Auteur Topic: Goede overhemden, maar niet te duur  (73411 keer gelezen)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Goede overhemden, maar niet te duur
Reactie #105 Gepost op: 23 oktober 2009 - 14:15:07
Alleen al van de zinssnede 'maar niet te duur' krijg ik onaangenaam kippevel.
Doet mij denken aan mijn collega's die net zo'n pak als ik willen, maar als ik
de prijzen noem, krijg ik meteen zo'n calvinistisch zuur mondje te zien.

*Gniffel!*

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #106 Gepost op: 23 oktober 2009 - 17:48:41
Ik vind dit maar een vreemd topic.

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #107 Gepost op: 23 oktober 2009 - 17:50:33
Herenkleding voor ware fijnproevers... en SHB hebben niks met elkaar te maken :-k

69,- euro in vergelijking met 278,- euro voor een shirt. Ik post niet veel, maar ik zie wel dat hier merken worden genoemd, die hier verre van thuis horen… Ga dan op hippekleding.hyves.nl posten..
Respect the beard

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #108 Gepost op: 23 oktober 2009 - 17:56:41
Dat ben ik dan weer niet met je eens. Ook voor een wat kleiner budget moet een plaats zijn. Of SbH voor 70 euro dan de beste keus is, is een tweede... Overigens vind ik 70 euro voor een shirt niet 'extreem' goedkoop, eerder 'gewoon' goedkoop. Voor dat geld koop je bij SuSu een zeer acceptabel rtw-shirt, en soms zelfs (bijna) een mtm... Niet iedereen heeft geld voor uitsluitend Borrelli-spul.

Ik vind zelf gewoon de essentie van het topic vreemd, te algemeen. Er is toch ook geen topic: 'Goede schoenen, maar niet te duur'? Goede schoenen voor een faire prijs is waar iedereen naar op zoek is. Daarom is er zowel een topic voor liefhebbers van Markowski als voor liefhebbers van John Lobb.

Beter zou je een 'beginners-topic' voor shirts kunnen maken, met bijvoorbeeld alle 'SF-goedgekeurde' adresjes voor betaalbare overhemden.

Arthur Dent

• Gebruiker
  • What's the story?
    • Bekijk profiel
Reactie #109 Gepost op: 24 oktober 2009 - 12:33:53
^Goed idee
Daar heb je ook direct meer aan dan aan dit topic. Een soort instapperstopic.
"A well-tied tie is the first serious step in life."
- Oscar Wilde

Dorpsgek

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #110 Gepost op: 24 oktober 2009 - 23:09:04
Ik post niet veel, maar ik zie wel dat hier merken worden genoemd, die hier verre van thuis horen… Ga dan op hippekleding.hyves.nl posten..

Prijs en/of merk versus 'stijl' staan volledig los van elkaar. Bovendien kunnen je het topic over een modemerk als Santoni dan ook wel gaan sluiten.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #111 Gepost op: 24 oktober 2009 - 23:12:24
Prijs en/of merk versus 'stijl' staan volledig los van elkaar. Bovendien kunnen je het topic over een modemerk als Santoni dan ook wel gaan sluiten.

Een shirt van 7 tientjes kan per definitie niet onder de noemer 'fijnproevers' worden geschaard, omdat de stoffen en de maakwijze niet voldoen. Santoni maakt nog prachtige GY's, dus je faalt. :mrgreen:
This, madame, is Versailles.

Arthur Dent

• Gebruiker
  • What's the story?
    • Bekijk profiel
Reactie #112 Gepost op: 25 oktober 2009 - 01:34:30
Een shirt van 7 tientjes kan per definitie niet onder de noemer 'fijnproevers' worden geschaard, omdat de stoffen en de maakwijze niet voldoen. Santoni maakt nog prachtige GY's, dus je faalt. :mrgreen:

Mee eens, ik koop lang niet altijd kleding die SF-waardig  is. Maar daar heb ik het dan ook niet over hier, geen probleem, maar het hoort hier niet thuis.
"A well-tied tie is the first serious step in life."
- Oscar Wilde

Cambiare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #113 Gepost op: 25 oktober 2009 - 08:58:25

Dat stijl los staat van prijs en/of merk klopt, wat dat betreft heeft dit forum niet helemaal de goede naam.
Kijk maar naar de blog van de sartorialist, daar zie je genoeg stijlvolle mensen in bij elkaar gesprokkelde
niemandalletjes die ze gewoon slim weten te combineren. De sartorialist vermeld dit ook veelvuldig in zijn
commentaren dat hij dat knap vind.

Echter ... ik ben heel blij dat dit stijlforum bestaat in zijn vorm en dat het een bepaalde schifting kent,
zodat ik weet dat ik hier met kwaliteitskleding te maken heb, er zijn al genoeg andere forums waar
setpoint en SbH de norm zijn.

Cornerman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.cornerman.net
Reactie #114 Gepost op: 26 oktober 2009 - 13:29:29
Dit is wel een heel oud topic :D
Frank Lucas: See, you are what you are in this world. That's either one of two things: Either you're somebody, or you ain't nobody.

Hendrik Lodewijck

• Bekijk profiel
Reactie #115 Gepost op: 26 oktober 2009 - 21:17:57
Nog voor de eigenlijke zaak waar deze topic om gaat:

Voor zowel kwalitatief goede als prijstechnisch aantrekkelijke shirts, ga naar puntoitaliano.it. Voor de kwaliteit etc. zie link: http://www.puntoitaliano.nl/overhemden-stoffen-kwaliteit.php?osCsid=55ujkjopqkuc9bsinq1u10glo0
Mooie designs en goede kwaliteit voor 100 eur.

Groot nadeel: het is een internet winkel. Ik ben zelf geen groot voorstander van kleding kopen via het internet. Maar in verband met deze topic kan het een goede tip zijn.

Hendrik Lodewijck

• Bekijk profiel
Reactie #116 Gepost op: 26 oktober 2009 - 21:21:33
Dan zou ik eerder voor Shirtbyhand gaan, 69 per shirt incl verzenden, net zo duur als Alveare RTW.  Bij mij is de fit prima en ze komen gratis langs om je in te meten. Stof is 100% katoen, maar je moet er uiteraard geen topstoffen van verwachten.

Ik ben ook van plan om via Shirtbyhand een shirt te kopen. Weet iemand of dekwaliteit van de afwerking en pasvorm goed is?

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #117 Gepost op: 26 oktober 2009 - 21:37:32
Bespaar je de moeite. Beroerde stoffen en een boord zo hard als triplex.

Hendrik Lodewijck

• Bekijk profiel
Reactie #118 Gepost op: 26 oktober 2009 - 21:49:48

Dank voor de tip, ik wilde bijna een afspraak maken.

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #119 Gepost op: 26 oktober 2009 - 21:56:45

True. Mn punt was ook niet dat SbH fantastische shirts leverde, mn punt was dat de fit van SbH beter was dan Alveare RTW voor grofweg hetzelfde geld.
Zodra ik klaar ben met 9 maanden onbetaalde stage ga ik door naar SuSu, Ettemadis en ben ook wel benieuwd naar DFS mtm.