Auteur Topic: Interesse Check Gaziano & Girling  (17575 keer gelezen)

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Interesse Check Gaziano & Girling
Reactie #30 Gepost op: 17 augustus 2007 - 22:24:24
Hier sta ik helemaal achter Huey!! =D>
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #31 Gepost op: 17 augustus 2007 - 22:25:11
Citaat van: "klav"

En

Citaat van: "Migliore"
Door één van de bezoekers van de trunkshow is deze fotoreportage  van de RTW/MTO schoenen gemaakt!:

Word ik niet echt warm van om heel eerlijk te zijn... Patina vind ik ronduit saai, benieuwd waarom die showfoto's er wel zo mooi uit zien. Zijn dat gewoon andere modellen of knap gefotografeerd?

Huey

• Gast
Reactie #32 Gepost op: 17 augustus 2007 - 22:28:57
Fotografie doet een hoop, maar ook hoe je je schoen besteld natuurlijk. Als je gewoon een simpele unikleur wilt is het geen probleem. Wil je een aparte kleur of patina kan het natuurlijk ook. Nogmaals, alles is MTO of Bespoke.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #33 Gepost op: 17 augustus 2007 - 22:32:17
Citaat van: "Huey"
Fotografie doet een hoop, maar ook hoe je je schoen besteld natuurlijk. Als je gewoon een simpele unikleur wilt is het geen probleem. Wil je een aparte kleur of patina kan het natuurlijk ook. Nogmaals, alles is MTO of Bespoke.

Nee, maar is toch vreemd dat hij op zo'n tradeshow allemaal van die schoenen meeneemt met uni/saai patina?

Deze vind ik prachtig, ben benieuwd hoe hij er in het echt uit ziet:

Ps: ik twijfel absoluut niet aan het vakmanschap vraag het me gewoon af :)

Huey

• Gast
Reactie #34 Gepost op: 17 augustus 2007 - 22:36:32
Citaat van: "Vortex"

Nee, maar is toch vreemd dat hij op zo'n tradeshow allemaal van die schoenen meeneemt met uni/saai patina?

Als je fotografeert met veel flitslicht, valt veel van het patina ook weg. Goed fotograferen is imho een echte kunst.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #35 Gepost op: 18 augustus 2007 - 19:25:09
Citaat van: "Vortex"

In het echt zien ze er ook zo uit glimmend als een spiegel.Wil je ze zou houden dan moet je wel een goed schoenpoetser zijn.

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #36 Gepost op: 19 augustus 2007 - 11:19:12
op de website http://www.gazianogirling.com/content.html zie ik naast MTO en Bespoke als "instapserie" ook Bench-Made.
Daar zitten een aantal mooie modellen tussen. Weet iemand (Huey misschien) wat deze kosten?

Huey

• Gast
Reactie #37 Gepost op: 19 augustus 2007 - 12:49:22
Citaat van: "cypripedium"
op de website http://www.gazianogirling.com/content.html zie ik naast MTO en Bespoke als "instapserie" ook Bench-Made.
Daar zitten een aantal mooie modellen tussen. Weet iemand (Huey misschien) wat deze kosten?

Die worden niet aangeboden via deze trip, dus dan zul je naar de winkel en london moeten. Volgens mij zijn ze zo'n 15 tot 20 procent goedkoper dan mto.

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #38 Gepost op: 19 augustus 2007 - 17:34:48

Die worden niet aangeboden via deze trip, dus dan zul je naar de winkel en london moeten. Volgens mij zijn ze zo'n 15 tot 20 procent goedkoper dan mto.

Dankje Huey, misschien overweeg ik dit wel.

Huey

• Gast
Reactie #39 Gepost op: 20 augustus 2007 - 19:47:16

Dankje Huey, misschien overweeg ik dit wel.

De winkel in londen is volgens mij wel alleen maar op afspraak geopend, dus als je die route overweegt zou ik dat ook even goed voorbereiden ;)

Verder zou ik iedereen die nog steeds interesse heeft, of nog meer vragen willen zeggen dat PMetjes of posts in dit topic welkom zijn.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #40 Gepost op: 20 augustus 2007 - 20:43:08
Hoe is het met de aanmeldingen tot nu toe??

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #41 Gepost op: 20 augustus 2007 - 20:50:24
Ten overvloede:
Maar nog maar eens de waardering van een klant voor het RTW/MTO werk van G&G !!

Citaat van: "The London Lounge"

The catalogue photos do not do these shoes justice; you really have to see them in person.

These are just about the most bespoke-looking RTW shoes I have ever seen. The heel treatment is better than anything out there. The waist bevelling is a shade behind Lobb Prestige, but the fiddling is better. The shape of the sole is also better. The finishing exceeds Green, certainly, and Lobb, maybe.

To really appreciate the lasts, pick up a shoe and look at it head-on. The tops are far from parallel to the sole, but really slope downward from inside to out, like a bespoke last. Also, the throat noticably cants outward.

