Auteur Topic: New Tailor  (231756 keer gelezen)

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #15 Gepost op: 24 februari 2005 – 17:29:46
Citaat van: "Nexus"
Vaak gestelde vragen

Wat kost een pak?
In Italië en Polen worden de pakken geheel met de hand vervaardigd en zijn de dames en heren kleermakers met een knoopsgat alleen al 15 minuten bezig.

Mooi traditioneel dus...

Begin wel steeds meer voorkeur voor italiaans te krijgen :) (Ook vanwege m'n eigen postuur overigens). Jammer van het prijsverschil alleen.

guest45

  • Gast
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #16 Gepost op: 24 februari 2005 – 18:40:29
vanwege je postuur? hoezo? ik geloof dat wij plm het zelfde postuur hebben en mij lijkt cut to the bone dan juist mooier  :?:
(alleen ben ik niet zo van de duursporten)

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #17 Gepost op: 24 februari 2005 – 23:59:48
Ik vind hun pakken niet mooi.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #18 Gepost op: 25 februari 2005 – 00:08:52
Is dit die winkel op de Beethovenstraat te Amsterdam?

Ben er 1x binnen geweest. Was zeg maar niet mijn slag verkopers. Heb dan ook niet echt aandachtig naar de pakken gekeken.
Sailing, an expensive way to travel for free"

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #19 Gepost op: 25 februari 2005 – 00:10:39
Ze hebben het toch over die zaak in utrecht of heb ik het nu mis.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #20 Gepost op: 25 februari 2005 – 07:39:33
Ze zitten in A'dam en Utrecht. Heb er afgelopen zaterdagavond even naar binnen gekeken (Utrecht) maar het zag er wel leuk uit hoor. Kon de pakken dus niet nader bekijken, maar denk dat ik dat binnenkort wel ga doen.

Gusto, heb je wel eens bijv. hun italiaanse pakken (Clad la Sartoria) bekeken? Schijnbaar volledig handwerk.
Fashion can be bought. Style one must possess.

kiton

  • Gebruiker
  • Berichten: 142
    • Bekijk profiel
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #21 Gepost op: 26 februari 2005 – 17:16:26
Ben er wel eens wezen kijken. Als je ze wil mailen voor meer info mail dan met  [email protected] die mailt je snel en zeer uitgebreid en vriendelijk terug. Ze hadden seven fold dassen van T.O.T.T. De hemden zijn vrij prijzig, 210 euro voor een sea island hemd dat machinaal vervaardigd is dan kun je beter voor barba gaan.

Ze beweren kiton, Isaia brioni e.d. te overtreffen tegen een betere prijs. Het klinkt goed en de pakken die ik heb gezien zijn ook echt helemaal handgemaakt vakwerk voor een goede prijs. Het zou best zo kunnen zijn dat ik nog een keer een clad la sartoriale pak laat maken maar ik wacht eerst de sf caruso actie af.

Om hun maar te citeren. zie onderstaande

Samen met ons Poolse atelier Zieniewicz hebben we een nieuw model  ontwikkeld. Uiteraard bieden we ook deze nieuwe lijn alleen op maat aan. Het is het ideale pak omdat het de fraaie en nonchalante constructie van een Italiaans pak combineert met het strakke en goed getailleerde van het Engelse. Het pak wordt volledig met de hand gemaakt en oogt schoon en strak zoals onze Engelse pakken. Het comfort zal fameus zijn. We durven met trots en recht te zeggen dat het een mooier pak is dan de pakken van Kiton, Brioni, Isaia en Pal Zilleri. En bovendien goedkoper.
l bello è quello che non si vede

guest45

  • Gast
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #22 Gepost op: 26 februari 2005 – 18:40:59
Citaat van: "kiton"
We durven met trots en recht te zeggen dat het een mooier pak is dan de pakken van Kiton, Brioni, Isaia en Pal Zilleri. En bovendien goedkoper.


Zileri past ook helemaal in dat rijtje :lol:  
door dit soort "fouten" zou ik dara niet eens gaan kijken..lijkt wel alsof die lui niet eens weten waar ze het over hebben... :roll:

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #23 Gepost op: 26 februari 2005 – 21:29:28
Citaat van: "Chris"
Citaat van: "kiton"
We durven met trots en recht te zeggen dat het een mooier pak is dan de pakken van Kiton, Brioni, Isaia en Pal Zilleri. En bovendien goedkoper.


Zileri past ook helemaal in dat rijtje :lol:  
door dit soort "fouten" zou ik dara niet eens gaan kijken..lijkt wel alsof die lui niet eens weten waar ze het over hebben... :roll:

Niet netjes idd....  :shock:

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #24 Gepost op: 27 februari 2005 – 01:26:24
Citaat van: "Nexus"
Ze zitten in A'dam en Utrecht. Heb er afgelopen zaterdagavond even naar binnen gekeken (Utrecht) maar het zag er wel leuk uit hoor. Kon de pakken dus niet nader bekijken, maar denk dat ik dat binnenkort wel ga doen.

Gusto, heb je wel eens bijv. hun italiaanse pakken (Clad la Sartoria) bekeken? Schijnbaar volledig handwerk.
Ik vind ze gewoon niet mooi maar smaken verschillen.Beter is er zelf eens te gaan kijken.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #25 Gepost op: 15 maart 2005 – 16:29:34
Ik heb een afspraak gemaakt voor volgende week donderdag (helaas was morgen de agenda stampvol, was dan toevallig in de buurt). Duurt anderhalf uur. Grote kans dus dat ik er een bespoke pak aan laat meten \:D/. Als de pakken van Clad la Sartoriale (volledig handgemaakt, komt geen machine bij te pas, net als bijv. Caraceni) in de buurt komen van bijv. Borrelli (terwijl ze beduidend minder kosten) ben ik verkocht ;).

Ik heb gemaild en gebeld met de mensen van New Tailor, ook wat foto's op mijn verzoek ontvangen, en ik was onder de indruk van hun expertise en passie voor het product (kan wel wat daarvan posten). Dit heeft me overtuigd een afspraak te maken.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #26 Gepost op: 15 maart 2005 – 20:59:06

Half gevoerd jasje van Clad la Sartoriale.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #27 Gepost op: 15 maart 2005 – 21:36:49
Citaat van: "Nexus"
Citaat van: "kiton"
Nee vanaf 650 geldt voor de engelse pakken, die zijn wat goedkoper omdat de knoopsgaten er machinaal worden aangezet (ze kunnen wel open) en de lange naden worden machinaal genaaid. De poolse en italiaanse pakken zijn echter wel geheel handgemaakt

Aha, interessant, bedankt!



Volgens de verkoper zit er in het engelse pak (vanaf EUR 650,-) een beetje plakwerk om de onberispelijke engelse look te garanderen. De italiaanse pakken zitten veel nonchalanter (rommeliger, zie ook Bram Moscovics met zijn borreli´s).
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #28 Gepost op: 15 maart 2005 – 21:39:02
Tegenwoordig zou er geen lijm meer inzitten heb ik begrepen. In het Engelse pak zit wel hier en daar wat machinewerk. Bijv. lange naden en knoopsgaten.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #29 Gepost op: 15 maart 2005 – 21:50:22
Ik was er vanmiddag nog rond 14.15 uur. Mag toch hopen dat dat nog onder tegenwoordig valt !!! :wink:  :D
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot