Beste schrijffanaten,
Wie kan mijn een geschikte pen aanraden? Ik ben eigenlijk vooral wel benieuwd of jullie denken dat ook ik als linkshandige prettig met een vulpen zou kunnen schrijven. De vulpen spreekt me aan ivm duurzaamheid en omdat het cool is.
Ik ben een linkshandige met een duidelijk en klein handschrift (deels verbonden, deels los). Als kind schreef ik uiteraard altijd met een vulpen, en dat vlekte extreem snel Ik kon er erg verdrietig van worden, omdat de letters zelf op zich netjes waren). Ik probeerde goed op te letten en mijn hand gek te verdraaien (ik houd mijn pols normaliter recht bij het schrijven en heb een recht tot naar rechts hellend handschrift). Als ik nu met een vulpen schrijf kan ik maximaal 5 cm schrijven en dan moet ik pauzeren omdat het anders gaat vlekken.
Mijn pengreep is duim aan ene zijde, wijsvinger en ook een beetje middelvinger aan andere zijde. Als ik de middelvinger eronder doe voelt dat nogal stuurloos(misschien omdat ik als linkshandige moet duwen ipv trekken).
Pennen die ik nu fijn vind zijn: Pilot G-tec, Parker Jotter, vulpotlood (of scheld ik nu). Mijn kinderen hebben vandaag van ons voor Sinterklaas een Jinhao Ombre Fountain vulpen kregen met dus een extra fijne punt (dat vind ik prettig schrijven, omdat de 'e' zo niet opvult in de ronding). Is dit ook een geschikte vulpen voor mij?
Kortom:
- Is een vulpen geschikt voor een klein-schrijvende linkshandige?
- Welke (sneldrogende?) inkt kan ik hierbij het beste gebruiken?
- Moet ik mijn pengreep toch veranderen, of mag ik die driepunts-pengreep aanhouden.
Wie heeft tips?