Mijn kleermaker adviseerde me om zelf stof bij de stoffenwinkel te kopen. Hij zou ze dan afwerken. Is een stuk goedkoper als je wat meer kleuren pochet's wil hebben voor een goede prijs.
Is ook prima zčlf te doen: bij de meeste stoffenboeren kun je vanaf 50cm van de rol kopen. Met een standaardstofbreedte van 1.40m haal je daar ruim 4 pochets van 28x28 cm uit.
Als je een naaimachine hebt zit er een speciaal voetje voor een
rolzoom bij. Die kun je gebruiken je om pochets af te werken. Goeie pochets zijn echter handgepit. Dat is een techniek de je even onder de knie moet krijgen. (Zelf maak ik mijn zakdoeken van oude shirts: er gaan twee stuks van 34x34 cm uit een rugpand. Die pit ik met de hand, om te 'oefenen'. Een prettig klusje voor in de trein of het vliegtuig, waar je gratis unieke handgemaakte zakdoeken van Zwitsers, Egyptisch of Sea Island katoen aan over houdt.
How dandy is THAT?! 
)
Rolzoomvoet in actie. Het zwarte garen is gebruikt ter verduidelijking, vanzelf. Persoonlijk gebruik ik geen recht stiksel maar een klein zigzagsteekje: steek door de rol, steek ernaast, etcetera. Wat ook prima kan is rolzoompje maken met rijggaren, pitten met de hand –in de goeie kleur natuurlijk– en de rijgdraad daarna uithalen. Dan zit je altijd goed!

Voor handgerolde zomen een handleiding hier:
http://www.samhober.com/howtomakeapocketsquare/howtomakeapocketsquare.htm