Auteur Topic: Pochet  (315952 keer gelezen)

Charlie

• Gast
Re: Pochet
Reactie #825 Gepost op: 11 februari 2012 - 01:53:55
Ik ben de laatste tijd weer veel bij klanten in de overheid (Ministeries) en werkzaam in de IT. De afstand is al groter alleen al omdat ik een das draag (eigenlijk al omdat een pak aan heb) laat staan dat ik er nog een pochet aan toevoeg dan heb ik helemaal een kloof, dat is iets wat ik niet wil met klanten zeker niet in sales.

Een pak en das? Wat is dat? Het is toch gewoon de grootste verloedering van de samenleving...

Die verdomde fusking casual friday cloth plonkers.

Nicollo Machiavelli

• Bekijk profiel
Reactie #826 Gepost op: 11 februari 2012 - 02:30:07
Het mocht je misschien nog niet zijn opgevallen Charles, maar in Nederland is het iedere dag casual Friday.
Een persoon kan op om twee redenen worden aangevallen: ten eerste omdat men hem wil onderwerpen, en ten tweede omdat men bang is door hem onderworpen te worden.
(uit "Discorsi")

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #827 Gepost op: 11 februari 2012 - 22:44:00
Groep die vindt dat je prima een pochet op kantoor kunt dragen valt volgens mij redelijk samen met de groep die nog nooit op een kantoor gewerkt heeft.

Ach man, dat is geklets in de ruimte wat je daar zegt.

Hier toch nog even op terug komen.

Ik denk dat je opmerking mee betrekking op je eigen post heeft, Charlie.
Je zit net op een notaris kantoor en ik durf te wedden (weet eigenlijk wel zeker, dat Marcos een stuk meer kantoren heeft gezien en er al een stuk langer zit. Mijn ervaring is ook dat je echt moet zoeken naar de mensen met een pochet op kantoor. Op mijn vorige week had er 1 van de 1000 een pochet en bij klanten zie ik ook al niet veel anders.
if i stop lying i just disappoint you

Charlie

• Gast
Reactie #828 Gepost op: 11 februari 2012 - 23:32:57
Werkelijk, waarom moet je jezelf toch altijd aanpassen aan de meerderheid? Het feit dat de meerderheid op een kantoor (what kantoor dan ook) geen pochetje draagt, wil nog niet zeggen dat jij dus ook maar geen pochetje moet dragen. Dat is zo ontzettend Nederlands; aanpassen aan de meerderheid en doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.

Wat een ongelofelijke onzin.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #829 Gepost op: 11 februari 2012 - 23:40:09
Typische studentenhouding Charlie. "Waarvoor een pak aantrekken bij een sollicitatie? Fuck it, omdat iedereen dat doet hoef ik het toch niet te doen? Het gaat toch om m'n kunnen en niet om m'n voorkomen?"

Een stukje aanpassings- en inlevingsvermogen kan geen kwaad.

Nogmaals de vraag omdraaien, waarvoor heb je zoveel moeite met aanpassen?

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #830 Gepost op: 12 februari 2012 - 00:33:24
Werkelijk, waarom moet je jezelf toch altijd aanpassen aan de meerderheid?

Wat een ongelofelijke onzin.
Charlie, ik geloof dat je hier toch echt een puntje mist. Het gaat er hier niet om dat je je aanpast in de zin dat je jezelf 'onrecht' aandoet, zoals je lijkt te suggereren; in vrijheid mag je inderdaad 'onaangepast' (kleed)gedrag vertonen, dunkt me. In die vrije setting mag je inderdaad zo onaangepast zijn als je maar wilt.

Hier gaat het meer om een empathische attitude waaraan ook nog eens bepaalde gunstige (dan wel ongunstige) gevolgen verbonden kunnen worden in strikt professionele setting. Overdressed kan dan wel eens negatieve impact hebben; dat lijkt me eigenlijk allemaal nogal logisch en voorspelbaar.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #831 Gepost op: 12 februari 2012 - 00:35:27
Eens met Paul en dat wordt hier ook al meerdere malen bevestigd. Verder heb ik, nu, geen zin meer om er nog meer toetsaanslagen aan te besteden.
if i stop lying i just disappoint you

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #832 Gepost op: 12 februari 2012 - 01:27:01
Eens met Paul en dat wordt hier ook al meerdere malen bevestigd. Verder heb ik, nu, geen zin meer om er nog meer toetsaanslagen aan te besteden.
+1

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #833 Gepost op: 12 februari 2012 - 01:44:24
Ik vind een pochet voor op een feestje of een date. Of thuis achter de computer, met photo booth open. En een lach.

Charlie

• Gast
Reactie #834 Gepost op: 12 februari 2012 - 01:55:40
Typische studentenhouding Charlie. "Waarvoor een pak aantrekken bij een sollicitatie? Fuck it, omdat iedereen dat doet hoef ik het toch niet te doen? Het gaat toch om m'n kunnen en niet om m'n voorkomen?"

Een stukje aanpassings- en inlevingsvermogen kan geen kwaad.

Nogmaals de vraag omdraaien, waarvoor heb je zoveel moeite met aanpassen?

Er is een wezenlijk verschil tussen een pak en zoiets kleins als een pochetje. Ach, we zullen het hier nooit over eens worden vrees ik. Ik ga lekker door met het dragen van een pochetje. En zoals wij zeggen: als iemand er niet tegen kan; fuck the world, drie bier.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #835 Gepost op: 12 februari 2012 - 23:48:59
Er is een wezenlijk verschil tussen een pak en zoiets kleins als een pochetje. Ach, we zullen het hier nooit over eens worden vrees ik. Ik ga lekker door met het dragen van een pochetje. En zoals wij zeggen: als iemand er niet tegen kan; fuck the world, drie bier.

Als je met het even weg zetten van de "fuck the world" attitude een mooie baan kan krijgen, of althans je kans daarop vergroot, of sterker nog kans hebt dat je je kans vergroot, dan is het wel de moeite waard.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Charlie

• Gast
Reactie #836 Gepost op: 13 februari 2012 - 00:29:20
Als je met het even weg zetten van de "fuck the world" attitude een mooie baan kan krijgen, of althans je kans daarop vergroot, of sterker nog kans hebt dat je je kans vergroot, dan is het wel de moeite waard.

Precies, jij snapt 'em homie.

Mediaman

• Gast
Reactie #837 Gepost op: 06 maart 2012 - 22:11:20
Een webshop die ik nog niet kende: http://www.pochette-square.com/en/

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #838 Gepost op: 07 maart 2012 - 00:32:44
Een webshop die ik nog niet kende: http://www.pochette-square.com/en/

Ziet er leuk uit. Ervaring met de kwaliteit van de producten?
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Mediaman

• Gast
Reactie #839 Gepost op: 07 maart 2012 - 02:42:11
Ziet er leuk uit. Ervaring met de kwaliteit van de producten?

Vond ik ook en nee.