Auteur Topic: Salvatore Ferragamo  (25443 keer gelezen)

Zasa

  • Gebruiker
  • Berichten: 394
    • Bekijk profiel
Salvatore Ferragamo
Reactie #45 Gepost op: 06 juni 2007 – 19:25:56
Ben altijd wel gecharmeerd van het merk geweest, ze maken mooie spullen. Vooral ook de tassen en voor dames. Volgens mij gebruiken ze ook mooie materialen voor de schoenen.

Heb er zelf een mooie beige/bruine tas van, vind het lettertype in het merknaam ook erg mooi, wat in de tas terugkomt in zilver/chromen accenten.

Huey

  • Gast
Salvatore Ferragamo
Reactie #46 Gepost op: 06 juni 2007 – 21:18:55
Citaat van: "gusto napolitano"
Ik had eens naar de zool gekeken en dat zag er niet verkeerd uit.Ik begrijp wel dat zo'n merk hier moeilijk ligt.

Ferragamo is toch gewoon een goed merk?

Dennis A'dam

  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Salvatore Ferragamo
Reactie #47 Gepost op: 06 juni 2007 – 21:56:23
Jawel, het is een goed merk. Het is volgens mij van oudsher een schoenmaker, Ferragamo heeft een prachtige showroom in een paleis aan de Arno in Florence, waar ook hun hoofdkantoor is gevestigd. De modellen zijn erg klassiek en voor SF'ers misschien een beetje ouwelijk. Ik vind het merk wat moeilijk te plaatsen: niet helemaal aan het high end van de schoenenmarkt qua maakwijzen (Santoni, C&J enzovoorts), maar ook niet "alleen maar" marketing en imago, waar ik Gucci, Prada en Tod's onder schaar (no offense intended). Hun winkel op de PC roept helaas wel associaties met die merken op. Het is een flagship store die het imago ondersteunt, geen zaak waar je antwoord krijgt op je prangende vragen over de maakwijze van de schoen. Ideaal is als je een kwaliteitsschoenenzaak vindt die ook Ferragamo in hun assortiment voert.

Pim

  • Gebruiker
  • Berichten: 192
    • Bekijk profiel
Salvatore Ferragamo
Reactie #48 Gepost op: 07 juni 2007 – 00:12:03
Mooi tas Zasa! Heb in NY hιιl lang staan twijfelen om voor die tas te gaan maar dan de letters zelfde kleur als het leer.. Ben er nu nog niet zeker van of de goeie heb gekocht ;).

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Salvatore Ferragamo
Reactie #49 Gepost op: 11 juni 2007 – 21:00:34
Citaat van: "cypripedium"
Ja, ja Salvatore Ferragamo.
Je vind ze nog maar net in de schappen van de Bijenkorf in Amsterdam. Het prijskaartje zit ruim boven de handgrade van C&J en nog maar net onder de Edward Green. Toch als ik ze in de hand heb leg ik ze zwijgend terug. De bijenkorf is echter niet de enige aanbieder van dergelijk handwerk. Zo liep ik op een mooie lentedag op de PC Hooft mij een beetje te ergeren aan de het verkeer, dan maar de winkel van Ferragamo in. Rechts achter in de winkel staan een aantal mensen geanimeerd te praten. Dan loopt een van de heren op me af. Hij benadert mij van achter en op hees fluisterende toon zegt hij: “zziss is rolce royce of zsjoes.” Met een korte buiging en een verdwaasde glimlach neem ik afscheid.

Heeft iemand van jullie relevante info over dit merk?
Bij de Bijenkorf in Rotterdam is Ferragamo niet te koop.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Salvatore Ferragamo
Reactie #50 Gepost op: 10 augustus 2007 – 21:11:48
In de Bijenkorf Amsterdam gaan de Salvatore Ferragamo nu voor de helft weg. (voor de liefhebbers  :wink: )

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Salvatore Ferragamo
Reactie #51 Gepost op: 21 oktober 2007 – 22:22:18
Citaat van: "Alboreto"
De Tremezza lijn schijnt kwalitatief goed te zijn. Van de prijzen ben ik niet op de hoogte.


Ziet er wel mooi uit:


Citaat van: "el72"

It's all of those things combined in designs that appeal to me more than any other brand. Classic, conservative styles with some Italian pizzazz! No boring clunky AE, no crazy antiquing or thick norvegese welts... Tramezzas are the sweet spot for me and they are very well made and not as expensive as EG or JL. Also, many of their lasts fit me in 9.5 EE better than any other shoe right out of the box. Priced at $300-$350, they are hard to beat imo.

Here are a couple I have.

Accento:

Gherardo


http://www.styleforum.net/showthread.php?p=713192
http://www.styleforum.net/showthread.php?t=20379
http://www.styleforum.net/showthread.php?t=42099
cyka blyat

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Salvatore Ferragamo
Reactie #52 Gepost op: 09 november 2007 – 19:02:42

Voor onder m'n campingsmoking :lol:







En ze zijn nog in mijn bezit ook...... :  -)
cyka blyat

Niels

  • Gebruiker
  • Berichten: 579
    • Bekijk profiel
Salvatore Ferragamo
Reactie #53 Gepost op: 07 december 2007 – 14:48:12
Heb zelf deze afgelopen zomer in LA (SF zaak Rodeo Drive) gekocht.

Waren afgeprijst, heb er uiteindelijk  €120,- voor betaald.

In mijn ogen alleen te dragen onder een lichte jeans ergens in de zomer.

Achteraf bezien had ik ze liever laten liggen.




Michael Corleone

  • Gebruiker
  • Berichten: 611
    • Bekijk profiel
Salvatore Ferragamo
Reactie #54 Gepost op: 07 december 2007 – 20:40:45
ben je gek, ik vind ze echt niet verkeerd voor die prijs! Ik heb wel een vermoeden weer ze vandaan komen... idd is zomerschoen, maar dat wordt het ook nog wel es :wink:

Niels

  • Gebruiker
  • Berichten: 579
    • Bekijk profiel
Salvatore Ferragamo
Reactie #55 Gepost op: 07 december 2007 – 22:46:12
Citaat van: "Michael Corleone"
ben je gek, ik vind ze echt niet verkeerd voor die prijs! Ik heb wel een vermoeden weer ze vandaan komen... idd is zomerschoen, maar dat wordt het ook nog wel es :wink:


Vandaan komen?

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Salvatore Ferragamo
Reactie #56 Gepost op: 07 december 2007 – 23:00:52
Citaat van: "Niels"

Vandaan komen?


Citaat van: "Niels"

(SF zaak Rodeo Drive)

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Salvatore Ferragamo
Reactie #57 Gepost op: 08 december 2007 – 00:41:37
Wellicht dat er meerdere SF waardige zaken op Rodeo Drive zijn te vinden? :wink:
This, madame, is Versailles.

Niels

  • Gebruiker
  • Berichten: 579
    • Bekijk profiel
Salvatore Ferragamo
Reactie #58 Gepost op: 08 december 2007 – 13:07:55
Citaat van: "Rogier"
Wellicht dat er meerdere SF waardige zaken op Rodeo Drive zijn te vinden? :wink:


S(alvator) F(erragamo)  :wink:

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Salvatore Ferragamo
Reactie #59 Gepost op: 08 december 2007 – 13:18:56
Citaat van: "Niels"
Citaat van: "Rogier"
Wellicht dat er meerdere SF waardige zaken op Rodeo Drive zijn te vinden? :wink:


S(alvator) F(erragamo)  :wink:


Hehe. Mooi misverstand. Denk niet dat die afkorting het hier gaat halen.