Auteur Topic: Goede overhemden, maar niet te duur  (68512 keer gelezen)

Thomas

  • Gebruiker
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
Goede overhemden, maar niet te duur
Reactie #60 Gepost op: 05 januari 2005 – 10:42:38
Gister heb ik mijn La chemiserie traditionelle shirt binnen gekregen!

Mooi geworden, qua stoffen en motief enzo. maar dat is natuurlijk mijn eigen mening ;)

Het overhemd is mooi afgewerkt met leuke details die ik er zelf in heb gezet, weliswaar geen handwerk maar machinaal gemaakt. details die erin zitten zijn verborgen button downs, intitialen erin, dubbele knoop bij het boord, andere stof aan de onderkant van de dubbele manchetten en in het boord.

Pasvorm is aardig, ik zou het het liefst nog iets getailleerder willen, maar het probleem is dat het dan gaat trekken enzo. ik zag laatst een jongen in een shirt dat zo strak zat als een t-shirt, en rimpelde ontzettend...dat vind ik ook niets.
het overhemd krimpt nog iets, dus dan zal het op het lijf, schouders en armen prima zitten. veel beter dan confectie iig.
enige nadeel vind ik de mouwopzet, die mocht hoger..de omvang van de mouwen is naar mijn mening iets te groot, en daar had ik niet aan gedacht toen ik het liet maken!

Voordelen:
- niet duur
- afwerking is prima
- pasvorm op het lichaam prima

nadelen
- mouwomvang vrij groot

Ik zou er nog weleens een overhemd laten maken, omdat het wel een stuk beter is dan het gemiddelde confectie overhemd.
wil je echt een authentiek handgemaakt overhemd dan is dit het niet helemaal omdat er geen handgestikte knoopsgaten e.d. op zitten. (overigens zijn dat nog neit echt details waar ik waarde aan hecht)

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
Goede overhemden, maar niet te duur
Reactie #61 Gepost op: 05 januari 2005 – 11:08:49
Citaat van: "Thomas"
Gister heb ik mijn La chemiserie traditionelle shirt binnen gekregen!

Mooi geworden, qua stoffen en motief enzo. maar dat is natuurlijk mijn eigen mening ;)

Het overhemd is mooi afgewerkt met leuke details die ik er zelf in heb gezet, weliswaar geen handwerk maar machinaal gemaakt. details die erin zitten zijn verborgen button downs, intitialen erin, dubbele knoop bij het boord, andere stof aan de onderkant van de dubbele manchetten en in het boord.

Pasvorm is aardig, ik zou het het liefst nog iets getailleerder willen, maar het probleem is dat het dan gaat trekken enzo. ik zag laatst een jongen in een shirt dat zo strak zat als een t-shirt, en rimpelde ontzettend...dat vind ik ook niets.
het overhemd krimpt nog iets, dus dan zal het op het lijf, schouders en armen prima zitten. veel beter dan confectie iig.
enige nadeel vind ik de mouwopzet, die mocht hoger..de omvang van de mouwen is naar mijn mening iets te groot, en daar had ik niet aan gedacht toen ik het liet maken!

Voordelen:
- niet duur
- afwerking is prima
- pasvorm op het lichaam prima

nadelen
- mouwomvang vrij groot

Ik zou er nog weleens een overhemd laten maken, omdat het wel een stuk beter is dan het gemiddelde confectie overhemd.
wil je echt een authentiek handgemaakt overhemd dan is dit het niet helemaal omdat er geen handgestikte knoopsgaten e.d. op zitten. (overigens zijn dat nog neit echt details waar ik waarde aan hecht)

Heb je er misschien een foto van?

Thomas

  • Gebruiker
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
Goede overhemden, maar niet te duur
Reactie #62 Gepost op: 05 januari 2005 – 11:47:50
foto's komen eraan, moet nog eventjes de digi cam installeren..
vanavond!

edit:
die site, italianshirts.nl die is echt onwijs goedkoop, je kunt dan ook niet echt hele speciale opties doen, maar toch. ben benieuwd hoe de ervaringen zijn. de stoffen vind ik niet echt spannend. bovendien vertrouw ik dat via een site niet echt omdat kleur af kan wijken enzo...

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Goede overhemden, maar niet te duur
Reactie #63 Gepost op: 05 januari 2005 – 12:23:48
Ik heb daar ook maar één stofje gevonden dat ik leuk vond, krijg 't shirt hopelijk met een paar weken binnen :)
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Thomas

  • Gebruiker
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
Goede overhemden, maar niet te duur
Reactie #64 Gepost op: 05 januari 2005 – 14:04:54
welk stofje?
en welke opties had je trouwens?
en welk boord/manchet
ik vind het maar raar, ik wilde een 3 knoops boord kiezen, en dat kon niet zonder button down :S

kan alleen widespread zonder button down nemen ofzo?

