Auteur Topic: Barbour  (555938 keer gelezen)

Charlie

• Gast
Re: Barbour
Reactie #540 Gepost op: 03 oktober 2011 - 22:27:19

Ik heb er verder geen verstand van dus waarom zit er op dit jasje dan een stuk op de schouder?

Omdat sommige mensen van mening zijn dat het bescherming biedt, maar ik deel die mening niet, want naar mijn ervaring beschadigd de kolf de schouder niet en ik vind het dan ook overbodig. De elleboogstukken daarentegen hebben wel een ietwat praktische functie, want als je bijvoorbeeld je elleboog op iets laat rusten om te richten (dat komt niet vaak voor, omdat je juist dynamisch moet zijn en door je elleboog te laten rusten op iets neem je dat enigszins weg), dan beschadigd de stof van het jasje niet.

@ Charlie,

Was meer persoonlijke ervaring. Ik kan me ook voorstellen dat suede wat robuuster is dan polyester, maar dat is ook meer gissen.

Maar mijn vraag is dan waarom? Want dat heeft totaal geen functie om daar suedestukken te hebben.

bertwibbens

• Bekijk profiel
Reactie #541 Gepost op: 03 oktober 2011 - 22:35:03
misschien gewoon omdat het mooi is? over smaak valt immers niet te twisten. Stijlelementen hoeven niet altijd een functie te hebben in letterlijke zin? wel interessant om te lezen dat het de gemoederen nogal bezighoudt, terwijl we het feitelijk gewoon over mooie jassen hebben.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #542 Gepost op: 04 oktober 2011 - 08:20:47
Lullig als je linkshandig bent
Be yourself no matter what they say

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #543 Gepost op: 04 oktober 2011 - 08:36:44
Weet iemand toevallig waar deze screencaps vandaan komen? Ik heb ze ooit in een video over Barbour gezien, alleen ik weet niet meer welke video dit was: (...)

Ook gezien, maar weet helaas niet waar.

Als ik me niet vergis, uit de BBC docureeks 'British Style Genius', aflevering 'The Country Look' (klik).

Sergio heeft ooit downloads van de reeks beschikbaar gesteld in deze post, zo te zien doen die het nog.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #544 Gepost op: 04 oktober 2011 - 09:11:26
(...) terwijl we het feitelijk gewoon over mooie jassen hebben.

Dat hoor je hier niemand zeggen. Het zijn veredelde ovenhandschoenen, en net zo betaalbaar. Bang. Buck. Punt.

'Behalve de man die de quilted-jacket een mooie jas vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan Charlie.'

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #545 Gepost op: 04 oktober 2011 - 09:23:36
Als ik me niet vergis, uit de BBC docureeks 'British Style Genius', aflevering 'The Country Look' (klik).

Sergio heeft ooit downloads van de reeks beschikbaar gesteld in deze post, zo te zien doen die het nog.

Ah, dat moet 'm zijn geweest ja.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #546 Gepost op: 04 oktober 2011 - 10:05:16
En nog even over dat suède schouderstuk: dat heeft natuurlijk met schieten niets te maken. Maar het is wel handig als je je geweertje gewoon om de schouder kunt hangen. Of heb je daar inmiddels ook caddy's voor? Met zo'n jasje kun je ook weer een messengerbag gaan dragen, of andere schoudertassen. Als je dat zou willen dan.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #547 Gepost op: 04 oktober 2011 - 10:24:06
Ook een fijne antislipondergrond voor de kolf, of niet?

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #548 Gepost op: 04 oktober 2011 - 10:28:27
Ach wees blij dat je Charlie zijn mening niet deelt.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Charlie

• Gast
Reactie #549 Gepost op: 04 oktober 2011 - 10:36:26

Bedankt!

Ach wees blij dat je Charlie zijn mening niet deelt.

Ach, ik heb het altijd bij het juiste eind. Het is zo consistent dat het mij doet verwonderen.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #550 Gepost op: 04 oktober 2011 - 10:53:40
Ook een fijne antislipondergrond voor de kolf, of niet?

Dan zou ik een lapje anti-slipondergrond op de kolf discreter vinden.

Ach, C., ik weet het ook allemaal niet. Ik ben veel te groot geschapen om me met zo'n infantiele hobby bezig te houden. Ik hou het liever bij gezond verstand.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #551 Gepost op: 04 oktober 2011 - 11:05:03
Hehe.

Charlie jaagt ook alleen maar met z'n zakmes, en waarschijnlijk alleen op flora, dus waar hebben we het over?

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #552 Gepost op: 04 oktober 2011 - 11:52:39
Charlie jaagt ook alleen maar met z'n zakmes, en waarschijnlijk alleen op flora, dus waar hebben we het over?

Haha, hij is altijd welkom om in mijn tuin op de buxushaag te komen jagen.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #553 Gepost op: 04 oktober 2011 - 13:30:25
Waarom zouden suede stukken op de ellebogen niet kunnen te voorkoming van slijtage aan de stof van de mouw? Die losse stukken zijn immers veel makkelijker te vervangen wanneer ze vuil of beschadigd zijn.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Charlie

• Gast
Reactie #554 Gepost op: 04 oktober 2011 - 19:12:18
Waarom zouden suede stukken op de ellebogen niet kunnen te voorkoming van slijtage aan de stof van de mouw? Die losse stukken zijn immers veel makkelijker te vervangen wanneer ze vuil of beschadigd zijn.

Dat heb ik ook niet gezegd. Ik heb juist gezegd dat elleboogstukken wel een functie hebben, maar als het niet noodzakelijk is, dan kun je het beter achterwege laten (dus op een nieuw jasje is het gewoon onzin, tenzij dat jasje gebruikt wordt voor bijvoorbeeld de jacht o.i.d.).