Auteur Topic: Frans Boone  (293094 keer gelezen)

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Re: Frans Boone
Reactie #615 Gepost op: 12 januari 2013 - 13:18:38
Logisch wat mij betreft. Wat erover in de wet staat is iets anders, dat maakt niet automatisch dat het "juist" is.

Maar als iemand er een zaak van wilt maken verliest FB het natuurlijk wel gewoon. Die wet staat wel boven wat er in zijn kleine lettertjes staat.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #616 Gepost op: 12 januari 2013 - 13:30:13
Wat een geneuzel.
Koop er dan niet.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #617 Gepost op: 12 januari 2013 - 13:43:04
Maar als iemand er een zaak van wilt maken verliest FB het natuurlijk wel gewoon. Die wet staat wel boven wat er in zijn kleine lettertjes staat.

Absoluut waar.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #618 Gepost op: 12 januari 2013 - 14:00:24
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #619 Gepost op: 12 januari 2013 - 14:06:11
Ik mis het voordeel voor de winkelier om zich hierop te beroepen geloof ik. Nu weet je zeker dat je een deel omzet misloopt. Als ik bij twijfel niet kan retourneren koop ik gewoon niet. Je moet je denk ik realiseren dat mensen ook online en in de sale niet zomaar iets kopen, maar toch echt het doel hebben het product aan te schaffen. Daarbij zal men over het algemeen zorgvuldig naar maatvoering en soort product kijken. Zeker bij de topkwaliteit producten die FB levert weet de koper wel wat 'ie koopt. Om die reden denk ik dat het uiteindelijk met de retouren en extra handling wel mee zal vallen.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #620 Gepost op: 12 januari 2013 - 14:21:48
/\
Dit.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #621 Gepost op: 12 januari 2013 - 14:55:16
Ik mis het voordeel voor de winkelier om zich hierop te beroepen geloof ik. Nu weet je zeker dat je een deel omzet misloopt. Als ik bij twijfel niet kan retourneren koop ik gewoon niet. Je moet je denk ik realiseren dat mensen ook online en in de sale niet zomaar iets kopen, maar toch echt het doel hebben het product aan te schaffen. Daarbij zal men over het algemeen zorgvuldig naar maatvoering en soort product kijken. Zeker bij de topkwaliteit producten die FB levert weet de koper wel wat 'ie koopt. Om die reden denk ik dat het uiteindelijk met de retouren en extra handling wel mee zal vallen.

Zou een tussenoplossing zijn dat retourneren tijdens de sale tegen een kleine vergoeding gaat? Zeg 10 of 15 euro?

Vanità - modern tailors

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #622 Gepost op: 12 januari 2013 - 15:11:40
Ik heb een lederen jack van BC op het oog wat nog steeds zeer prijzig is, maar zit te twijfelen tussen twee maten en sommige dingen van BC zitten gewoon nite lekker in combinatie met dit retourbeleid bestel ik dan maar niks.
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #623 Gepost op: 12 januari 2013 - 15:14:27
Zou een tussenoplossing zijn dat retourneren tijdens de sale tegen een kleine vergoeding gaat? Zeg 10 of 15 euro?

Zou voor een deel van de klanten misschien rustgevend zijn en daarom verkoop verhogend, maar zal bij de mensen die hameren op koop-op-afstand alleen maar olie op het vuur zijn. Dan verdien je geld aan een situatie die je niet eens mag weigeren.

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #624 Gepost op: 12 januari 2013 - 15:15:05

Waarom een vergoeding? Klanten bestellen echt niet voor de lol om vervolgens de moeite/tijd en verzendkosten te betalen om iets te retourneren. Alle serieuse e-tailors hebben dit een stuk beter voor elkaar denk aan Yoox, Mr. Porter, Luis Aviorama, Braun zij doen er een prepaid UPS label danwel DHL pick up bij. Je betaalt feitelijk maar 1x shipping en ook bij sale is er een no quibble policy. Dat is pas customer service en de korting is ook nog eens hoger. Meeste zijn danwel alleen e-commerce maar bij BRAUN in duitsland snappen ze wel hoe het moet.