The plain toe monk is hands-down the best RTW monk I have seen

It's been a while since I last thumbed the EG swatches, but the leathers G&G had on hand seemed better to me. Better, richer, more varied colors. I have never seen so many distinctive and attractive shades of brown. Polo suede is the nicest non-bespoke suede I can ever recall seeing

Door één van de bezoekers van de trunkshow is deze fotoreportage  van de RTW/MTO schoenen gemaakt!:

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #42 Gepost op: 20 augustus 2007 - 20:53:49
L.S.,

Zelf ben ik qua schoenen wat meer klassiek georiënteerd. Ik ben nog op zoek naar een stijlvolle zwarte wholecut. De Newbury van EG is een kandidaat, maar de 606-leest waarop de Newbury is geschoeid vind ik niet bijzonder mooi.

Mijn voorkeur gaat uit naar de 82. Voor EG zou ik dus ook MTO moeten gaan doen, maar dan zonder het voordeel de schoen eerst te kunnen passen. Zo bezien is een deelname aan deze actie zeker het overwegen waard. Hieronder ter illustratie een afbeelding met zowel de 606-leest als de leest van mijn voorkeur, de 82 (Bron):

Het is mij opgevallen dat G&G ook een mooie ronde leest in de collectie heeft, namelijk de Astaire. Wellicht ben ik in de markt als:

a) de Sinatra met 10 in plaats van 12 vetergaten kan worden geleverd;
of
b) de Oxford zonder stikwerk kan worden geleverd.

E.e.a. heb ik aan dhr. Gaziano voorgelegd. Ik zal het antwoord opnemen in deze post zodra dat er is. Houdt vanwege zijn vakantie er rekening mee dat dit niet vòòr 27 augustus zal zijn.

Edit: Vandaag antwoord van dhr. Girling gehad. Het is mogelijk om de Sinatra met 10 in plaats van 12 vetergaten te bestellen.

Groeten,
Don

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #43 Gepost op: 20 augustus 2007 - 21:21:02
Citaat van: "Don"

Het is mij opgevallen dat G&G ook een mooie ronde leest in de collectie heeft, namelijk de Astaire. Wellicht ben ik in de markt als:

a) de Sinatra met 10 in plaats van 12 vetergaten kan worden geleverd;
of
b) de Oxford zonder stikwerk kan worden geleverd.

E.e.a. heb ik aan dhr. Gaziano voorgelegd. Ik zal het antwoord opnemen in deze post zodra dat er is. Houdt vanwege zijn vakantie er rekening mee dat dit niet vòòr 27 augustus zal zijn.

Groeten,
Don

Don,
De leest van G&G die jij mooi vind heet niet de Astaire, maar de DG70!
De Astaire is in die foto op die leest afgebeeld! Wellicht dat de GG06 ook erg fraai is voor de schoen die je wilt!

Ik ben benieuwd wat Tony zal antwoorden:
De Sinatra is inderdaad erg fraai, maar het vergt relatief gezien voot MTO nogal een aanpassing om 2 vetergaten weg te laten!
De oxfort zonder stiksel zal zekr niet gaan.... Het is namelijk geen wholecut, met versierende stiksels, maar het gehele bovenwerk bestaat uit meer dan drie verschillende losse delen!

Is de 888 leest van EG geen optie voor de Newburry??
Kijk even in het EG toopic naar mijn bruine newburry's, die zijn op de 888 last !

Mijn voorkeur gaat vooralnog uit naar de Mitchell op de TG73 of DG70 leest in een bruin tint!

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #44 Gepost op: 20 augustus 2007 - 21:36:59

Don,
De leest van G&G die jij mooi vind heet niet de Astaire, maar de DG70!
De Astaire is in die foto op die leest afgebeeld! Wellicht dat de GG06 ook erg fraai is voor de schoen die je wilt!

Ik ben benieuwd wat Tony zal antwoorden:
De Sinatra is inderdaad erg fraai, maar het vergt relatief gezien voot MTO nogal een aanpassing om 2 vetergaten weg te laten!
De oxfort zonder stiksel zal zekr niet gaan.... Het is namelijk geen wholecut, met versierende stiksels, maar het gehele bovenwerk bestaat uit meer dan drie verschillende losse delen!

Is de 888 leest van EG geen optie voor de Newburry??
Kijk even in het EG toopic naar mijn bruine newburry's, die zijn op de 888 last !

Beste Migliore,

Het leek me in het belang van de actie om de grenzen actief op te zoeken, vandaar dat ik de vraag in het topic heb gepost. Ik begrijp inderdaad dat het een forse aanpassing is en daarom wil ik graag weten of het valt binnen de frase op de website:
Citaat
The choice is completely yours, style, last, leather and sole.[UNQUOTE]

De 888-leest is inderdaad de leest die op nr. 2 staat in mijn persoonlijke lijst. Echter, daarvoor zou ik alsnog moeten kiezen voor het MTO-programma van EG, tenzij een EG-verkooppunt ze toevallig in de collectie heeft. Als ik dan toch MTO ga doen, dan kies ik direct voor de 82.

Groeten,
Don

PS.: Ik zie inderdaad op de website dat de Astaire wel is opgenomen in de Bench - Made collectie. Dit in tegenstelling tot de pdf-catalogus. De Astaire staat daar bijvoorbeeld niet in. Zie daar de oorzaak van mijn vergissing.

In mijn beleving zijn het de initialen van de ontwerper met een nummer erachter. Ben benieuwd waar de combinaties MH en KN voor staan...