Auteur Topic: Pochet  (315958 keer gelezen)

Ach

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Pochet
Reactie #600 Gepost op: 25 oktober 2010 - 15:48:56
Even wat anders: hebben de heren ook wel eens dat hun zijden pochetjes in de loop van de dag 'uit het borstzakje kruipen'? Ik heb het met een pochet dat ik slechts subtiel toon, maar na een paar uur enorm uitbundig uit het borstzakje steekt (zeg maar Orno-style ;))

Ik heb dat zelf eigenlijk alleen met zijden pochetten. Met linnen, katoen of een blend van beiden heb ik daar eigenlijk nooit last van. Mijn oplossing is dus ook meer van de laatstgenoemde stoffen te gebruiken.

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #601 Gepost op: 25 oktober 2010 - 15:57:50
't Is maar één keer in het jaar Veteranendag (29 juni), dus voor die gelegenheid ook gewoon een echte anjer dragen!

You can buy clothes, but you can't buy style

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #602 Gepost op: 25 oktober 2010 - 16:02:49
Ik ben altijd heel tolerant tegen andermans leuke spulletjes maar een machinaal randje op een pochet dat vind ik er echt niet uitzien dan kun je net zo goed een tissue in je borstzak proppen.

@Dirk: mijn pochets kruipen zo nu en dan ook omhoog maar dat is nou eenmaal een kwestie van wie mooi wil zijn moet pijnlijden.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #603 Gepost op: 25 oktober 2010 - 16:21:20
Ik wil het handgerolde randje een kans geven, maar kan je uitleg over de blinde steek niet helemaal volgen.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #604 Gepost op: 26 oktober 2010 - 20:33:13
Ik wil het handgerolde randje een kans geven, maar kan je uitleg over de blinde steek niet helemaal volgen.

Edit: helemaal niet zelfs. Wilde vanavond de schaar in het shirt zetten maar gaat niks worden als ik de uitleg niet begrijp. En vrouw zegt 'dankjedekoekoek' als het gaat om handgerold randje. Ze wil wel met de naaimachine de rand omtornen ofzoiets. Dus niet afstikken om te voorkomen dat het pochetje uitrafelt maar wel.... kweet niet hoe ik het uit moet leggen....

Overigens is zijde anjer vaak te dragen: anjerdag, geboorte- en sterfdag Bernhard, binnenkort bezoekje aan Soestdijk en op alle andere dagen dat je je kostuum wilt opfleuren.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Mediaman

• Gast
Reactie #605 Gepost op: 26 oktober 2010 - 20:37:39
Ik vind wel een witte anjer direct de link naar Benno oproept en als je dat niet beoogt, dat je dan deze bloem niet meer 'normaal' kan dragen.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #606 Gepost op: 26 oktober 2010 - 20:43:07
Iets heel anders gents. Wat voor kleur pochet zou bijna altijd goed staan bij een blauw of grijs pak en een wit overhemd? Bij een blauw overhemd staat een wit pochet eigenlijk altijd goed, maar ik vind wit met wit erg saai worden.

Mediaman

• Gast
Reactie #607 Gepost op: 26 oktober 2010 - 20:45:27
Daarom zijn de witte exemplaren met de gekleurde randjes zo prettig. In dit geval zou ik zeggen wit met een lichtblauw randje. Kent Wang heeft ze voor een goede prijs.

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #608 Gepost op: 26 oktober 2010 - 20:47:47
Ga je 'm nou maken of niet, Victor?

Ik moet er even de tijd voor vrijmaken, zal een zaterdag of zondag worden want ik wil wel een handgerold lefdoekje
You can buy clothes, but you can't buy style

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #609 Gepost op: 26 oktober 2010 - 20:50:08
Iets heel anders gents. Wat voor kleur pochet zou bijna altijd goed staan bij een blauw of grijs pak en een wit overhemd? Bij een blauw overhemd staat een wit pochet eigenlijk altijd goed, maar ik vind wit met wit erg saai worden.

Hangt nogal van de das af. Je draagt er toch wel een das bij? Eigenlijk kan alles wel, een neutraler canvas dan blauw of grijs met wit bestaat ongeveer niet.

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #610 Gepost op: 26 oktober 2010 - 20:50:33
Ga je 'm nou maken of niet, Victor?

De geest is wel gewillig maar het vlees is zo zwak.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #611 Gepost op: 26 oktober 2010 - 20:53:25
Daarom zijn de witte exemplaren met de gekleurde randjes zo prettig. In dit geval zou ik zeggen wit met een lichtblauw randje. Kent Wang heeft ze voor een goede prijs.
Dat kleurtje moet je vaak eigenlijk weer afstemmen met de das. Anders is het weer zo'n circus van kleuren.
Hangt nogal van de das af. Je draagt er toch wel een das bij? Eigenlijk kan alles wel, een neutraler canvas dan blauw of grijs met wit bestaat ongeveer niet.
Dat is waar. Ik zie het alleen niet zo zitten om ook een berg van die pochetjes te hebben. Ben een beetje aan het zoeken wat de ideale kleuren zijn die bijna overal bij passen.

Mediaman

• Gast
Reactie #612 Gepost op: 26 oktober 2010 - 20:54:41
Dan is wit denk ik je beste keus en komt de kleur vd das.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #613 Gepost op: 26 oktober 2010 - 20:58:02
Hmm. Trouwens Media, ik vind zelf die Kent Wang pochetjes wel aardig maar niet geweldig. De pochetjes van Godard zijn een tientje duurder bij Vanità maar wel een poepie mooier. Gelijk meegenomen vandaag.

Mediaman

• Gast
Reactie #614 Gepost op: 26 oktober 2010 - 21:01:09
Hmm. Trouwens Media, ik vind zelf die Kent Wang pochetjes wel aardig maar niet geweldig. De pochetjes van Godard zijn een tientje duurder bij Vanità maar wel een poepie mooier. Gelijk meegenomen vandaag.

Ik heb beide en ze bevallen me beide. De mannen van Vanita rekenen wel een erg goede prijs, bij Via Andres verderop zijn ze een stuk duurder.