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #625 Gepost op: 12 januari 2013 - 15:18:29
Alle serieuse e-tailors hebben dit een stuk beter voor elkaar

Maar dat zijn dan ook toko's die niks anders doen dan online retail. Die zijn daarop ingericht, want de online customer experience is hun shop. Als dat ergens misgaat stort de hele boel in. Ik snap het probleem voor FB wel, waar de webshop een stukje erbij is ipv primair verdienmodel.

Adrem

• Gebruiker
  • mnml
    • Bekijk profiel
Frans Boone
Reactie #626 Gepost op: 12 januari 2013 - 15:27:41
Hoe zou de verdeling zijn. Ik heb t idee dat hij meer online verdiend dan winkel?  En dat er ook veel naar t buitenland gaat wat een stuk duurder is als er veel retour moet.
To consciously avoid fashion is in itself a fashion.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #627 Gepost op: 12 januari 2013 - 15:28:40
Dat. Die staat de doosjes (bij wijze van) zelf in te pakken in tegenstelling tot een groot fulfillment bedrijf. Frans kun je bellen en om zijn mening vragen. Moet je Mr. Porter eens proberen aan de lijn te krijgen, die werkt daar niet eens.

En waarom een vergoeding, gewoon omdat het geld kost. Verzenden heen en terug kost geld, checken of het product nog netjes is, etc. Normaal gaat dat uit de marge. Bij de sale wordt dat al een heel stuk krapper. Voor niets gaat de zon op.

@GuyS: Eens wat betreft olie-op-het-vuur. Jammer dat de wetgever zo weinig rekening houdt met de verkopende partij en alleen met de consument.

Vanità - modern tailors

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #628 Gepost op: 12 januari 2013 - 15:29:31
Ik heb een lederen jack van BC op het oog wat nog steeds zeer prijzig is, maar zit te twijfelen tussen twee maten en sommige dingen van BC zitten gewoon nite lekker in combinatie met dit retourbeleid bestel ik dan maar niks.

Gewoon even een mail naar Frans sturen.

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #629 Gepost op: 12 januari 2013 - 15:39:49
BRAUN heeft ook gewoon een winkel in o.a. Hamburg.

Dat de webshop voor FB stukje erbij is ipv primair verdienmodel ben ik niet met je eens. Ik denk dat je zal schrikken als je de omzetverhouding zou weten. Zo goed als zijn hele collectie is volgens mij op de webshop te vinden. Als hij op zijn blog post dat er een nieuwe lading kleding binnen gekomen is staat het in no time op zijn webstore dus het stukje erbij laat maar weg.

Hoe zou de verdeling zijn. Ik heb t idee dat hij meer online verdiend dan winkel?  En dat er ook veel naar t buitenland gaat wat een stuk duurder is als er veel retour moet.

Verzendkosten zijn ook hoger als je vanuit het buitenland besteld:
Shipping ChargesBenelux: 10 Euro
Europe: 20 Euro
North America: 35 Euro
Rest of World: 35 Euro

Porto komen voor rekening voor de klant bij hem dus dat zijn geen kosten.

Dat. Die staat de doosjes (bij wijze van) zelf in te pakken in tegenstelling tot een groot fulfillment bedrijf. Frans kun je bellen en om zijn mening vragen. Moet je Mr. Porter eens proberen aan de lijn te krijgen, die werkt daar niet eens.

En waarom een vergoeding, gewoon omdat het geld kost. Verzenden heen en terug kost geld, checken of het product nog netjes is, etc. Normaal gaat dat uit de marge. Bij de sale wordt dat al een heel stuk krapper. Voor niets gaat de zon op.

@GuyS: Eens wat betreft olie-op-het-vuur. Jammer dat de wetgever zo weinig rekening houdt met de verkopende partij en alleen met de consument.

Ik vind dat zoiets bij de customer care hoort en ja soms steek je moeite in iets en levert het uiteindelijk niets op daarvoor ben je toch ondernemer geworden of ben ik nu gek?

Moet wel zeggen dat ik over sommige producten niet tevreden was en dit heeft hij goed proberen op te lossen.
Laatst bewerkt op: 12 januari 2013 - 15:46:23 door jordi