast heb hangen.

De friendship lijn ziet er ook prima uit. Prima afwerking, heb zelf geen ervaring met merken als Barba, Finamore etc. maar dit was wel vergelijkbaar met NvN Green Label. Voor het eerste shirt dus voor deze lijn gegaan, ze kosten 119 all-in.

Er is een grote hoeveelheid stoffen waaruit je kunt kiezen, de standaardkleuren wit, blauw en roze zijn in alle mogelijke streepjes, patronen en wevingen te verkrijgen. Om qua kwaliteit wederom een vergelijking te maken met NvN, denk aan cat IV-V van de Green labels (black label heb ik geen ervaring mee). Ook nog wat stoffen in niet-standaard kleuren en patronen maar daar ben ik zelf niet zo in geinteresseerd.
Zelf heb ik voor een lichtblauw/witte dunne streep gekozen. Prima stofje.

Dan de opties: Er is keuze uit verschillende soorten boorden en manchetten, enkel, dubbel, rond, gehoekt, cutaway, classic etc. etc. (voor mij een cutaway en een enkel manchet, rond met 2 knoopjes) Als extra'tjes kun je knoopjes kiezen, allerlei kleurtjes maar natuurlijk ook dik of dunne parelmoer (zelf voor dikke parelmoer gegaan).
Verdere extra'tjes zoals contrasterende stiksels, binnenkant boord/manchet, afwerking knopenlijst, initialen kan allemaal, heb het zelf rustig gehouden met normale stiksels en initiaal linksonder bij de heup.

Pochetje en zampa (jaja) behoren ook tot de extra'tjes en valt allemaal binnen de 119 euro. Volgens mij heb ik nu alle opties opgenoemd, maargoed er valt genoeg te kiezen dus.

Het opmeten op de gebruikelijke plekken, ook wordt er naar afwijkingen aan je lijf gekeken, zo bleken mijn schouders hoog te staan waardoor het shirt aan de voorkant kon gaan trekken dus daar wordt rekening mee gehouden. Was me nog niet eerder verteld bij het aanmeten dus ben benieuwd of en hoe dit in het uiteindelijke shirt kom uit te zien.

Over een week of 4 verwacht ik het resultaat en dan natuurlijk foto's van mijn kant met een eindoordeel, maar de eerste indruk was dus uitstekende waar voor z'n geld.

Binnenkort komen ze ook met MTM pakken, stoffen van Italiaanse weverijen, heb vluchtig door het stalenboekje gebladerd en zaten wel prima dingen bij, dus ben benieuwd wanneer en voor welke prijs dat beschikbaar is.

AJM

  • Gebruiker
  • Berichten: 552
    • Bekijk profiel
Circle of Tailors - Su Misura 1911
Reactie #10 Gepost op: 27 februari 2008 – 20:42:15
Klinkt goed allemaal, ben benieuwd naar het resultaat!

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Circle of Tailors - Su Misura 1911
Reactie #11 Gepost op: 27 februari 2008 – 20:50:19
Citaat van: "Clay"
Citaat van: "foto010101"
Citaat van: "Clay"
Die beschrijving van je is erg positief, en de prijs is vergelijkbaar met NvN Green Label. Ben benieuwd naar de foto's!


Ik ben ook erg benieuwd!


Verhaal

Klinkt helemaal niet verkeerd, Clay. Ben benieuwd naar de foto's van het eindresultaat.

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Circle of Tailors - Su Misura 1911
Reactie #12 Gepost op: 27 februari 2008 – 21:06:31
Dank voor je uiteenzetting Clay. Hoewel foto's en uiteindelijke mening nog niet bekend zijn heb je nu al een goed beeld gegeven met je post.
'k ben zelf wel benieuwd wat de mate van handwerk is in de Family-lijn.
Heb je daar enig idee van?
You can buy clothes, but you can't buy style

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Circle of Tailors - Su Misura 1911
Reactie #13 Gepost op: 27 februari 2008 – 21:24:50
Citaat van: "Dirk"
Dank voor je uiteenzetting Clay. Hoewel foto's en uiteindelijke mening nog niet bekend zijn heb je nu al een goed beeld gegeven met je post.
'k ben zelf wel benieuwd wat de mate van handwerk is in de Family-lijn.
Heb je daar enig idee van?

Voor 119e krijg je geen handwerk. :D
This, madame, is Versailles.

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Circle of Tailors - Su Misura 1911
Reactie #14 Gepost op: 27 februari 2008 – 21:31:04
Citaat van: "Rogier"
Citaat van: "Dirk"
Dank voor je uiteenzetting Clay. Hoewel foto's en uiteindelijke mening nog niet bekend zijn heb je nu al een goed beeld gegeven met je post.
'k ben zelf wel benieuwd wat de mate van handwerk is in de Family-lijn.
Heb je daar enig idee van?

Voor 119e krijg je geen handwerk. :D


Direct van de site:
De handgemaakte Family-lijn kent drie prijscategorieën; € 169,- € 189,- en € 209,- Dit is afhankelijk van de stof en niet van de opties.
Ligt dus net iets onder de BL-prijzen van Cami (bij andere merken ben ik hierin niet bekend :lol: )
You can buy clothes, but you can't buy style