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Goede overhemden, maar niet te duur
Reactie #65 Gepost op: 05 januari 2005 – 15:47:55
heb een paars/wit gestreepte stof (principe reeks geloof ik), cutaway met 2 knopen, dubbele manchetten en donkerblauwe stiksels
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Dionysus

  • Gebruiker
  • Berichten: 177
    • Bekijk profiel
Goede overhemden, maar niet te duur
Reactie #66 Gepost op: 28 januari 2005 – 17:45:24
Citaat van: "W1ZZ"
heb een paars/wit gestreepte stof (principe reeks geloof ik), cutaway met 2 knopen, dubbele manchetten en donkerblauwe stiksels


Inmiddels al binnen gekregen? Ben wel benieuwd...  :).
i]"I like hearing myself talk. It is one of my greatest pleasures. I often have long conversations all by myself and I am so clever that sometimes I don't understand a word of what I'm saying."[/i]

Oscar Wilde

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Goede overhemden, maar niet te duur
Reactie #67 Gepost op: 28 januari 2005 – 23:37:22
Ik ga 'm als 't goed is maandag ophalen maar ik vertrek dinsdagochtend naar Rome dus ik heb waarschijnlijk geen tijd om foto's te plaatsen, hoogstens even een berichtje met mijn bevindingen... Foto's komen dan wel na Rome...
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Goede overhemden, maar niet te duur
Reactie #68 Gepost op: 31 januari 2005 – 20:38:02
Ik heb 't shirt binnen en ik ben zeer tevreden! Het is absoluut geen Barba/Borrelli/Finamore maar de prijs/kwaliteit-verhouding is uitstekend (shirt was ca. €65,-). Misschien heb ik gewoon geluk met een lichaam dat goed reageert op confectie, of zoals in dit geval bestellen via internet maar behalve dat het nog iets strakker mag (iets dat ongetwijfeld na de eerste wasbeurt zal gebeuren) ben ik erg happy. Enige puntje dat ik echt jammer vind is dat ze ondanks dat ze het op bestelling voor je in elkaar naaien toch een maatlabeltje erin naaien. :( Dat is echt overbodig en het geeft alleen maar de indruk dat het shirt misschien toch niet speciaal voor jou in elkaar gezet is.

Ik ben ook prima tevreden over de service. Ze sturen van tijd tot tijd een e-mail met info over de progressie van je shirt. Daarna kon ik kiezen tussen het opgestuurd krijgen en zelf ophalen. Omdat ik het per sé morgen wilde hebben om mee te nemen naar Rome heb ik 't opgehaald en ik kon kiezen tussen 't ophalen in hun winkel of op 't station. Voor 't laatste gekozen en toen is die kerel in de wagen gesprongen en heeft 't naar 't station gebracht...
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

guest45

  • Gast
Goede overhemden, maar niet te duur
Reactie #69 Gepost op: 31 januari 2005 – 20:40:13
netjes...klingt beterdan bivolino qua service...maardat zit dan ookin belgie
foto's?

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Goede overhemden, maar niet te duur
Reactie #70 Gepost op: 31 januari 2005 – 20:42:44
First thing after Rome (nou ja, niet het eerste ;))!

Bij Bivolino heb ik nog geen shirt besteld maar ik zit nog wel te denken over het bestellen van een wit visgraatmotief shirt daar alleen je kunt eigenlijk alleen boordmaat + tailleren aangeven daar, toch?
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

guest45

  • Gast
Goede overhemden, maar niet te duur
Reactie #71 Gepost op: 31 januari 2005 – 21:46:56
ik heb wit visgraat van ze ben wel over dat hemd te spreken voor die prijs! hemd zit goed wel. Heb je stofstaaltjes besteld? ik heb echt tig van di boekjes inmiddels...de staaltjes worden ook voor creatieve doeleinden gebruikt :lol:
je kunt idd kiezen voor slim fit enzo...boormaat moet je gewoon opgeven b.v. 38
je krijgt geen lable met 38 erin bij ze.
je kunt ook kiezen voor meer maatwerk, maar dat kost extra en dan moet je ook gewoon de maten opgeven.

DL

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.225
    • Bekijk profiel
Re: Goede overhemden, maar niet te duur
Reactie #72 Gepost op: 22 oktober 2009 – 10:44:17
Een kick van 4 jaar maar het moet maar.

Van mij dus ook deze vraag, welke maker verkoopt goede overhemden die niet te duur en wel erg slank zijn?
Met niet te duur bedoel ik onder de 90/100 euro.

Mediaman

  • Gast
Re: Goede overhemden, maar niet te duur
Reactie #73 Gepost op: 22 oktober 2009 – 11:34:34
Een kick van 4 jaar maar het moet maar.

Van mij dus ook deze vraag, welke maker verkoopt goede overhemden die niet te duur en wel erg slank zijn?
Met niet te duur bedoel ik onder de 90/100 euro.

Dan zou ik een keer gaan kijken en passen bij De Bijenkorf.

DL

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.225
    • Bekijk profiel
Re: Goede overhemden, maar niet te duur
Reactie #74 Gepost op: 22 oktober 2009 – 11:36:29
Alveare?

Dat zijn cottonpoly-mixjes toch?