Auteur Topic: Frans Boone  (293099 keer gelezen)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Frans Boone
Reactie #630 Gepost op: 12 januari 2013 - 15:50:45
Zeker niet, maar ik vind het wel te makkelijk om daarom altijd alles op de verkoper af te schuiven. Die korting krijg je toch ook al? Ik vind het meer iets voor een stukje geven en nemen, in plaats van enkel nemen. Frans zal ongetwijfeld een goeie reden hebben voor deze policy, dat lijkt me niet uit onwil of luiheid te zijn.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #631 Gepost op: 12 januari 2013 - 16:19:28
Die korting krijg je toch ook al?

Dat is hier geen argument. Die korting krijg ik om hem van zijn loze voorraad af te helpen; ik doe dan net zo goed iets voor hem als hij voor mij.

Dat de webshop voor FB stukje erbij is ipv primair verdienmodel ben ik niet met je eens. Ik denk dat je zal schrikken als je de omzetverhouding zou weten. Zo goed als zijn hele collectie is volgens mij op de webshop te vinden. Als hij op zijn blog post dat er een nieuwe lading kleding binnen gekomen is staat het in no time op zijn webstore dus het stukje erbij laat maar weg.

Ik ken FB niet goed genoeg om uitspraken over de omzetverhouding te doen. Maar even los van deze specifieke winkel, de opzet van een primair online retailshop versus een primair fysieke retailshop, ongeacht of ze ernaast ook een fysiek/online shop bij hebben als bv service of als flagship/etalage, is vrij ingrijpend anders van elkaar. De online shop zal het hele proces ingericht hebben op het verzenden van pakketjes, met korting onderhandeld op schaal, customer service en returns via de post ingeregeld, de kosten voor die hele keten verdisconteerd in de prijsstelling, etc. De fysieke winkel is ingericht op 'reguliere' retail, wat een andere wereld is.
Als je een bestaande fysieke shop hebt en je gaat een webshop erbij openen die in hetzelfde business model dat je al hebt draaien moet passen, dan is het lastig om te concurreren met de online only retailers die vanaf dag 1 al een geschikt model hebben kunnen draaien.
Laatst bewerkt op: 12 januari 2013 - 16:29:14 door GuyS

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #632 Gepost op: 12 januari 2013 - 16:49:36
Ik denk ook dat hij het aflegt tegen de grote e-commerce jongens. Deze gaan door tot 70 a 80% korting. Mensen die voor de sale gaan willen toch een zo groot mogelijke korting en zullen dan eerder elders shoppen.

Daarnaast heeft FB een outlet store dichtbij zijn normale winkel. Ik denk dat hij dus zijn overtollige voorraad wat niet verkocht wordt op de webstore gaat verkopen met 50% ipv 30% korting en wellicht meer in de outletstore.
Ik vraag me echter wel af of hij op deze manier de grootste producer surplus pakt door niet verder af te prijzen.
Ervan uitgaande dat mensen weten dat hij niet verder dan 30% afprijst zullen ze misschien niet wachten zoals bij Mr. Porter waar dat wel veel gebeurt. Daar is het altijd een race om zoveel mogelijk van je wishlist nog te pakken te krijgen als de korting weer verhoogd wordt. Als je een paar uurtjes later bent dan zie je ineens de helft van je wishlist SOLD OUT is  :lol:.

Ik vind het altijd wel een leuk spelletje om een zo hoog mogelijk consumer surplus te behalen. Vond het een super interessant onderwerp bij Micro Economics hoe dit proces precies werkt met korting, subsidie, prijs discriminatie etc.
Laatst bewerkt op: 12 januari 2013 - 16:51:28 door jordi
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #633 Gepost op: 12 januari 2013 - 16:54:02
Frans kun je bellen en om zijn mening vragen. Moet je Mr. Porter eens proberen aan de lijn te krijgen, die werkt daar niet eens.

Ik moest lachen :mrgreen:

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #634 Gepost op: 12 januari 2013 - 16:57:44
Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dan ook nog maximaal genieten van de service en kwaliteit die deze zaken voorop stellen, tja zo zit het leven niet in elkaar mannen.

Be yourself no matter what they say

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #635 Gepost op: 12 januari 2013 - 17:01:35
Ik moest lachen :mrgreen:

Vaak gebeld en altijd zeer behulpzame sales agents aan de lijn gehad. Ik had bijv. nog een paar items die ik wilde toevoegen maar dit ging al niet meer omdat mijn pakketje despatch was, maar ze boden zelf aan dan gewoon bij deze order free shipping te doen ook al kreeg ik op verschillende artikelen 70% korting.

Je kan zelfs 24-7 bellen s'nachts krijg je ipv UK de USA collega's te pakken. Ik ben erg tevreden over deze zaak en er zijn dan ook al duizenden euro's richting Mr. Porter gegaan  :lol:

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #636 Gepost op: 12 januari 2013 - 17:05:06
Jordi, het ging me enkel om de grap dat er bij mister porter waarschijnlijk geen eens een mr porter werkt :wink:

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #637 Gepost op: 12 januari 2013 - 17:27:15
Staat Frans eigenlijk alleen in z'n winkel of loopt er ook personeel rond?

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #638 Gepost op: 12 januari 2013 - 17:29:22
Loopt personeel rond. Laatste keer 3 man incluis himself.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #639 Gepost op: 12 januari 2013 - 17:31:44
Ah, dank je.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #640 Gepost op: 12 januari 2013 - 17:35:41
Maar hij is er wel ongeveer altijd. Volgens mij heeft hij 1 vrije dag in het jaar en dat is eerste kerstdag.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #641 Gepost op: 12 januari 2013 - 18:08:15
Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dan ook nog maximaal genieten van de service en kwaliteit die deze zaken voorop stellen, tja zo zit het leven niet in elkaar mannen.

Het laten retourneren in de sale zou je natuurlijk ook gewoon kunnen verstaan onder 'service', zeker in een online retail setting.

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #642 Gepost op: 12 januari 2013 - 18:20:33

Slap gelul. Als Frans binnen de grenzen van de wet geen levensvatbaar business model kan opzetten moet 'ie wat anders gaan doen voor de kost; de wet geldt óók als je te dure kleren verkoopt.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #643 Gepost op: 12 januari 2013 - 18:35:03
Gelukkig kopen meer dan alleen (ex-)rechtenstudentjes kleding.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #644 Gepost op: 12 januari 2013 - 18:40:21
Nu weet ik ook weer waarom Frans niet meer op SF zit.