Auteur Topic: Schrijfgerei  (632474 keer gelezen)

BucharestBlues

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.593
    • Bekijk profiel
Schrijfgerei
Reactie #2370 Gepost op: 16 januari 2018 – 13:30:36

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.544
    • Bekijk profiel
Schrijfgerei
Reactie #2371 Gepost op: 16 januari 2018 – 13:49:59
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

carpe diem

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.439
    • Bekijk profiel
Schrijfgerei
Reactie #2372 Gepost op: 16 januari 2018 – 14:22:50
Be yourself no matter what they say

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Schrijfgerei
Reactie #2373 Gepost op: 16 januari 2018 – 14:40:51
Verticaal schrijven; next level.

tjoena

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.639
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Schrijfgerei
Reactie #2374 Gepost op: 16 januari 2018 – 14:50:36
Vel eens je deskundig oordeel over de Visconti Homo Sapiens Lava Bronze in -M-.

De punt schijnt wel een beetje hit or miss te zijn. Wat tunen van de penpunt kan dus wel helpen. Verder super gave iconische pen natuurlijk. Enige wat ik zelf zou missen is een inktraampje, maar dat zou de pen niet mooier maken, denk ik. Ik heb hem al vaak overwogen. Lava is natuurlijk wel echt gaaf.

Douchebag

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.327
    • Bekijk profiel
Schrijfgerei
Reactie #2375 Gepost op: 16 januari 2018 – 16:10:04
Punt hit or miss, tunen? Je bedoelt dat ie out-of-the box soms matig schrijft, of dat hij na een tijdje bijgesteld (o.i.d.) moet worden?

tjoena

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.639
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Schrijfgerei
Reactie #2376 Gepost op: 16 januari 2018 – 16:16:14
Out of the box matig, maar dat hebben veel Montblancs ook. Wat met name bij Montblancs het probleem is dat ze de 'ultiem' zachte schrijfervaring willen aanbieden. Dat doen ze door de punt zo te slijpen (polijsten) dat de punt mooi rond is. Soms doen ze het teveel waardoor de penpunt niet echt lekker wil starten. Dat noemen ze een 'baby's bottom', zoals hieronder aangegeven:


Het schrijft super zacht, maar de inkt maakt geen contact met het papier, waardoor je als 'schrijver' moet drukken om de inkt eruit te krijgen. Feitelijk druk je dus die punten uit elkaar tot de inkt het papier raakt. Het aanpassen (tunen) van de penpunt kan dit verhelpen. Vaak een kwestie van het wegschuren van overtollig materiaal.

Verder meen ik dat die punten echt een enorme inktflow hebben en dat die soms wat teruggedraaid moet worden. Dat scheelt wel per puntdikte. De M heeft altijd meer inktflow dan de EF.

G.Agnelli

  • Gebruiker
  • Berichten: 447
  • Forumbenjamin
    • Bekijk profiel
Schrijfgerei
Reactie #2377 Gepost op: 16 januari 2018 – 16:54:54


Toch wel gaaf die Kaweco. Ik neem aan dat dat wel een aardige upgrade van mijn eenvoudige Parker is?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Charlie II

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
    • Bekijk profiel
Schrijfgerei
Reactie #2378 Gepost op: 16 januari 2018 – 17:35:48
Out of the box matig, maar dat hebben veel Montblancs ook. Wat met name bij Montblancs het probleem is dat ze de 'ultiem' zachte schrijfervaring willen aanbieden. Dat doen ze door de punt zo te slijpen (polijsten) dat de punt mooi rond is. Soms doen ze het teveel waardoor de penpunt niet echt lekker wil starten. Dat noemen ze een 'baby's bottom', zoals hieronder aangegeven:


Het schrijft super zacht, maar de inkt maakt geen contact met het papier, waardoor je als 'schrijver' moet drukken om de inkt eruit te krijgen. Feitelijk druk je dus die punten uit elkaar tot de inkt het papier raakt. Het aanpassen (tunen) van de penpunt kan dit verhelpen. Vaak een kwestie van het wegschuren van overtollig materiaal.

Verder meen ik dat die punten echt een enorme inktflow hebben en dat die soms wat teruggedraaid moet worden. Dat scheelt wel per puntdikte. De M heeft altijd meer inktflow dan de EF.

Yep. Ik heb al mijn MB's laten tunen (oblique) bij de nibmeister in de VS. Overigens, zit ook een goeie in Nijmegen (Pen Shop).
“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”

tjoena

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.639
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Schrijfgerei
Reactie #2379 Gepost op: 16 januari 2018 – 18:17:38
Ooh cool! Hoe beviel dat? Bij Richard Binder? Ik wil nog eens een cursive italic laten slijpen.

Die man uit Nijmegen heeft de inktzakjes van mn Mabie Todd Swans vervangen, want dat durfde ik zelf niet aan. Fijne ervaringen mee ja.

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Schrijfgerei
Reactie #2380 Gepost op: 16 januari 2018 – 18:23:21

tjoena

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.639
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Schrijfgerei
Reactie #2381 Gepost op: 16 januari 2018 – 18:28:39
Helemaal niets! Een icoon, perfect voor waar hij bedoeld is. Vulpennen geven een prettigere schrijfervaring (niet hoeven drukken vs wel (lichtjes) drukken) en de vulpen heeft vaak een interessantere vorm.
Mooi handschrift trouwens!

Charlie II

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
    • Bekijk profiel
Schrijfgerei
Reactie #2382 Gepost op: 16 januari 2018 – 19:27:16
Ooh cool! Hoe beviel dat? Bij Richard Binder? Ik wil nog eens een cursive italic laten slijpen.

Goed, al was het wel erg prijzig met verzendkosten/verzekering en invoerrechten, etc.
“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Schrijfgerei
Reactie #2383 Gepost op: 16 januari 2018 – 19:51:08
Swann maakt een sterrenmaaltijd met een magnetron.

Bogart heeft ook een mooi handschrift.

Douchebag

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.327
    • Bekijk profiel
Schrijfgerei
Reactie #2384 Gepost op: 16 januari 2018 – 21:03:07
Out of the box matig, maar dat hebben veel Montblancs ook. Wat met name bij Montblancs het probleem is dat ze de 'ultiem' zachte schrijfervaring willen aanbieden. Dat doen ze door de punt zo te slijpen (polijsten) dat de punt mooi rond is. Soms doen ze het teveel waardoor de penpunt niet echt lekker wil starten. Dat noemen ze een 'baby's bottom', zoals hieronder aangegeven:


Het schrijft super zacht, maar de inkt maakt geen contact met het papier, waardoor je als 'schrijver' moet drukken om de inkt eruit te krijgen. Feitelijk druk je dus die punten uit elkaar tot de inkt het papier raakt. Het aanpassen (tunen) van de penpunt kan dit verhelpen. Vaak een kwestie van het wegschuren van overtollig materiaal.

Verder meen ik dat die punten echt een enorme inktflow hebben en dat die soms wat teruggedraaid moet worden. Dat scheelt wel per puntdikte. De M heeft altijd meer inktflow dan de EF.

Thanks, dat wist ik allemaal niet.